Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Muğla Örneği

Year 2025, Volume: 35 Issue: 2, 383 - 394
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1543521

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin Yaşam Doyumu düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu amaç çerçevesinde öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri, sanatsal ve sportif faaliyetlere katılımları, sosyal yaşamlarında kurduğu ilişkiler ve algılanan akademik başarılarının Yaşam Doyumu düzeylerine etkileri incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden korelasyonel araştırma modeli benimsenmiş ve örneklem grubu basit rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmaya 362 öğrenci katılmıştır. Yapılan analizlerde öğrencilerin aile tutumlarının, gelir ve akademik başarı algılarının, kronik hastalık/engellilik durumlarının, spor ve kültürel faaliyetlere katılımlarının ve yakın/özel bir arkadaşa sahip olmalarının Yaşam Doyumu düzeylerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen analizler sonucunda aile tutumlarını demokratik olarak tanımlayan öğrencilerin Yaşam Doyumu düzeyleri ilgisiz aile tutumlarına sahip olanlara göre daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin akademik başarı ve gelir algılarının pozitif yönde değişiminin Yaşam Doyumu düzeylerini de pozitif yönde etkileyebileceğini göstermiştir. Diğer taraftan katılımcıların cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, barınma tipi ve romantik ilişki değişkenleri açısından Yaşam Doyumu düzeylerinin farklılaşmadığı anlaşılmıştır.

Ethical Statement

Araştırma, TÜBİTAK tarafından 2022/2 dönemi 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenilmiştir.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

1919B012214340

References

  • Acar, K., & Yılmaz, A. K. (2021). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman doyumları ile yaşam doyumları arasındaki ilişki. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 25-35.
  • Altundağ, Y. (2013). Anne-babası boşanmış ergenlerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinde yordayıcı değişkenler olarak yaşam doyumu ve yalnızlık (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Babahanoğlu, R., & Kaya, N. G. (2023). Engelli çocuğa sahip ebeveynlerin yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 886-898. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1326435
  • Bahar, H. H., & Abdramanova, N. (2023). Türkiye ve Kazakistan'daki öğretmen adaylarının akademik başarı ve yaşam doyum düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 389-408.
  • Bakan, İ., & Güler, B. (2017). Duygusal zekânın, yaşam doyumu ve akademik başarıya etkileri ve demografik özellikler bağlamında algı farklılıkları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(33), 1-11.
  • Buczak-Stec, E. W., König, H. H., & Hajek, A. (2018). Impact of incident Parkinson's disease on satisfaction with life. Frontiers in Neurology, 9, 589. https://doi.org/10.3389/fneur.2018.00589
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Kahveci, Ö., & Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri, 23. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cavga, Z. (2019). Lise öğrencilerinde aile yaşam doyumu ile psikolojik dayanıklılık ve sosyal medya kullanım bozukluğu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students in a Canadian prairie city: a multivariate analysis. Social Indicators Research, 70(2), 139-150. https://doi.org/10.1007/s11205-004-7526-0
  • Çağatay İn, E., & Şanlı Kula, K. (2019). Üniversite öğrencilerinin tükenmişlik ve yaşam doyumunun incelenmesi: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 403-442. https://doi.org/10.19171/uefad.679322
  • Çiftçi Arıdağ, N. Ç., & Ünsal Seydooğulları, Ü. (2019). Lise öğrencilerinin yaşam doyumu ve yılmazlık düzeylerinin anne-baba tutumlarıyla ilişkisi açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1037-1060.
  • Çivitci, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinde yaşam doyumu: Bazı kişisel ve ailesel özelliklerin rolü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 29-52.
  • Çok, F., Özdoğan, H. K., Berber, K., & Yeler, Z. (2023). Yetişkinliğe geçiş sürecinde gelişimsel bir kriz: Çeyrek yaşam krizi. Humanistic Perspective, 5(2), 898-920.
  • Demir, R., Tanhan, A., Çiçek, İ., Yerlikaya, İ., Çırak Kurt, S., & Ünverdi, B. (2021). Yaşam kalitesinin yordayıcıları olarak psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumu. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 192-206. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351256
  • Demirbilek, N., & Bozanoğlu, B. (2023). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu, iletişim becerileri ve yaşam boyu öğrenme düzeyleri arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 312-333. https://doi.org/10.17679/inuefd.1132020
  • Demirel, A. C. (2015). Genç kanser hastalarının sosyal destek düzeyleri ve yaşam doyumu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • Diener, E. (1984). Subjective well-Being. Psychological Bulletin, 95, 542-575.
  • Diener, E. D., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75. https://doi.org/10.1207/s15327752jpa4901_13
  • Dinçer, D. (2021). Romantik ilişkisi olan kadınlarda algılanan partner değişimi, yakınlık ve yaşam doyumu. International Journal of Social Inquiry, 14(2), 569-590. https://doi.org/10.37093/ijsi.990863
  • Dost, M. (2007). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun bazı değişkenlere göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 132-143.
  • Ekizoğlu, Ö. (2023). Açık su yüzme sporcularının spora bağlılıklarının yaşam doyumuna etkisi. Spor Eğitim Dergisi, 7(1), 68-76. https://doi.org/10.55238/seder.1260479
  • Ertekin, A. B. (2021). Kariyer adanmışlığı ile yaşam doyumu arasındaki ilişki: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 128-141.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Guan, C., Qiu, Y., & An, R. (2019). Relative income and life satisfaction among Chinese adults. Sustainability, 11(20), 5651. https://doi.org/10.3390/su11205651
  • Güdül, M. D. (2015). Üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon profillerinin psikolojik ihtiyaç doyumu, akademik erteleme ve yaşam doyumu ile ilişkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi. Hamzaoğlu, N. M. (2022). Beyond money: A social analysis of happiness. Beykoz Akademi Dergisi, 10(2), 374-389. https://doi.org/10.14514/beykozad.1191226
  • IFSW. (2014). Global definition of social work. https://www.ifsw.org/what-is-social-work/global-definition-of-social-work/ adresinden alınmıştır.
  • İncekara, T. (2018). Üniversite öğrencilerinde vücut algısı ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi.
  • Kandemir, H., Dirik, B., & Narin, M. (2016). Evde yaşayan öğrenci ile yurtta yaşayan öğrencinin yaşam doyumu düzeylerinin yapısal eşitlik modeli ile analizi. İş ve Hayat, 2(4), 275-291.
  • Kara, E., Bacı, G. B., & Tatar, S. T. (2020). Fiziksel engelli sedanter bireyler ile aktif spor yapan fiziksel engelli bireylerin yaşam doyum düzeylerinin karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 154-165. https://doi.org/10.31680/gaunjss.643966
  • Kaya, Ö. S. (2020). Romantik ilişkilerde sorun çözme becerileriyle ilişkili faktörler: Yaşam doyumu ve diğerkâmlığın yordayıcı etkisi. Aile Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 33-56.
  • Koçak, Ö. F. (2016). Kişilerarası çatışmalar ve yaşam doyumu ilişkisi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of International Social Research, 9(43). https://doi.org/10.17719/jisr.20164317765
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Küçük, V., & Koç, H. (2004). Psiko-sosyal gelişim süreci içersinde insan ve spor ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-11.
  • Myers, G. D., & Diener, E. (1995). “Who Is Happy?”, Psychological Science, 6 (1): 10–19. https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.1995.tb00298.x
  • NASW. (2003). Nasw standards for the practice of social work with adolescents. Erişim Tarihi: 07.11.2024 Erişim Linki: https://www.socialworkers.org/Practice/NASW-Practice-Standards-Guidelines/NASW-Standards-for-the-Practice-of-Social-Work-with-Adolescents
  • Neugarten, B. L., Havighurst, R. J., & Tobin, S. S. (1961). Themeasurement of life satisfaction. Journal of Gerontology, 16, 134-143. https://doi.org/10.1037/a0016777
  • Özbesler, C., & Duyan, V. (2010). Okul ortamlarında sosyal hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154).
  • Özer, M., & Karabulut, Ö. Ö. (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Turkish Journal of Geriatrics, 6(2), 72-74.
  • Özgür, G., Babacan Gümüş, A., & Durdu, B. (2010). Evde ve yurtta kalan üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 1(1), 25-32.
  • Piotrkowska, R., Kruk, A., Krzemińska, A., Mędrzycka-Dąbrowska, W., & Kwiecień-Jaguś, K. (2023). Factors determining the level of acceptance of illness and satisfaction with life in patients with cancer. Healthcare (Basel), 1(8), 1168 https://doi.org/10.3390/healthcare11081168
  • Ren, Z., Yue, G., Xiao, W., & Fan, Q. (2022). The influence of subjective socioeconomic status on life satisfaction: The chain mediating role of social equity and social trust. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(23), 15652.
  • Sevinç, F., & Özel, Ç. H. (2018). Boş zaman aktivitesi olarak dalış ve yaşam doyumu ile ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 397-415. https://doi.org/10.16953/deusosbil.416816
  • Simsaroglu Beydola, B., Karagülmez, K., Ruso, K., Kaptan, S., & Bulut-Serin, N. (2022). Evaluation of hopelessness and life satisfaction levels in adolescents. Online Submission, 11(2), 162-177.
  • Süt, H. K., Küçükkaya, B., Cumur, E., & Özdemir, E. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin sosyal ve entelektüel aktiviteleri ile akademik başarı durumları ve yaşam doyumları arasındaki ilişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 326-334. https://doi.org/10.5961/jhes.2019.334
  • Tel, F. D., & Sarı, T. (2016). Üniversite öğrencilerinde öz duyarlılık ve yaşam doyumu. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 292-304. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182922
  • Tosun, S. (2021). Uyum istatistikleri (En uygun modelin seçimi ve model-veri uyumu). https://selmatosun.medium.com/uyum-i%CC%87statistikleri-en-uygun-modelin-se%C3%A7imi-ve-model-veri-uyumu-4e62d4d7fd80 adresinden alınmıştır.
  • Tunç, A. Ç. (2020). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumu ile mutluluk korkusu düzeylerindeki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 57-68. https://doi.org/10.31680/gaunjss.655508
  • Ünal, A. Ö., & Şahin, M. (2013). Lise öğrencilerinin yaşam doyumlarının bazı değişkenlere göre yordanması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 2(3), 46-63.
  • Yelpaze, İ., & Yakar, L. (2019). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu ve bilişsel esnekliklerinin incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9 (54), 913-935.
  • Zhuk, Y., Bilan, S., Brycz, M., & Brycz, H. (2023). Economic status, emigration, and life satisfaction: Strategies of acculturation among Belarusian and Ukrainian Migrants in Poland before and during the war. Economics & Sociology, 16(4), 321-332. https://doi.org/10.14254/2071-789X.2023/16-4/16

Examination of Factors Affecting Life Satisfaction of University Students: Muğla Case

Year 2025, Volume: 35 Issue: 2, 383 - 394
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1543521

Abstract

The main purpose of this research is to examine the Life Satisfaction levels of university students according to some variables. Within the framework of this purpose, the effects of students' socio-demographic characteristics, participation in artistic and sportive activities, relationships established in their social lives and perceived academic achievement on their Life Satisfaction levels were examined. In the research, correlational research model, one of the quantitative research designs, was adopted and the sample group was formed using simple random sampling method. 362 students participated in the research. The analyses revealed that family attitudes, income and academic achievement perceptions, chronic illness/disability, participation sports and cultural activities, and having a close/special friend affected students' Life Satisfaction levels. Therefore, from the analysis, it was found that the Life Satisfaction levels of the students who defined their family attitudes as democratic were higher than those of the students who defined their family attitudes as indifferent. The results of the research showed that positive changes in students' academic achievement and income perceptions can positively affect their Life Satisfaction levels. Moreover, it was found that the participants' Life Satisfaction levels did not differ in terms of gender, age, number of siblings, housing type and romantic relationship variables.

Ethical Statement

The research was supported by TÜBİTAK within the scope of the 2022/2 period 2209-A University Students Research Projects Support Program.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

1919B012214340

References

  • Acar, K., & Yılmaz, A. K. (2021). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman doyumları ile yaşam doyumları arasındaki ilişki. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 25-35.
  • Altundağ, Y. (2013). Anne-babası boşanmış ergenlerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinde yordayıcı değişkenler olarak yaşam doyumu ve yalnızlık (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Babahanoğlu, R., & Kaya, N. G. (2023). Engelli çocuğa sahip ebeveynlerin yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 886-898. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1326435
  • Bahar, H. H., & Abdramanova, N. (2023). Türkiye ve Kazakistan'daki öğretmen adaylarının akademik başarı ve yaşam doyum düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 389-408.
  • Bakan, İ., & Güler, B. (2017). Duygusal zekânın, yaşam doyumu ve akademik başarıya etkileri ve demografik özellikler bağlamında algı farklılıkları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(33), 1-11.
  • Buczak-Stec, E. W., König, H. H., & Hajek, A. (2018). Impact of incident Parkinson's disease on satisfaction with life. Frontiers in Neurology, 9, 589. https://doi.org/10.3389/fneur.2018.00589
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Kahveci, Ö., & Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri, 23. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cavga, Z. (2019). Lise öğrencilerinde aile yaşam doyumu ile psikolojik dayanıklılık ve sosyal medya kullanım bozukluğu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students in a Canadian prairie city: a multivariate analysis. Social Indicators Research, 70(2), 139-150. https://doi.org/10.1007/s11205-004-7526-0
  • Çağatay İn, E., & Şanlı Kula, K. (2019). Üniversite öğrencilerinin tükenmişlik ve yaşam doyumunun incelenmesi: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 403-442. https://doi.org/10.19171/uefad.679322
  • Çiftçi Arıdağ, N. Ç., & Ünsal Seydooğulları, Ü. (2019). Lise öğrencilerinin yaşam doyumu ve yılmazlık düzeylerinin anne-baba tutumlarıyla ilişkisi açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1037-1060.
  • Çivitci, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinde yaşam doyumu: Bazı kişisel ve ailesel özelliklerin rolü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 29-52.
  • Çok, F., Özdoğan, H. K., Berber, K., & Yeler, Z. (2023). Yetişkinliğe geçiş sürecinde gelişimsel bir kriz: Çeyrek yaşam krizi. Humanistic Perspective, 5(2), 898-920.
  • Demir, R., Tanhan, A., Çiçek, İ., Yerlikaya, İ., Çırak Kurt, S., & Ünverdi, B. (2021). Yaşam kalitesinin yordayıcıları olarak psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumu. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 192-206. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351256
  • Demirbilek, N., & Bozanoğlu, B. (2023). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu, iletişim becerileri ve yaşam boyu öğrenme düzeyleri arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 312-333. https://doi.org/10.17679/inuefd.1132020
  • Demirel, A. C. (2015). Genç kanser hastalarının sosyal destek düzeyleri ve yaşam doyumu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi.
  • Diener, E. (1984). Subjective well-Being. Psychological Bulletin, 95, 542-575.
  • Diener, E. D., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75. https://doi.org/10.1207/s15327752jpa4901_13
  • Dinçer, D. (2021). Romantik ilişkisi olan kadınlarda algılanan partner değişimi, yakınlık ve yaşam doyumu. International Journal of Social Inquiry, 14(2), 569-590. https://doi.org/10.37093/ijsi.990863
  • Dost, M. (2007). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun bazı değişkenlere göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 132-143.
  • Ekizoğlu, Ö. (2023). Açık su yüzme sporcularının spora bağlılıklarının yaşam doyumuna etkisi. Spor Eğitim Dergisi, 7(1), 68-76. https://doi.org/10.55238/seder.1260479
  • Ertekin, A. B. (2021). Kariyer adanmışlığı ile yaşam doyumu arasındaki ilişki: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 128-141.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Guan, C., Qiu, Y., & An, R. (2019). Relative income and life satisfaction among Chinese adults. Sustainability, 11(20), 5651. https://doi.org/10.3390/su11205651
  • Güdül, M. D. (2015). Üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon profillerinin psikolojik ihtiyaç doyumu, akademik erteleme ve yaşam doyumu ile ilişkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi. Hamzaoğlu, N. M. (2022). Beyond money: A social analysis of happiness. Beykoz Akademi Dergisi, 10(2), 374-389. https://doi.org/10.14514/beykozad.1191226
  • IFSW. (2014). Global definition of social work. https://www.ifsw.org/what-is-social-work/global-definition-of-social-work/ adresinden alınmıştır.
  • İncekara, T. (2018). Üniversite öğrencilerinde vücut algısı ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi.
  • Kandemir, H., Dirik, B., & Narin, M. (2016). Evde yaşayan öğrenci ile yurtta yaşayan öğrencinin yaşam doyumu düzeylerinin yapısal eşitlik modeli ile analizi. İş ve Hayat, 2(4), 275-291.
  • Kara, E., Bacı, G. B., & Tatar, S. T. (2020). Fiziksel engelli sedanter bireyler ile aktif spor yapan fiziksel engelli bireylerin yaşam doyum düzeylerinin karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 154-165. https://doi.org/10.31680/gaunjss.643966
  • Kaya, Ö. S. (2020). Romantik ilişkilerde sorun çözme becerileriyle ilişkili faktörler: Yaşam doyumu ve diğerkâmlığın yordayıcı etkisi. Aile Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 33-56.
  • Koçak, Ö. F. (2016). Kişilerarası çatışmalar ve yaşam doyumu ilişkisi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of International Social Research, 9(43). https://doi.org/10.17719/jisr.20164317765
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Küçük, V., & Koç, H. (2004). Psiko-sosyal gelişim süreci içersinde insan ve spor ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-11.
  • Myers, G. D., & Diener, E. (1995). “Who Is Happy?”, Psychological Science, 6 (1): 10–19. https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.1995.tb00298.x
  • NASW. (2003). Nasw standards for the practice of social work with adolescents. Erişim Tarihi: 07.11.2024 Erişim Linki: https://www.socialworkers.org/Practice/NASW-Practice-Standards-Guidelines/NASW-Standards-for-the-Practice-of-Social-Work-with-Adolescents
  • Neugarten, B. L., Havighurst, R. J., & Tobin, S. S. (1961). Themeasurement of life satisfaction. Journal of Gerontology, 16, 134-143. https://doi.org/10.1037/a0016777
  • Özbesler, C., & Duyan, V. (2010). Okul ortamlarında sosyal hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154).
  • Özer, M., & Karabulut, Ö. Ö. (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Turkish Journal of Geriatrics, 6(2), 72-74.
  • Özgür, G., Babacan Gümüş, A., & Durdu, B. (2010). Evde ve yurtta kalan üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 1(1), 25-32.
  • Piotrkowska, R., Kruk, A., Krzemińska, A., Mędrzycka-Dąbrowska, W., & Kwiecień-Jaguś, K. (2023). Factors determining the level of acceptance of illness and satisfaction with life in patients with cancer. Healthcare (Basel), 1(8), 1168 https://doi.org/10.3390/healthcare11081168
  • Ren, Z., Yue, G., Xiao, W., & Fan, Q. (2022). The influence of subjective socioeconomic status on life satisfaction: The chain mediating role of social equity and social trust. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(23), 15652.
  • Sevinç, F., & Özel, Ç. H. (2018). Boş zaman aktivitesi olarak dalış ve yaşam doyumu ile ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 397-415. https://doi.org/10.16953/deusosbil.416816
  • Simsaroglu Beydola, B., Karagülmez, K., Ruso, K., Kaptan, S., & Bulut-Serin, N. (2022). Evaluation of hopelessness and life satisfaction levels in adolescents. Online Submission, 11(2), 162-177.
  • Süt, H. K., Küçükkaya, B., Cumur, E., & Özdemir, E. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin sosyal ve entelektüel aktiviteleri ile akademik başarı durumları ve yaşam doyumları arasındaki ilişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 326-334. https://doi.org/10.5961/jhes.2019.334
  • Tel, F. D., & Sarı, T. (2016). Üniversite öğrencilerinde öz duyarlılık ve yaşam doyumu. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 292-304. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182922
  • Tosun, S. (2021). Uyum istatistikleri (En uygun modelin seçimi ve model-veri uyumu). https://selmatosun.medium.com/uyum-i%CC%87statistikleri-en-uygun-modelin-se%C3%A7imi-ve-model-veri-uyumu-4e62d4d7fd80 adresinden alınmıştır.
  • Tunç, A. Ç. (2020). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumu ile mutluluk korkusu düzeylerindeki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 57-68. https://doi.org/10.31680/gaunjss.655508
  • Ünal, A. Ö., & Şahin, M. (2013). Lise öğrencilerinin yaşam doyumlarının bazı değişkenlere göre yordanması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 2(3), 46-63.
  • Yelpaze, İ., & Yakar, L. (2019). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu ve bilişsel esnekliklerinin incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9 (54), 913-935.
  • Zhuk, Y., Bilan, S., Brycz, M., & Brycz, H. (2023). Economic status, emigration, and life satisfaction: Strategies of acculturation among Belarusian and Ukrainian Migrants in Poland before and during the war. Economics & Sociology, 16(4), 321-332. https://doi.org/10.14254/2071-789X.2023/16-4/16
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Counselling, Wellbeing and Community Services, Social Work (Other), Child and Adolescent Development
Journal Section Articles
Authors

Burçin Uçurmaz 0009-0001-0632-0158

Meryem Karapınar 0009-0001-7019-3640

Aykut Can Demirel 0000-0001-6388-7313

Project Number 1919B012214340
Early Pub Date May 6, 2025
Publication Date
Submission Date September 9, 2024
Acceptance Date March 11, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 35 Issue: 2

Cite

APA Uçurmaz, B., Karapınar, M., & Demirel, A. C. (2025). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Muğla Örneği. Firat University Journal of Social Sciences, 35(2), 383-394. https://doi.org/10.18069/firatsbed.1543521