Lise öğrencileri için başarılı bir ders çalışma süreci, sadece ders materyallerini anlamakla sınırlı değildir; aynı zamanda uygun bir çalışma ortamı da gerektirir. Bu nedenle, lise öğrencilerinin evde etkili ders çalışmaları için uygun bir çalışma ortamının niteliği büyük önem taşır. Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin evde verimli ders çalışmaları için uygun çalışma ortamının niteliğini belirlemektir. Nitel yöntemiyle yapılan bu araştırmada durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Hakkâri il merkezinde bulunan özel bir ortaöğretim kurumunda (lise) öğrenim gören farklı sınıflardan 65 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar 9,10,11,12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada nitel veri toplama araçlarından mülakat kullanılmıştır. Mülakatlar, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Görüşme formları, öğrencilerin evdeki çalışma ortamlarıyla ilgili deneyimlerini, düzenlemelerini, kullanılan materyalleri ve ortamın sessizliği gibi faktörleri içeren 12 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Elde edilen bulgulara göre çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin çalışma ortamıyla ilgili önemli bir sorun yaşamadıkları ortaya çıkmıştır. Araştırmanın farklı okul türü ve farklı öğrencilerle yapılması sorunun doğru tanımlanması ve çözüm önerileri için önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Readiness in Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | October 5, 2024 |
Acceptance Date | November 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 2 |