Bu çalışmanın amacı Clark ve Malecki (2019) tarafından geliştirilen Akademik Azim Ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılmasıdır. Ölçeğin uyarlama sürecindeki geçerlik ve güvenirlik çalışmaları iki farklı grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Birinci katılımcı grup ortaokul öğrencilerinden, ikinci katılımcı grup ise lise öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu kapsamda çeşitli okullardan ortaokul ve lise öğrencileri uygun örnekleme yöntemine göre belirlenerek araştırmanın örneklemine dâhil edilmiştir. İki farklı örneklem grubu içerisinde ilgili yapının doğrulanıp doğrulanmadığını test etmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi uygulanmıştır. Yapılan DFA sonuçlarına göre ölçeğin 10 madde ve tek boyuttan oluşan yapının iyi uyum değerlerine sahip olduğu görülmektedir. Akademik Azim Ölçeği’nin iç tutarlık katsayıları Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ile hesaplanmıştır. Buna göre; ölçeğin ortaokul öğrencileri için iç tutarlık katsayıları .89, lise öğrencileri için .92 ve bu iki gruptan oluşan örneklemin tamamı için ise .92 olarak belirlenmiştir. İç tutarlık katsayılarının belirlenmesinin ardından ölçeğin test tekrar test güvenirliği de hesaplanmıştır. Buna göre ortaokul öğrencilerinden oluşan grubun test tekrar test güvenirliği .82, lise öğrencilerinden oluşan grubun test tekrar test güvenirliği .86 ve bu iki gruptan oluşan örneklemin tamamı için ise .85 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda Akademik Azim Ölçeğinin ortaokul ve lise öğrencilerinde geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.
Makale yer alan bilgilerin tamamı etik ilkelere uygun olarak hazırlanmıştır.
-
-
The aim of this study is to adapt the Academic Grit Scale, developed by Clark and Malecki (2019), into Turkish. Validity and reliability studies for the adaptation process were conducted on two different groups. The first participant group consisted of middle school students, while the second participant group included high school students. Middle and high school students from various schools were selected using an appropriate sampling method and included in the study sample. Confirmatory Factor Analysis (CFA) was applied to test whether the construct was confirmed within these two distinct sample groups. According to the CFA results, the scale’s 10-item, single-factor structure demonstrated good fit indices. Internal consistency coefficients of the Academic Grit Scale were calculated using Cronbach’s alpha reliability coefficient. Accordingly, the internal consistency coefficient was determined to be .89 for middle school students, .92 for high school students, and .92 for the entire sample. After determining the internal consistency coefficients, the test-retest reliability of the scale was also calculated. Test-retest reliability was found to be .82 for the middle school group, .86 for the high school group, and .85 for the entire sample. As a result of the study, the Academic Grit Scale was found to be a valid and reliable measurement tool for middle and high school students.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | School Counseling |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | June 19, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | November 14, 2024 |
Acceptance Date | May 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 2 |