Research Article
BibTex RIS Cite

Marka Değeri ve Firma Değeri İlişkisi Üzerine Bir Araştırma : Türkiye Örneği

Year 2025, Volume: 35 Issue: 2, 671 - 684, 26.05.2025
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1588622

Abstract

Hızla değişen ve gelişen piyasalarda firmaların pazarda güçlü konuma sahip olması üzerinde birçok faktör bulunmaktadır. Bunlardan biri de marka değeridir. Marka değeri en temel anlamda bir markanın ekonomik ve sosyal anlamdaki toplam değeri olmakla birlikte markanın finansal gücünü gösteren bir değerdir. Dolayısıyla, firmalar yüksek marka değeri yaratmayı arzulamaktadır. Firmalar bu şekilde piyasadaki konumunu, rekabet stratejisini, finansal performansını güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Çünkü yüksek marka değerine sahip firmalar tüketici güveni, farklılaşma, itibar, fiyatlandırma gücü, müşteri sadakati, pazar payını genişletme, yeni piyasalara girebilme, firma değeri arttırma ve daha fazla yatırımcıya ulaşma konularında rakiplerine göre daha avantajlı konumdadır. Bu bağlamda bu çalışmada 2019-2023 dönemleri arasında Türkiye’nin en yüksek marka değerine sahip firmalarının sıralandığı Brand Finance 100 listesinde yer alan ve Borsa İstanbul 100 (BİST 100)’de işlem gören 49 firmanın marka değerleri ile firma değerleri arasındaki ilişki panel Granger nedensellik testi ile incelenmiştir. Analiz sonucunda, marka değerinden firma değerine tek yönlü nedensellik olduğu belirlenmiştir. Bu sonuç, yatırımcıların firmaların marka değerlerini kullanarak firma değerlerini daha iyi öngörebilecekleri anlamına gelmektedir.

References

  • Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand. New York: Free Press.
  • Akbulut, R., ve Paksoy, M. (2007). Marka değerini etkileyen faktörler: seçilmiş bazı küresel işletmelerde marka değeri ile finansal göstergeler arasındaki ilişki. İktisat İsletme ve Finans, 22(251), 123-132.
  • Akgüç, Öztin. (1998). Finansal yönetim (9. baskı). İstanbul: Avcıol Yayıncılık.
  • Akşit, N. (2016), Finansal marka değerinin firma değeri üzerindeki etkisi: Global işletmeler üzerine ampirik bir uygulama (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baykal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Alper, D., ve Aydoğan, E. (2019). Finansal bazlı marka değerinin firma performansı üzerine etkisi. Journal of Academic Value Studies, 3(16), 141-155.
  • American Marketing Association (AMA, 2024). Journal of Marketing [AMA]. Erişim adresi https://www.ama.org/. Arvidsson, A. (2006). Brand value. Journal of Brand Management, 13(3), 188–93.
  • Bank, S., Yazar, E. E., ve Sivri, U. (2020). The portfolios with strongbrand value: More returns? Lower risk? Borsa Istanbul Review,20(1), 64–79.
  • Bakan, M. (2025). Kar Dağıtımın politikalarının firma değeri ve iflas riski üzerine etkisi: BIST katılım endeksi üzerine uygulama. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38), 389-404.
  • Bayrakdaroğlu, A., ve Mirgen, Ç. (2016). Marka değerinin hisse senedi getirisi üzerine etkisi: BİST'de bir araştırma. Business & Economics Research Journal, 7(3).
  • Bhaskaran, R. K., Sujit, K. S., ve Waheed, K. A. (2023). Linkage between brand value and firm performance: An empirical examination using fuzzy set qualitative comparative analysis. SAGE Open, 13(3).
  • Birgili, E., ve Düzer, M. (2010). Finansal analizde kullanılan oranlar ve firma değeri ilişkisi: İMKB’de bir uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (46), 74-83.
  • Bölükbaş, M., Topal, M. H., ve Hotunluoğlu, H. (2018). Testing twin deficits hypothesis for EU-27 and Turkey: A panel Granger causality approach under cross-sectional dependence. Romanian Journal of Economic Forecasting, 21(4), 101-119.
  • Brand Finance (2023). Rankings Turkey [BFT]. Erişim adresi https://brandirectory.com/rankings/turkey/.
  • Breitung, J. (2000), The local power of some unit root tests for panel data, in: B. Baltagi(ed.), Nonstationary Panels, Panel Cointegration, and Dynamic Panels. Advances in Econometrics, 15, 161–178.
  • Çam, A. V., Kalkan, Y., Soydaş, Ş. S., ve Taşdemir, S. S. (2018). Marka değeri ve firma değeri ilişkisi: Finansal tabanlı bir model. The Journal of International Scientific Researches, 3(4), 203-207.
  • Dilmaç, M., ve Korkmaz, Ö. (2018). Firma piyasa değerini etkileyen finansal faktörler: Banka ve sigorta işletmeleri üzerine bir uygulama. Journal of Management and Economics Research, 16(2), 179-201.
  • Dorfleitner, G., Rößle, F., ve Lesser, K. (2019). The Financial performance of the most valuable brands: A global empirical investigation. Heliyon, 5(4),1-16.
  • Dumitrescu, E. I., ve Hurlin, C. (2012). Testing for Granger non-causality in heterogeneous panels. Economic modelling, 29(4), 1450-1460.
  • Emirmahmutoğlu, F., ve Köse, N. (2011). Testing for Granger causality in heterogeneous mixed panels. Economic Modelling, 28(3), 870-876.
  • Ergün, Ü. R. (2024). Gemi inşa sanayi ihracatına demir çelik sektörünün etkileri: Panel veri analizi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(02), 30-53.
  • Fırat, D., ve Badem, A. C. (2008). Marka değerleme yöntemleri ve marka değerinin mali tablolara yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (38), 210-219.
  • Finnet (2023). Finansal Analiz Verileri [FP]. Erişim adresi https://www.finnet2000.com/F2000Plus.
  • Gençoğlu, P., Kuşkaya, S., ve Büyüknalbant, T. (2020). Seçilmiş OECD ülkelerinde sağlık harcamalarının sürdürülebilirliğinin panel birim kök testleri ile değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 75(4), 1283-1297.
  • Günay, B. (2021). Brand Finance Turkey 100 listesinde yer alan bankaların marka değerleri ile ilişkili ölçütlerin belirlenmesine yönelik bir analiz. Journal of Management and Economics Research, 19(1), 273-287.
  • Hadri, K. (2000). Testing for stationarity in heterogeneous panel data. Econometrics Journal, 3, 148–161.
  • Hadri, K., Kurozumi, E. (2012). A simple panel stationarity test in the presence of serial correlation and a common factor. Economics Letters, 115, 31-34.
  • Hsiao, C. (1986). Analysis of panel data. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hsu, F. J., Wang, T. Y., ve Chen, M. Y. (2013). The impact of brand value on financial performance. Advances in Management and Applied Economics, 3(6), 129.
  • Im, K. S., M. H. Pesaran and Y. Shin (2003). Testing for unit roots in heterogeneous panels. Journal of Econometrics, 115, 53–74.
  • Investing. (2023). Erişim Adresi: https://tr.investing.com/
  • Kamu Aydınlatma Platformu. (2023). Erişim Adresi: https://www.kap.org.tr/
  • Kayalı, C. A., Yereli, A. N., ve Ada, Ş. (2007). Entelektüel katma değer katsayısı yöntemi kullanılarak entelektüel sermayenin firma değeri üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 14(1), 67-90.
  • Kevin, E. V., ve Mayoor, M. (2016). Good times, bad times: The stock market performance of firms that own high value brands. European Journal of Marketing, 50, 670–694
  • Kirk, C. P., Ray, I., ve Wilson, B. (2013). The impact of brand value on firm valuation: The moderating influence of firm type. Journal of Brand Management, 20(6), 488–500.
  • Konuk, S., Doruk, Ömer Tuğsal, ve Önal, Y. B. (2023). An empirical investigation of the relationship between brand value and firm value: evidence from Turkey. International Journal of Finance & Economics, 1–21.
  • Krasnikov, A., Mishra, S., ve Orozco, D. (2009). Evaluating the financial impact of branding using trademarks: A frameworkand empirical evidence. Journal of Marketing, 73(6), 154–166.
  • Kumar, B. R., Sujit, K. S., ve Abdul, W. K. (2020). Brand valuation – examining the role of marketing on firm financial performance. Measuring Business Excellence, 24(1), 90–113.
  • Lee, A., Yang, J., Mizerski, R., ve Lambert, C. (2015). The strategy of global branding and brand equity. Routledge. Levin, A., Lin, C. and C. J. Chu (2002). Unit root tests in panel data: asymptotic and finite-sample properties. Journal of Econometrics, 108, 1–24.
  • Liu, S., Ma, D., Li, X., Li, X., ve Yin, L. (2022). The value of “brand” in the chinese stock market: the impact of brand attention on stock performance and the moderation role of investor sentiment. Journal of Behavioral Finance, 1-16, 1–16.
  • Morgan, N. A., ve Rego, L. L. (2009). Brand portfolio strategy and firm performance. Journal of Marketing, 73(1), 59–74.
  • Mousa, M., Sagi, J., ve Zéman, Z. (2021). Brand and firm value: Evidence from arab emerging markets. Economies, 9(1), 1–13.
  • Nazlioglu, S., & Karul, C. (2024). Testing for Granger causality in heterogeneous panels with cross-sectional dependence. Empirical Economics, 67(4), 1541-1579.
  • Nyiwul, L., ve Koirala, N. P. (2022). Role of foreign direct investments in agriculture, forestry and fishing in developing countries. Future Business Journal, 8(1), 50.
  • Önal, Y. B., ve Karadeniz, E. (2004). Firma değerinin ekonomik katma değer (EVATM) yöntemiyle tespit edilmesi: IMKB’ye kote bir turizm işletmesi üzerine uygulama. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 139-157.
  • Parment, A. (2008). Distribution strategies for volume and premium brands in highly competitive consumer markets. Journal of Retailing and Consumer Services, 15(4), 250-265.
  • Pesaran, M. H. (2007). A simple panel unit root test in the presence of cross-section dependence. Journal of Applied Econometrics, 22, 265–312.
  • Rahman, M., Rodríguez, M. ´A., ve Mary, S. (2019). Brand equity and firm performance: The complementary role of corporate social responsibility. Journal of Brand Management, 26(6), 691–704.
  • Sakalsız, S. A., ve Çildir, Ç. (2022). Firmaların marka değerleri ile piyasa değerleri arasındaki ilişki: bist’de bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(2), 471-480.
  • Sánchez-Iglesias, N., García-Madariaga, J., ve Jerez, M. (2024). The impact of financial performance and corporate reputation on customer purchases: The role of stakeholders and brand value in the automotive sector. Marketing Intelligence & Planning, 42(1), 23-39.
  • Sharpe, W.F. (1964) Capital Asset Prices: A theory of market equilibrium under conditions of risk. Journal of Finance, 19, 425-442.
  • Şenol, Z., Koç, S., ve Ünlü, U. (2019). Marka değeri ile firma değeri arasındaki ilişki: Borsa istanbul örneği. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3).
  • Tiwari, M. K. (2010). Separation of brand equity and brand value. Global business review, 11(3), 421-434. Yerdelen, Tatoğlu, F. (2020). Panel zaman serileri analizi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Turgut, E., ve Uçan, O. (2019). Yolsuzluğun vergi oranları ile olan ilişkisinin oecd ülkeleri örnekleminde incelenmesi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 1-17.
  • Upshaw, L.B. (1995) Building brand identity. New York: John Wiley & Sons Press. Ünlü, U., ve Çıtak, L. (2020). Marka değeri ve hissedar değeri: bist metal ana sanayi firmaları üzerine bir uygulama. Alanya Akademik Bakış, 4(2), 399-410.
  • Yeung, M., ve Ramasamy, B. (2008). Brand value and firm performance nexus: Further empirical evidence. Journal of Brand Management, 15(5), 322–335.
  • Zhang, J., ve Liu, Z. (2023). The impact of corporate social responsibility on financial performance and brand value. Sustainability, 15(24), 16864.
  • Zengin, Ş. (2023). Marka değeri ile şirket değeri karşılaştırması: Hirose yöntemi (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

A Study on the Relationship Between Brand Value and Firm Value: The Case of Turkey

Year 2025, Volume: 35 Issue: 2, 671 - 684, 26.05.2025
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1588622

Abstract

In rapidly changing and developing markets, there are many factors that help companies to have a strong position in the market. One of these is brand equity. In the most basic sense, brand equity is the total value of a brand in economic and social terms, as well as a value that shows the financial strength of the relevant brand. Therefore, firms aspire to create high brand equity, thereby strengthening their market position, competitive strategy and financial performance. Because firms with high brand equity have an advantage compared to their competitors in terms of consumer trust, differentiation, reputation, pricing power, customer loyalty, expanding market share, entering new markets, increasing firm value and access to more investors. In this context, in this study, the relationship between brand value and firm value of 49 firms listed in the Brand Finance 100 list, which ranks the firms with the highest brand value in Turkey between 2019 and 2023, and traded on the Borsa Istanbul 100 (BIST 100) is analyzed with the panel Granger causality test. The analysis reveals that there is unidirectional causality from brand equity to firm value. This finding shows that investors can better predict firm values by using the brand values of firms.

References

  • Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand. New York: Free Press.
  • Akbulut, R., ve Paksoy, M. (2007). Marka değerini etkileyen faktörler: seçilmiş bazı küresel işletmelerde marka değeri ile finansal göstergeler arasındaki ilişki. İktisat İsletme ve Finans, 22(251), 123-132.
  • Akgüç, Öztin. (1998). Finansal yönetim (9. baskı). İstanbul: Avcıol Yayıncılık.
  • Akşit, N. (2016), Finansal marka değerinin firma değeri üzerindeki etkisi: Global işletmeler üzerine ampirik bir uygulama (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baykal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Alper, D., ve Aydoğan, E. (2019). Finansal bazlı marka değerinin firma performansı üzerine etkisi. Journal of Academic Value Studies, 3(16), 141-155.
  • American Marketing Association (AMA, 2024). Journal of Marketing [AMA]. Erişim adresi https://www.ama.org/. Arvidsson, A. (2006). Brand value. Journal of Brand Management, 13(3), 188–93.
  • Bank, S., Yazar, E. E., ve Sivri, U. (2020). The portfolios with strongbrand value: More returns? Lower risk? Borsa Istanbul Review,20(1), 64–79.
  • Bakan, M. (2025). Kar Dağıtımın politikalarının firma değeri ve iflas riski üzerine etkisi: BIST katılım endeksi üzerine uygulama. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38), 389-404.
  • Bayrakdaroğlu, A., ve Mirgen, Ç. (2016). Marka değerinin hisse senedi getirisi üzerine etkisi: BİST'de bir araştırma. Business & Economics Research Journal, 7(3).
  • Bhaskaran, R. K., Sujit, K. S., ve Waheed, K. A. (2023). Linkage between brand value and firm performance: An empirical examination using fuzzy set qualitative comparative analysis. SAGE Open, 13(3).
  • Birgili, E., ve Düzer, M. (2010). Finansal analizde kullanılan oranlar ve firma değeri ilişkisi: İMKB’de bir uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (46), 74-83.
  • Bölükbaş, M., Topal, M. H., ve Hotunluoğlu, H. (2018). Testing twin deficits hypothesis for EU-27 and Turkey: A panel Granger causality approach under cross-sectional dependence. Romanian Journal of Economic Forecasting, 21(4), 101-119.
  • Brand Finance (2023). Rankings Turkey [BFT]. Erişim adresi https://brandirectory.com/rankings/turkey/.
  • Breitung, J. (2000), The local power of some unit root tests for panel data, in: B. Baltagi(ed.), Nonstationary Panels, Panel Cointegration, and Dynamic Panels. Advances in Econometrics, 15, 161–178.
  • Çam, A. V., Kalkan, Y., Soydaş, Ş. S., ve Taşdemir, S. S. (2018). Marka değeri ve firma değeri ilişkisi: Finansal tabanlı bir model. The Journal of International Scientific Researches, 3(4), 203-207.
  • Dilmaç, M., ve Korkmaz, Ö. (2018). Firma piyasa değerini etkileyen finansal faktörler: Banka ve sigorta işletmeleri üzerine bir uygulama. Journal of Management and Economics Research, 16(2), 179-201.
  • Dorfleitner, G., Rößle, F., ve Lesser, K. (2019). The Financial performance of the most valuable brands: A global empirical investigation. Heliyon, 5(4),1-16.
  • Dumitrescu, E. I., ve Hurlin, C. (2012). Testing for Granger non-causality in heterogeneous panels. Economic modelling, 29(4), 1450-1460.
  • Emirmahmutoğlu, F., ve Köse, N. (2011). Testing for Granger causality in heterogeneous mixed panels. Economic Modelling, 28(3), 870-876.
  • Ergün, Ü. R. (2024). Gemi inşa sanayi ihracatına demir çelik sektörünün etkileri: Panel veri analizi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(02), 30-53.
  • Fırat, D., ve Badem, A. C. (2008). Marka değerleme yöntemleri ve marka değerinin mali tablolara yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (38), 210-219.
  • Finnet (2023). Finansal Analiz Verileri [FP]. Erişim adresi https://www.finnet2000.com/F2000Plus.
  • Gençoğlu, P., Kuşkaya, S., ve Büyüknalbant, T. (2020). Seçilmiş OECD ülkelerinde sağlık harcamalarının sürdürülebilirliğinin panel birim kök testleri ile değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 75(4), 1283-1297.
  • Günay, B. (2021). Brand Finance Turkey 100 listesinde yer alan bankaların marka değerleri ile ilişkili ölçütlerin belirlenmesine yönelik bir analiz. Journal of Management and Economics Research, 19(1), 273-287.
  • Hadri, K. (2000). Testing for stationarity in heterogeneous panel data. Econometrics Journal, 3, 148–161.
  • Hadri, K., Kurozumi, E. (2012). A simple panel stationarity test in the presence of serial correlation and a common factor. Economics Letters, 115, 31-34.
  • Hsiao, C. (1986). Analysis of panel data. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hsu, F. J., Wang, T. Y., ve Chen, M. Y. (2013). The impact of brand value on financial performance. Advances in Management and Applied Economics, 3(6), 129.
  • Im, K. S., M. H. Pesaran and Y. Shin (2003). Testing for unit roots in heterogeneous panels. Journal of Econometrics, 115, 53–74.
  • Investing. (2023). Erişim Adresi: https://tr.investing.com/
  • Kamu Aydınlatma Platformu. (2023). Erişim Adresi: https://www.kap.org.tr/
  • Kayalı, C. A., Yereli, A. N., ve Ada, Ş. (2007). Entelektüel katma değer katsayısı yöntemi kullanılarak entelektüel sermayenin firma değeri üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 14(1), 67-90.
  • Kevin, E. V., ve Mayoor, M. (2016). Good times, bad times: The stock market performance of firms that own high value brands. European Journal of Marketing, 50, 670–694
  • Kirk, C. P., Ray, I., ve Wilson, B. (2013). The impact of brand value on firm valuation: The moderating influence of firm type. Journal of Brand Management, 20(6), 488–500.
  • Konuk, S., Doruk, Ömer Tuğsal, ve Önal, Y. B. (2023). An empirical investigation of the relationship between brand value and firm value: evidence from Turkey. International Journal of Finance & Economics, 1–21.
  • Krasnikov, A., Mishra, S., ve Orozco, D. (2009). Evaluating the financial impact of branding using trademarks: A frameworkand empirical evidence. Journal of Marketing, 73(6), 154–166.
  • Kumar, B. R., Sujit, K. S., ve Abdul, W. K. (2020). Brand valuation – examining the role of marketing on firm financial performance. Measuring Business Excellence, 24(1), 90–113.
  • Lee, A., Yang, J., Mizerski, R., ve Lambert, C. (2015). The strategy of global branding and brand equity. Routledge. Levin, A., Lin, C. and C. J. Chu (2002). Unit root tests in panel data: asymptotic and finite-sample properties. Journal of Econometrics, 108, 1–24.
  • Liu, S., Ma, D., Li, X., Li, X., ve Yin, L. (2022). The value of “brand” in the chinese stock market: the impact of brand attention on stock performance and the moderation role of investor sentiment. Journal of Behavioral Finance, 1-16, 1–16.
  • Morgan, N. A., ve Rego, L. L. (2009). Brand portfolio strategy and firm performance. Journal of Marketing, 73(1), 59–74.
  • Mousa, M., Sagi, J., ve Zéman, Z. (2021). Brand and firm value: Evidence from arab emerging markets. Economies, 9(1), 1–13.
  • Nazlioglu, S., & Karul, C. (2024). Testing for Granger causality in heterogeneous panels with cross-sectional dependence. Empirical Economics, 67(4), 1541-1579.
  • Nyiwul, L., ve Koirala, N. P. (2022). Role of foreign direct investments in agriculture, forestry and fishing in developing countries. Future Business Journal, 8(1), 50.
  • Önal, Y. B., ve Karadeniz, E. (2004). Firma değerinin ekonomik katma değer (EVATM) yöntemiyle tespit edilmesi: IMKB’ye kote bir turizm işletmesi üzerine uygulama. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 139-157.
  • Parment, A. (2008). Distribution strategies for volume and premium brands in highly competitive consumer markets. Journal of Retailing and Consumer Services, 15(4), 250-265.
  • Pesaran, M. H. (2007). A simple panel unit root test in the presence of cross-section dependence. Journal of Applied Econometrics, 22, 265–312.
  • Rahman, M., Rodríguez, M. ´A., ve Mary, S. (2019). Brand equity and firm performance: The complementary role of corporate social responsibility. Journal of Brand Management, 26(6), 691–704.
  • Sakalsız, S. A., ve Çildir, Ç. (2022). Firmaların marka değerleri ile piyasa değerleri arasındaki ilişki: bist’de bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(2), 471-480.
  • Sánchez-Iglesias, N., García-Madariaga, J., ve Jerez, M. (2024). The impact of financial performance and corporate reputation on customer purchases: The role of stakeholders and brand value in the automotive sector. Marketing Intelligence & Planning, 42(1), 23-39.
  • Sharpe, W.F. (1964) Capital Asset Prices: A theory of market equilibrium under conditions of risk. Journal of Finance, 19, 425-442.
  • Şenol, Z., Koç, S., ve Ünlü, U. (2019). Marka değeri ile firma değeri arasındaki ilişki: Borsa istanbul örneği. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3).
  • Tiwari, M. K. (2010). Separation of brand equity and brand value. Global business review, 11(3), 421-434. Yerdelen, Tatoğlu, F. (2020). Panel zaman serileri analizi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Turgut, E., ve Uçan, O. (2019). Yolsuzluğun vergi oranları ile olan ilişkisinin oecd ülkeleri örnekleminde incelenmesi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 1-17.
  • Upshaw, L.B. (1995) Building brand identity. New York: John Wiley & Sons Press. Ünlü, U., ve Çıtak, L. (2020). Marka değeri ve hissedar değeri: bist metal ana sanayi firmaları üzerine bir uygulama. Alanya Akademik Bakış, 4(2), 399-410.
  • Yeung, M., ve Ramasamy, B. (2008). Brand value and firm performance nexus: Further empirical evidence. Journal of Brand Management, 15(5), 322–335.
  • Zhang, J., ve Liu, Z. (2023). The impact of corporate social responsibility on financial performance and brand value. Sustainability, 15(24), 16864.
  • Zengin, Ş. (2023). Marka değeri ile şirket değeri karşılaştırması: Hirose yöntemi (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Financial Economy, Product and Brand Management
Journal Section Articles
Authors

Ecem Arık 0000-0003-1528-9460

Aslıhan Yavuzalp Marangoz 0000-0002-5119-4330

Early Pub Date May 6, 2025
Publication Date May 26, 2025
Submission Date November 20, 2024
Acceptance Date April 16, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 35 Issue: 2

Cite

APA Arık, E., & Yavuzalp Marangoz, A. (2025). Marka Değeri ve Firma Değeri İlişkisi Üzerine Bir Araştırma : Türkiye Örneği. Firat University Journal of Social Sciences, 35(2), 671-684. https://doi.org/10.18069/firatsbed.1588622