Çalışmanın temel amacı Üniversite ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencilerin muhasebe eğitiminden beklentileri ve motivasyonlarına yönelik problemleri tespit etmek ve bu problemlere yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Öğrencilerin muhasebe eğitiminden beklentilerini ve motivasyonlarını belirlemek için toplam 119 öğrenciye anket uygulanmıştır. Ankette elde edilen veriler SPSS 25 programı kullanılarak yüzde, frekans ve t-testi gibi yöntemlerle ile analiz edilmiştir. Çalışmada ortaya çıkan sonuçlara göre öğrencilerin üniversiteden mezun olma konusunda motivasyonlarının yüksek olduğu, muhasebe hakkında daha çok şey öğrenmek istedikleri ve bu bölümden mezun olunca kendilerine olan güvenlerinin arttığı, kendilerini geliştirmek için istekli oldukları fakat sınavlar içinse kaygılı oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin muhasebe dersinden beklentileri ve kendine güvenleri açısından mezuniyet değişkeni ve kendine güvenleri açısından ise sadece staj yapma değişkeni grupları arasında ortalamalar bakımından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Mevcut Sayı |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Submission Date | February 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |
All articles published in our journal are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.