Review
BibTex RIS Cite

EVALUATING SOCIAL WORK FROM THE THEORETICAL PERSPECTIVE OF JÜRGEN HABERMAS

Year 2024, Volume: 16 Issue: 4, 487 - 507, 22.10.2024

Abstract

Jürgen Habermas is one of the leading thinkers and social scientists of our generation. Habermas’s theories and arguements that he brought to social sciences are taken into consideration. The importance that Habermas gives to usage of language and communication in solving the social problems can guide us in the social work profession from different perspectives. Habermas’s ideas are increasingly getting attention in western social work practices. If we take Habermas’s theoretical framework into consideration we can have a contributing perspective for both academic and professional practices. It is essential for social workers to have an effective communication with clients. If we seriously consider the main ideas of Habermas’s communicative action, it is seen that communication is mentioned as the focal point of social work activity. If we want social work to be based on egalitarian, participatory and democratic practices in a world where the instrumentalism is increasing in different social work practices, considering Habermas’s theory in service delivery may turn out at advantage.

References

  • Akkol, M. L. (2019). Jürgen Habermas’ın iletişimsel eylem kuramı ve kamusal alan kavramının analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 171-180.
  • Alver, F. (2006). Medya yetkinliğinin kuramsal temelleri. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (7), 10-27.
  • Anlı, Ö. F. (2007). Frankfurt Okulu’nun kültür ve sanat yaklaşımına giriş. Sosyoloji Notları. Ekim-Kasım-Aralık sayısı, 8-14.
  • Arıtürk, M. H. (2024). Eleştirel bir hermeneutik teoriye doğru: Habermas- Gadamer tartışmasının yeniden değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 11(1), 74-87.
  • Ayyıldız, A. A. (2022). Pierre Bourdieu’nun sosyolojisi ışığında sosyal çalışmayı anlamak. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3), 261-284.
  • Balkız, B. (2004). Frankfurt Okulu ve eleştirel teori: Sosyolojik pozitivizmin eleştirisi. Sosyoloji Dergisi, (12).
  • Blaug, R. (1995). Distortion of the face to face: communicative reason and social work practice. The British Journal of Social Work, 25(4), 423-439.

JÜRGEN HABERMAS’IN TEORİK PERSPEKTİFİNDEN SOSYAL ÇALIŞMAYI DEĞERLENDİRMEK

Year 2024, Volume: 16 Issue: 4, 487 - 507, 22.10.2024

Abstract

Jürgen Habermas, çağımızın en önemli düşünür ve sosyal bilimcilerinden biridir. Habermas’ın kuramları ve sosyal bilimler alanına getirdiği eleştiriler sosyal çalışma alanında da akademik çalışmalarda ve mesleki pratiklerde göz önünde bulundurulmaktadır. Habermas’ın sosyal sorunların çözülebilmesinde dilin kullanımına ve iletişime verdiği önem sosyal çalışma mesleğine de uygulama alanında farklı açılardan yol gösterici olabilecektir. Batı dünyasındaki sosyal çalışma pratiği içerisinde Habermas’ın fikirleri artan oranda bir ilgi görmektedir. Habermas’ın kuramsal çerçevesi referans alınarak sosyal çalışma alanı ele alındığı zaman hem akademik hem de mesleki pratikler açısından birçok açıdan katkı sağlanabilecek bir bakış açısına sahip olunabilecektir. Sosyal çalışmacılar için müracaatçılarla doğru iletişim kurabilmek olmazsa olmaz bir niteliktir. Habermas’ın iletişimsel eyleminin ana fikri göz önüne alındığında, iletişimin sosyal çalışma aktivitesinin odak noktası olacağı vurgulanmaktadır. Farklı hizmet türlerinde araççılığın çoğaldığı bir dünyada; sosyal çalışmanın eşitlikçi, katılımcı ve demokratik iletişimsel pratiklere dayanmasını istiyorsak Habermas’ın teorisini hizmet sunumunda göz önünde bulundurmak alan için faydalı sonuçlar doğurabilecektir.

References

  • Akkol, M. L. (2019). Jürgen Habermas’ın iletişimsel eylem kuramı ve kamusal alan kavramının analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 171-180.
  • Alver, F. (2006). Medya yetkinliğinin kuramsal temelleri. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (7), 10-27.
  • Anlı, Ö. F. (2007). Frankfurt Okulu’nun kültür ve sanat yaklaşımına giriş. Sosyoloji Notları. Ekim-Kasım-Aralık sayısı, 8-14.
  • Arıtürk, M. H. (2024). Eleştirel bir hermeneutik teoriye doğru: Habermas- Gadamer tartışmasının yeniden değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 11(1), 74-87.
  • Ayyıldız, A. A. (2022). Pierre Bourdieu’nun sosyolojisi ışığında sosyal çalışmayı anlamak. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3), 261-284.
  • Balkız, B. (2004). Frankfurt Okulu ve eleştirel teori: Sosyolojik pozitivizmin eleştirisi. Sosyoloji Dergisi, (12).
  • Blaug, R. (1995). Distortion of the face to face: communicative reason and social work practice. The British Journal of Social Work, 25(4), 423-439.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cultural Studies (Other)
Journal Section Derleme
Authors

Ali Artam Ayyıldız 0000-0002-3854-4906

Publication Date October 22, 2024
Submission Date July 16, 2024
Acceptance Date September 24, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Ayyıldız, A. A. (2024). JÜRGEN HABERMAS’IN TEORİK PERSPEKTİFİNDEN SOSYAL ÇALIŞMAYI DEĞERLENDİRMEK. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(4), 487-507.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)