Bu araştırmanın temel amacı, Akdamar Adası ve Kilisesi'ni ziyaret eden bireylerin deneyimlerini kapsamlı bir şekilde incelemektir. Bu doğrultuda, 2019-2024 yılları arasında Akdamar Adası ve Kilisesi'ni ziyaret eden ve seyahat deneyimlerini Tripadvisor platformunda paylaşan toplam 196 ziyaretçi yorumu, nitel araştırma yöntemlerinden netnografi kullanılarak değerlendirilmiştir. Netnografi, internet üzerindeki toplulukların araştırılması ve bu topluluklardan elde edilen metinsel verilerin analizini kapsayan bir yaklaşımdır. Analiz sonucunda, ziyaretçilerin Ada ve Kiliseye ilişkin olumlu ve olumsuz deneyimlerinin yanı sıra, potansiyel ziyaretçilere yönelik bilgilendirici ve tavsiye niteliğindeki yorumları da dikkate alınarak toplam 22 kategori, 71 alt kategori ve 188 kod tespit edilmiştir. Akdamar Adası ve Kilisesi, özellikle doğal güzelliği ve tarihi önemi açısından dikkat çekmektedir. Bununla birlikte ulaşım, turist davranışları, fiyat ve hizmet açısından ise bazı sorunlar görülmektedir. Araştırma, turizm politika uygulayıcılarına ve gelecekteki araştırmacılara yönelik getirilen önerilerle son bulmuştur.
The primary aim of this research is to comprehensively analyze the experiences of individuals who have visited Akdamar Island and its Church. To this end, a total of 196 visitor reviews, shared on the Tripadvisor platform by individuals who visited Akdamar Island and its Church between 2019 and 2024, were evaluated using netnography, a qualitative research method. Netnography is an approach that encompasses the study of online communities and the analysis of textual data obtained from these communities. As a result of the analysis, 22 categories, 71 subcategories, and 188 codes were identified, taking into account the positive and negative experiences of visitors regarding the Island and the Church, as well as their informative and advisory comments for potential visitors. Akdamar Island and its Church stand out, particularly for their natural beauty and historical significance. However, some issues were observed in terms of transportation, tourist behavior, pricing, and service. The research concludes with recommendations for tourism policy implementers and future researchers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Original Scientific Article |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | March 20, 2025 |
Acceptance Date | April 15, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |