Gelenek ve modern arasında özgün bir duruş sergileyen sanatçı Fahrelnissa Zeid, yağlı boya
resimlerinde öne çıkan ruhsal zenginliği renk ve ışık oyunlarıyla aktarmaya çalışmıştır. Soyut
kompozisyonları ve portre çalışmalarının ağırlıklı olduğu dönemlerinde yaşadığı değişim ve
dönüşümler ile birlikte yoğun bir sanatsal yaratım sürecini gözler önüne sermiştir.
“Paleokrystal” adını verdiği sanatsal üretimleri ve vitray tekniğinden faydalanarak oluşturduğu
çalışmaları, yağlı boya çalışmalarına kıyasla fazla bilinmemektedir. En derinden gelen duyguları
ve kimsenin göremediklerini göstermeye çalıştığını vurgulayan sanatçı, bu arayışının sonucunda
farklı sanatsal üretim tekniklerine yönelmiştir. Şeffaflığın kilit nokta olmaya başladığı
Paleokrystal adlı çalışmaları, cam, reçine, polyester gibi şeffaf malzemelerden oluşmaktadır.
Boya ve kemik parçaları ile birlikte harmanladığı bu şeffaf malzemeler rengi tuvalin üzerinden
taşırarak boşlukta salınmasına imkan tanımıştır.
Fahrelnissa Zeid’in tuval resmine alternatif olarak gerçekleştirdiği Paleokrystal Serisi ve az
sayıda bulunan vitraylarının incelenmesinin planlandığı çalışmada, sanatçının geniş gözlem
gücü sayesinde etkilenmiş olduğu farklı sanatsal teknikleri içselleştirerek hangi amaçlarla bir
araya getirdiği ve ne gibi sonuçlar elde ettiği konusu üzerinde durulacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2020 |
Submission Date | March 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 8 |
Abstracting
Asos Index