Bu çalışmada, bireylere “Ailede Atık Yönetimi Okuryazarlığı” konusunda farkındalık kazandırmak amaçlanmıştır. Araştırma, nitel ve nicel veri toplama yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma desen yöntemi şeklindedir. Araştırmanın çalışma grubu; amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmada, Manisa Fen Lisesinde öğrenim görmekte olan ve gönüllülük esası gözetilerek seçilen 37 öğrenci ve 53 veli olmak üzere 90 kişi çalışma grubunu oluşturmaktadır. Öğrenci ve velilerin atık yönetimi ile ilgili farkındalıkları ön test uygulanarak belirlenmeye çalışılmıştır. Daha sonra eğitim, etkinlikler ve seminer çalışmaları tamamlandıktan sonra tüm katılımcıların atık yönetimi farkındalıkları son test ile yeniden değerlendirilmiştir. Nicel veriler SPSS 29.0 paket programı aracılığıyla değerlendirilmiş, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Atık yönetimi eğitiminin öğrenci ve velilerin atık yönetimi konusunda farkındalık kazanmalarına ve bu konuda olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağlandığı görülmüştür.
In this study, it was aimed to raise awareness among individuals about “Waste Management Literacy in the Family”. The research is in the form of a mixed design method where qualitative and quantitative data collection methods are used together. The study group of the research was formed using easily accessible case sampling from purposeful sampling methods. In the study, 90 people, 37 students and 53 parents studying at Manisa Science High School and selected on a voluntary basis, constitute the study group.The awareness of students and parents about waste management was tried to be determined by applying a pre-test. Then, after the completion of the education, activities and seminar studies, the waste management awareness of all participants was re-evaluated with a post-test. Quantitative data was evaluated using the SPSS 29.0 package program, and qualitative data was subjected to content analysis. It was observed that waste management training contributed to students and parents gaining awareness about waste management and developing positive attitudes in this regard.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Lifelong learning |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | June 2, 2025 |
Acceptance Date | June 22, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |