Öz
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin rehberlik öğretmenlerine / okul psikolojik danışmanlarına yönelik algıları ve bu algıları etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; sınıf öğretmenleri genel olarak rehberlik öğretmenlerine / okul psikolojik danışmanlarına ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerine yönelik olumlu algı taşımakta ancak rehberlik öğretmenlerinden / okul psikolojik danışmanlarından yüksek ve görev tanımları içinde olmayan rol beklentileri içinde bulunmaktadırlar. Bu durum rehberlik öğretmenlerinde / okul psikolojik danışmanlarında sınıf öğretmenlerine yönelik olumsuz algıya, sınıf öğretmenlerinde ise olumsuz algı ve dirence yol açmakta ve tam bir iş birliği içinde çalışmayı zorlaştırmaktadır. Sınıf öğretmenlerinde olumsuz algılara ve dirence yol açan temel faktörler; rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin ciddiye alınmaması, bu tür uygulamaların gereksiz görülmesi, yeterli düzeyde bir rehberlik ve danışmanlık anlayışı kazanılamamış olunması, iş birliği ve dayanışmaya kapalı olunmasıdır. Sınıf öğretmenlerinin rehberlik öğretmenlerine / okul psikolojik danışmanlarına yönelik algılarını etkileyen sosyo-demografik faktörler ise sınıf öğretmenlerinin yaşı ve okulda bulunan öğrencilerin sayısıdır.
Anahtar Kelimeler: Anahtar Okul psikolojik danışmanı, Rehberlik öğretmeni, Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri, Sınıf öğretmeni
okul psikolojik danışmanı rehber öğretmen sınıf öğretmeni rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | 38.Sayı |
Authors | |
Publication Date | September 2, 2024 |
Submission Date | May 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 38 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.