The research explores the association between parenting styles and sexist attitudes among university students in Türkiye. It focuses on four parenting styles — authoritative, indulgent, authoritarian, and neglectful — and examines their association with benevolent and hostile sexism. The sample comprised 371 university students aged 18 to 25. The participants completed questionnaires that assessed their perceptions of parenting styles as well as the levels of benevolent and hostile sexism they exhibited. The results indicated that authoritarian parenting was associated with higher benevolent and hostile sexism, while indulgent parenting was linked to lower sexism. Curiously, authoritative parenting, typically associated with positive development outcomes, also showed higher sexism, suggesting that its control dimension may reinforce traditional gender roles. The study highlights the importance of considering gendered socialization processes in understanding the development of sexist attitudes. It suggests parenting interventions should promote nurturing and supportive styles while minimizing controlling behaviors.
Bu çalışma, Türkiye'deki üniversite öğrencileri arasında yetiştirme stilleri ve cinsiyetçi tutumlar arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırma, dört yetiştirme stiline — açıklayıcı otoriter, hoşgörülü, otoriter ve ihmalkâr — odaklanmakta ve bunların korumacı ve düşmanca cinsiyetçilikle ilişkisini incelemektedir. Örneklem, yaşları 18 ile 25 arasında değişen 371 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılar, ebeveynlerinin yetiştirme stillerine dair algılarını ve kendi korumacı ve düşmanca cinsiyetçilik düzeylerini değerlendiren ölçekleri doldurmuştur. Sonuçlar, otoriter yetiştirme stilinin diğer stillere göre daha yüksek korumacı ve düşmanca cinsiyetçilik barındırdığını; hoşgörülü yetiştirme stilinin ise daha düşük cinsiyetçilikle ilişkili olduğunu göstermiştir. İlginç bir şekilde, genellikle olumlu gelişim sonuçlarıyla ilişkilendirilen açıklayıcı yetiştirme stili de otoriter yetiştirme stili gibi yüksek cinsiyetçilik göstermiştir. Bu durum, açıklayıcı otoriter yetiştirme stilindeki yüksek talep ve kontrol düzeyinin geleneksel cinsiyet rollerini pekiştirebileceğini düşündürmektedir. Çalışma, cinsiyetçi tutumların gelişimini anlamada cinsiyetlendirilmiş sosyalleşme süreçlerinin önemini vurgulamakta ve ebeveynlik müdahalelerinin destekleyici ve besleyici yönünü teşvik ederken kontrol edici davranışları en aza indirmesi gerektiğini önermektedir.
Etik Kurul'dan gerekli izin alınmış ve çalışmanın hazırlanma sürecinde etik ilkelere uyulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Women's Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | May 29, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | December 29, 2024 |
Acceptance Date | April 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |
Içtimaiyat is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).
Instagram: @tvictimaiyat