This study aims to examine postgraduate theses completed between 2010 and 2024 in the Department of Art Education at the Institute of Educational Sciences, Gazi University, in terms of their thematic and methodological characteristics. A total of 220 theses were analyzed using the descriptive survey model, based on document analysis. The data were evaluated through content analysis focusing on variables such as degree level, publication year, research method, data collection tools, sample groups, and thematic content. The findings indicate that the majority of the theses are at the master’s level, with a balanced use of qualitative and quantitative methods, while mixed methods are more prominent at the doctoral level. Common data collection techniques include experimental designs, case studies (interviews and observations), artistic practices, and standardized scales. The most frequently studied sample groups were students, followed by teachers, academics, artists, and disadvantaged groups. Six major themes emerged from the content analysis: instructional methods in art education, traditional arts and cultural heritage, community-based art practices, technology integration, assessment and evaluation processes, and student psychology and individual differences. These results demonstrate that postgraduate research in art education contributes significantly to pedagogical innovation, cultural transmission, technological application, and personal development.
Bu araştırma, 2010–2024 yılları arasında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda tamamlanan lisansüstü tezleri tematik içerik ve yöntemsel özellikler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Toplam 220 tez; program türü, yayın yılı, araştırma yöntemi, veri toplama araçları, örneklem grupları ve içerik temaları gibi değişkenler doğrultusunda betimsel tarama modeliyle analiz edilmiştir. Veriler, doküman incelemesine dayalı içerik analizi tekniğiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, tezlerin çoğunluğunu yüksek lisans çalışmalarının oluşturduğunu, nitel ve nicel yöntemlerin dengeli bir şekilde tercih edildiğini, karma yöntemlerin ise özellikle doktora düzeyinde yaygınlaştığını göstermektedir. En sık kullanılan veri toplama araçları arasında deneysel desenler, görüşme ve gözleme dayalı durum çalışmaları, sanatsal üretim süreçleri ve ölçek uygulamaları yer almaktadır. Örneklem grupları çoğunlukla öğrenci temelli olmakla birlikte, öğretmenler, akademisyenler, sanatçılar ve dezavantajlı gruplar da araştırmalarda yer almıştır. Tezlerin içerik analizinde altı ana temaya ulaşılmıştır: Sanat eğitimi yöntem ve yaklaşımları, kültürel miras ve geleneksel sanatlar, toplum temelli sanat uygulamaları, teknolojik entegrasyon, ölçme ve değerlendirme süreçleri ile öğrenci psikolojisi ve bireysel farklılıklar. Bu bulgular, sanat eğitimi alanındaki lisansüstü araştırmaların pedagojik, kültürel, teknolojik ve bireysel gelişim boyutlarına yönelik çok yönlü katkılar sunduğunu ortaya koymaktadır
Bu araştırma, herhangi bir etik kurul izni gerektirmeyen bir dokümantasyon ve içerik analizi çalışmasıdır. Çalışmada kullanılan tüm tezler kamuya açık veri tabanlarından elde edilmiştir. Araştırmada herhangi bir kişisel veri veya müdahale gerektiren uygulamaya yer verilmemiştir.
Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı bünyesinde yürütülen bir yüksek lisans tez çalışmasının çıktısı olarak hazırlanmıştır.
Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda yüksek lisans öğrenimi sürecinde, danışman [Danışman Adı ve Unvanı] rehberliğinde gerçekleştirilmiştir. Tez sürecinde katkı sunan tüm akademisyenlere ve çalışmanın oluşmasına destek olan kurum ve kişilere teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2025 |
Submission Date | May 6, 2025 |
Acceptance Date | May 22, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 3 Issue: 1 |