Bu makalede rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta ekolojik ve sürdürülebilir yaklaşımlar kapsamında bütünsel öğrenci destek sistemleri incelenmiştir. Ekolojik ve sürdürülebilir yaklaşımlar, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında öğrenci destek sistemlerinin daha kapsayıcı ve bütüncül bir anlayışla yapılandırılmasını amaçlar. Ekolojik yaklaşım, öğrencilerin psikososyal gelişimlerinin bireysel faktörlerle sınırlı kalmadığını, çevresel faktörlerin de bu gelişimde büyük rol oynadığını öne sürer. Öğrencilerin aileleri, arkadaş çevreleri, okul ortamları ve daha geniş toplumsal yapılar, bireyin gelişimi üzerinde doğrudan etkilerde bulunur. Bu yaklaşım çerçevesinde, öğrencilere sunulan desteklerin sadece bireysel değil, çevresel faktörleri de göz önünde bulundurarak yapılandırılması önemlidir. Sürdürülebilir yaklaşımlar ise uzun vadeli gelişim odaklı bir psikolojik danışmanlık hizmeti sunmayı hedefler. Bu yaklaşımda, öğrencilerin sadece mevcut problemlerini çözmek değil, gelecekte karşılaşabilecekleri sorunlarla da başa çıkma yeteneklerini geliştirmek ön plandadır. Ekolojik ve sürdürülebilir yaklaşımlar bir arada değerlendirildiğinde, öğrenci destek sistemlerinin bütünsel bir bakış açısıyla yeniden tasarlanması gerektiği görülmektedir. Bu kapsamda, bütünsel öğrenci destek sistemleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra, sosyal ve çevresel faktörlere uygun destekler sunarak öğrenci gelişimini destekler. Öğrencilere sağlanan desteklerin bütünsellik ilkesine göre yapılandırılması, onları yaşam boyu güçlü ve dayanıklı bireyler olarak topluma kazandırmayı hedefler. Bu yaklaşımlar, eğitim kurumlarının sadece akademik başarıyı değil, öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini de önemseyen bir perspektif benimsemeleri açısından büyük bir öneme sahiptir. Bu sistemler, öğrencilerin yalnızca kısa vadeli ihtiyaçlarını karşılamakla kalmaz, aynı zamanda onlara çevresel farkındalık, sorumluluk bilinci ve sürdürülebilir yaşam becerileri kazandırır. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık süreçlerinde kullanılan ekolojik ve sürdürülebilir yaklaşımlar, öğrencilerin bireysel güçlenmesini sağlarken aynı zamanda onların topluma, çevreye ve doğaya karşı duyarlılığını artırmayı amaçlar. Bu bütünsel destek modeli, gelecekte çevresel ve toplumsal sorunların çözümüne katkıda bulunabilecek bilinçli ve sorumlu bireyler yetiştirmeyi hedefler.
Bütünsel öğrenci destek sistemleri Ekolojik yaklaşımlar Psikolojik danışmanlık Psikolojik danışmanlık hizmetlerinde sürdürebilirlilik
In this article, holistic student support systems were examined within the scope of ecological and sustainable approaches in guidance and psychological counseling. Ecological and sustainable approaches aim to structure student support systems in the field of guidance and psychological counseling with a more comprehensive and holistic approach. The ecological approach suggests that students' psychosocial development is not limited to individual factors, and that environmental factors also play a major role in this development. Students' families, circles of friends, school environments and broader social structures have direct effects on the development of the individual. Within the framework of this approach, it is important to structure the support provided to students by considering not only individual but also environmental factors. Sustainable approaches, on the other hand, aim to provide a psychological counseling service focused on long-term development. In this approach, the priority is not only to solve students' current problems but also to develop their ability to cope with problems they may encounter in the future. When ecological and sustainable approaches are evaluated together, it is seen that student support systems need to be redesigned from a holistic perspective. In this context, holistic student support systems support student development by providing support appropriate to social and environmental factors in addition to meeting students' individual needs. Structuring the support provided to students according to the principle of holism aims to integrate them into society as strong and resilient individuals throughout their lives. These approaches are of great importance for educational institutions to adopt a perspective that values not only academic success but also the social and emotional development of students. These systems not only meet the short-term needs of students, but also provide them with environmental awareness, sense of responsibility and sustainable life skills. Ecological and sustainable approaches used in guidance and psychological counseling processes aim to strengthen students individually while also increasing their sensitivity to society, the environment and nature. This holistic support model aims to raise conscious and responsible individuals who can contribute to the solution of environmental and social problems in the future.
Ecological approaches Psychological counseling Sustainability in pychological counseling sevices Holistic student support systems
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | November 11, 2024 |
Acceptance Date | April 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 11 Issue: 24 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.