Aim: This study aimed to determine the intercultural sensitivity and empathic tendencies of international nursing students.
Method: This was a descriptive and cross-sectional study, and the sample consisted of 89 students from the nursing department of a university. The data collection tools used were the participants' personal information form, the Intercultural Sensitivity Scale, and the Multidimensional Emotional Empathy Scale. Data were collected between November 25, 2023, and November 30, 2024.
Results: The study participants had a mean Intercultural Sensitivity Scale and Multidimensional Emotional Empathy Scale score of 89.83±12.39 and 110.70±13.46, respectively. There was a positive correlation between intercultural sensitivity and multidimensional emotional empathy scale scores (p<.001).
Conclusion: This study showed that empathy skills play an important role in intercultural interactions and support students in communicating effectively with different cultures. Therefore, it is important to develop programs that focus on empathy and cultural awareness in nursing education.
Amaç: Araştırmanın amacı, uluslararası hemşirelik öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık ve empatik eğilim düzeylerini belirlemektir.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı ve kesitsel bir çalışma olup, örneklemini bir üniversitenin hemşirelik bölümünde okuyan 89 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak katılımcıların kişisel bilgi formu, Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Çok Boyutlu Duygusal Empati Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, 25 Kasım 2023 ile 30 Kasım 2024 tarihleri arasında toplanmıştır.
Bulgular: Çalışma katılımcılarının ortalama Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Çok Boyutlu Duygusal Empati Ölçeği puanı sırasıyla 89,83±12,39 ve 110,70±13,46’ydı. Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Çok Boyutlu Duygusal Empati Ölçeği puanları arasında pozitif bir korelasyon vardı (p<0,001).
Sonuç: Bu çalışma, empati becerilerinin kültürlerarası etkileşimlerde önemli bir rol oynadığını ve öğrencilerin farklı kültürlerle etkili iletişim kurmasını desteklediğini göstermektedir. Hemşirelik eğitiminde, empati ve kültürel farkındalık odaklı programların geliştirilmesi önemlidir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mental Health Nursing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 29, 2025 |
Publication Date | April 29, 2025 |
Submission Date | January 14, 2025 |
Acceptance Date | March 27, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 25 |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)