BibTex RIS Cite

RELATIONS BETWEEN BRAND AWARENESS AND PERCEIVED QUALITY (EXPECTATION) IN THE BRAND INFORMATION PROCESS AND AN EMPIRICAL ANALYSIS IN THE GSM INDUSTRY

Year 2008, Volume: 10 Issue: 1, 81 - 96, 01.06.2008

Abstract

Firms under the intensive competitive conditions aim that their brands have
perceived different from the others by consumer. For this purpose, firms when
conducting relations with their consumer have to deal with brand management
seperately. Especially, if brand awareness is created, consumers' expectations
may have been affected. Existance of different communication facilities
increases the importance of management proccess related with brand,
especially in marketing communication proccess. This paper aims to reveal that
differences between brand awareness and consumer expectations in the firms in
which are run the GSM industry at brand management process. Increasing in
the brand loyalty of consumer and becoming more advanced among its
adversaries is expected, when brand awareness of consumer of a company gets
higher. It is obvious that there is a linear relationship between brand loyalty
and brand awareness of GSM users. If a company’s brand awareness level is
high, and even if it has a property like to be the first brand in minds, brand
loyalty will increase and the company’s position will gain competitive
advantage in marketing. We examine that expectations and awareness in
different groups of gender, age, income, and occupation. So gender, age,
income, and occupation effect consumer expectations.

MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ

Year 2008, Volume: 10 Issue: 1, 81 - 96, 01.06.2008

Abstract

İşletmeler yoğun rekabet şartları altında sahip olduğu markalarının tüketici tarafından diğer markalardan farklı algılanmasını hedeflemektedir. Bu amaçla tüketici ilişkilerini yürütürken marka yönetimini ayrıca ele almak durumunda kalmaktadır. Özellikle marka farkındalığının yaratılmasıyla tüketicilerin beklentilerinin etkilenmesi söz konusu olabilmektedir. Özellikle pazarlama iletişimi süreci içinde, farklı iletişim olanaklarının varlığı markaya ilişkin yönetim sürecinin önemini arttırmaktadır. Bu doğrultuda çalışma, GSM sektöründe faaliyetlerini yürüten işletmelerin marka yönetimi sürecinde marka farkındalığı ve tüketici beklentileri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. Bir işletmeye ait markanın tüketici tarafından farkındalığı yüksek olması halinde, o markaya olan müşteri sadakatinin artması ve işletmenin pazardaki konumu rakiplerine göre daha avantajlı hale gelmesi beklenmektedir. Buna göre; GSM kullanıcılarının marka sadakati ile marka farkındalığı arasında doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Bir işletmenin marka farkındalığı yüksekse hatta akla gelen ilk marka olma özelliği varsa, o markaya olan sadakat artmakta ve işletmenin pazardaki konumu rakiplerine göre çok daha avantajlı olmaktadır. Bu doğrultuda farklı cinsiyet, yaş, gelir, meslek gruplarının GSM işletmelerinden beklentileri ve farkındalıkları araştırıl­mıştır. Buna göre; yaş, gelir, meslek, medeni durum gibi demografik özellikler tüketici beklentilerini etkilemektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA92SA72FT
Journal Section Articles
Authors

Cemalettin Aktepe

Mehmet Baş

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Aktepe, C., & Baş, M. (2008). MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 81-96.
AMA Aktepe C, Baş M. MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. June 2008;10(1):81-96.
Chicago Aktepe, Cemalettin, and Mehmet Baş. “MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10, no. 1 (June 2008): 81-96.
EndNote Aktepe C, Baş M (June 1, 2008) MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 1 81–96.
IEEE C. Aktepe and M. Baş, “MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 81–96, 2008.
ISNAD Aktepe, Cemalettin - Baş, Mehmet. “MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10/1 (June 2008), 81-96.
JAMA Aktepe C, Baş M. MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2008;10:81–96.
MLA Aktepe, Cemalettin and Mehmet Baş. “MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, 2008, pp. 81-96.
Vancouver Aktepe C, Baş M. MARKA BİLGİSİ SÜRECİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE ALGILANAN KALİTE (BEKLENTİ) İLİŞKİSİ VE GSM SEKTÖRÜNE YÖNELİK BİR ANALİZ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2008;10(1):81-96.