Çağdaş kurumlar, hedef kitlenin güven ve desteğini sağlamak ve insanların
kuruma saygısını kazanmak için planlı, dürüst ve etkin bir halkla ilişkiler
çabasına gereksinim duymaktadır. Bu makalede, Bayrampaşa Belediyesi’nin
“engelli vatandaşlara” yönelik “Fizik Tedavi ve Engelliler Rehabilitasyon”
adlı faaliyetin gerçekleşmesi ve sonrası her aşamasında halkla ilişkilerin rolü,
önemi ve bu organizasyonun kurum imajına etkisini ortaya koyma amacı
bulunmaktadır. Günümüzde hem fiziki unsurlar açısından hem nüfus açısından
yaşanan yoğunluk, kent hayatını olumsuz etkilemektedir. Ayrıca kentleşmenin
plansız bir biçimde gerçekleşmesi, sıradan insanların yanı sıra özellikle engelli
bireylerin yaşamlarına doğrudan olumsuz bir etki bırakmaktadır. Yaşanan
bu olumsuzlukların giderilmesi, kent hayatını daha rahat ve kolay kılacak
faaliyetlerin merkez noktası, yerel yönetim birimi olan belediyelerdir. Bu
kapsamda bu çalışmada, Bayrampaşa Belediyesi Basın Yayın Halkla İlişkiler
Müdürü ve Fizik Tedavi Engelliler Rehabilitasyon Kurumu ile yapılan mülakat
ile engelli ve yakınlarıyla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler
değerlendirilmiş ve halkla ilişkiler çalışmalarının önemi ve etkisi irdelenmiştir.
Elde edilen bulgulara göre, kurumlarda halkla ilişkiler anlayışının yeterli ölçüde
anlaşılmadığı ve halkla ilişkilere gereken önemin verilmediği ortaya çıkmaktadır.
Öte yandan Bayrampaşa Belediyesi’nin gerçekleştirmiş olduğu bu ücretsiz fizik
tedavi ve rehabilitasyon hizmeti sayesinde, başta engelli ve yakınları olmak
üzere, kurumdan hizmet alan vatandaşların zihninde olumlu bir imaj edindiği
yapılan çalışmalar sonucunda ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Submission Date | November 15, 2018 |
Acceptance Date | December 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)