Bu çalışmanın amacı yapay zekâ destekli etkinliklerin yabancı dil Fransızca yazma becerisini geliştirme ve kültür öğretimi kapsamında kullanılmasına ilişkin öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemine başvurulmuş ve veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniği Maxqda programı aracılığıyla uygulanmıştır. Çalışma 7 hafta boyunca 20 Fransızca hazırlık sınıfı öğrencisi ile sınıfta ChatGPT destekli kültürel konularda yazma etkinlikleri yapılarak gerçekleştirilmiştir. Daha sonra öğrenciler arasından gönüllü olarak görüşmeye katılan 9 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğrencilerin yapay zekâ aracı ChatGPT destekli etkinliklerin Fransızca yazma becerisini geliştirme ve kültür öğretiminde kullanımına ilişkin oldukça olumlu görüşler belirttikleri görülmüştür. Öğrenciler yapay zekâ aracı ChatGPT’nin kullanımının araştırma yapma becerisini geliştirdiğini, öğrenmenin kalıcılığını artırdığını, kelime öğrenimini desteklediğini, okuduğunu anlama becerisini ve yazma becerisini güçlendirdiğini, yaratıcı düşünmeyi desteklediğini, kültür öğretimine yardımcı ve eğlenceli olduğunu ve özgürlük sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler yapay zekâ destekli etkinliklerin avantajlarının yanı sıra yapay zekâ ile üretilen bilgilerin güvenirlik sorunu olması gibi dezavantajlarının bulunduğunu ve kültür öğretiminde yardımcı kaynak olarak kullanılabileceğini ancak bazı noktalarda ek araştırma yapılarak bilgi teyidi gerektirdiğini ifade etmişlerdir.
Yok
This study aims to explore students' perspectives on the use of AI-supported activities in improving writing skills in French as a foreign language and teaching culture. The research follows a qualitative method, with data collected through a semi-structured interview form created by the researcher. The content analysis of the data was conducted using the Maxqda program. Over a 7-week period, 20 French preparatory class students participated in ChatGPT-supported writing activities focusing on cultural topics. Subsequently, semi-structured interviews were held with 9 volunteer students. The findings revealed that students held highly positive views on using ChatGPT to enhance their French writing and cultural learning. They highlighted that ChatGPT improves research skills, strengthens vocabulary acquisition, enhances reading comprehension and writing abilities, supports creative thinking, makes learning more engaging, and offers freedom in the learning process. Moreover, students noted that it aids in teaching cultural aspects. However, they also expressed concerns about the reliability of AI-generated information, emphasizing the need for additional research and verification. Students suggested that ChatGPT could serve as a helpful supplementary tool but should be used carefully in cultural education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Acquisition |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | March 30, 2025 |
Publication Date | March 30, 2025 |
Submission Date | January 15, 2025 |
Acceptance Date | March 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 1 |