Bu araştırma, 1Temmuz – 30 Eylül 2022 tarihleri arasında İstanbul’un Anadolu yakasında bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin iklim değişikliğine yönelik farkındalıklarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı türde yapıldı. Araştırmanın evrenini İstanbul’daki bir üniversite hastanesinin ana ve ek binasında çalışmakta olan 1267 hemşire oluşturdu. Evreni bilinen örneklem büyüklüğü hesaplama formülüne göre örneklem sayısı 329 olarak kabul edildi. Veriler araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan “Katılımcı Bilgi Formu” ve “İklim Değişikliği Anket Formu” ile toplandı. Hemşirelerin %74,8’i kadın ve %85,1’i üniversite mezunudur. Hemşirelerin %87,5’i eğitimleri sırasında iklim değişikliğine yönelik herhangi bir eğitim almamıştır. Hemşirelerin %69,1’i iklim değişikliğine yönelik bir rolü olmadığını, %16,1’i ise bu konuya liderlik edemeyeceğini düşünmektedir. Hemşirelerin eğitim durumuna göre klinikte iklim krizine yönelik yapılan uygulamalar arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Hemşirelerin iklim değişikliğine yönelik farkındalık yaratmada kendilerini orta düzeyde liderlik edebilecekleri görülmüştür. İklim değişikliği konusunun üniversitelerde eğitime entegre edilmesi ve hemşirelerin liderlik rollerinin geliştirilmesi gerekmektedir.
This descriptive study was conducted to determine the awareness of nurses working in a university hospital on the Anatolian side of Istanbul on climate change between 1 July - 30 September 2022. The population of the study was 1267 nurses working in the main and annex buildings of a university hospital in Istanbul. The sample size is 329 according to the calculation formula. The data were collected with the ‘Participant Information Form’ and ‘Climate Change Questionnaire Form’ prepared by the researchers in line with the literature. 74.8% of the nurses were female and 85.1% were university graduates. 87.5% of the nurses did not receive training on climate change during their education. 69.1% of the nurses think that they have no role in climate change and 16.1% think that they cannot lead in this issue. A significant difference was found between the practices performed for the climate crisis in the clinic according to the educational status of the nurses (p<0.05). It was observed that nurses could direct themselves at a moderate level in raising awareness about climate change. The issue of climate change should be integrated into the education in universities and the leadership roles of nurses should be developed.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Public Health Nursing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | January 9, 2024 |
Acceptance Date | October 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |