Research Article
BibTex RIS Cite

Cultural heritage tourism in the fifth-grade social studies textbook

Year 2025, Volume: 11 Issue: 2, 92 - 106
https://doi.org/10.24289/ijsser.1640961

Abstract

This study examines how cultural heritage tourism issues are addressed in the 5th-grade Social Studies Textbook (SST) content. Document analysis based on a qualitative research design was used in this study. The data obtained from the 5th grade SST were interpreted using descriptive analysis. The results showed that the topics related to cultural heritage tourism mainly were covered in the learning areas of “Our Common Heritage,” “Living Together,” “Technology and Social Sciences” and “Economy in Our Lives,” and least in the learning areas of “Our Home is the World” and “Our Living Democracy.” The categories of natural and cultural heritage define cultural heritage tourism elements in textbooks. Various visual elements and texts representing cultural heritage tourism are also noteworthy in the textbook, where issues related to the protection, promotion, and association of cultural heritage with tourism are presented through an interdisciplinary approach.

References

  • Arslan, N. & Meydan, A. (2023). Konya’da sürdürülen Şivlilik geleneğinin sosyal bilgiler dersi kültür aktarımı açısından değerlendirilmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(2), 1125-1140.
  • Avcı, M. & Taşer, S. (2020). Sosyal bilgiler dersinde kültür ve miras öğrenme alanının sosyal bilgiler öğretim programı üzerinden incelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 111, 368-385.
  • Azrak, S. & Yalçınkaya, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (3), 1307-1320.
  • Batmaz, O. & Yurtbakan, E. (2023). İlkokul Türkçe, Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler ders kitaplarının kültürel miras unsurları açısından incelenmesi. TEBD, 21(1), 1-21. https://doi.org/10.37217/tebd.1115153
  • Belber, B. G. & Sözbilen, G. (2019). Turizm öğrencilerinin boş zaman etkinlikleri içerisinde Somut Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM) unsurlarının yeri. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(2), 897-916.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
  • Büyükkuru, M. (2023). Kültürel mirasın aktarımında dijital teknolojilerin kullanımı. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, İhtisaslaşma Özel Sayısı, 134-150. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1309699
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publications
  • Çulha Özbaş, B. (2021). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde kültürel miras eğitimi. M. Safran. (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi (5. Baskı) içinde (s. 743-762). Pegem Akademi.
  • Demirezen, S. & Aktaş, A. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin somut olmayan kültürel miras öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi,15 (30), 413-434. https://doi.org/10.35675/befdergi.699782
  • Deveci, H. (2009). Sosyal bilgiler dersinde kültürden yararlanma: Öğretmen adaylarının kültür portfolyolarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 1-19.
  • Diker, O. (2024). Kültürel miras ile kültürel miras turizmi kavramları üzerine kavramsal bir çalışma. The Journal of Academic Social Science, 30(30), 365-374. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.1367
  • Doğanay, H. & Zaman, S. (2021). Türkiye turizm coğrafyası (7. baskı). Pegem Akademi.
  • Dönmez, C. & Yeşilbursa, C. C. (2014). Kültürel miras eğitiminin öğrencilerin somut kültürel mirasa yönelik tutumlarına etkisi. Elementary Education Online, 13(2), 425‐442.
  • Güneş, E. & Alagöz, G. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras tutumları üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(29), 753-777. https://doi.org/10.14520/adyusbd.397551
  • Gürel, D. & Çetin, T. (2018). Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(2), 22-40.
  • Hardie, Y. & Kamara, Y. (2024). Shaping futures: Arts, culture and education as drivers of sustainable development, https://www.acp-ue-culture.eu/ (3 Aralık 2024 tarihinde erişilmiştir).
  • Haviland, W. A. (2002). Kültürel antropoloji (H. İnanç ve S. Çiftçi, Çev.). Kaknüs Yayınları.
  • Hunter, K. (1988). Heritage education in social studies. Retrieved from https://cool.culturalheritage.org/bytopic/misc/heritedu.html.
  • İnce, Z. & Sağdıç, M. (2021). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya dersindeki turizm konuları hakkındaki görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(116), 34-55. doi: 10.29228/asos.49882
  • İştin, A. E. (2025). Kültürel miras turizmi. Türkiye Turizm Ansiklopedisi. https://turkiyeturizmansiklopedisi.com/kulturel-miras-turizmi
  • Kantekin, M. (2024). The use of Web 2.0 tools in the teaching of cultural heritage ıssues in the classroom social studies lessons. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53(3), 1110-1142. https://doi.org/10.14812/cuefd.1315970
  • Kara, İ. & Tokmak, A. (2023). Doğal ve kültürel mirasın öğretiminde sosyal bilgiler dersinin yeri ve önemi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, İhtisaslaşma Özel Sayısı, 177-199. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1312336
  • Karapınar, E. & Barakazi, M. (2017). Kültürel miras turizminin sürdürülebilir turizm açısından değerlendirilmesi: Göbeklitepe ören yeri. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 5-18.
  • Karaseyfioğlu, F. & Çalışkan, H. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kültürel değerlere yönelik duyarlılıklarının incelenmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 5(3), 88-101.
  • Kaya, K. (2019). Yeni Sosyal bilgiler programı ve ders kitaplarında turizm kavramı. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 43, 173-194.
  • Kızık, M. M., Dündar, R. & Kurt, F. (2022). Somut olmayan kültürel miras öğemiz meddahlık ve 5. 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki yeri. Vakanüvis-Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 7, 1731-1751.
  • Lowenthal, D. (2013). Natural and cultural heritage. In The nature of cultural heritage, and the culture of natural heritage (pp. 79-90). Routledge.
  • May, İ. (2019). Sosyal bilgiler ders kitaplarında kültür ve miras ünitesi’nin kazanımlarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Metin Göksu, M. (2021). Social studies teachers’ views on cultural heritage education. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(13), 1061-1093.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. https://tymm.meb.gov.tr/ (15 Şubat 2025 tarihinde erişilmiştir).
  • National Council for the Social Studies (2025). What is social studies? https://www.socialstudies.org/about/definition-social-studies (15 Şubat 2025 tarihinde erişilmiştir).
  • Oğuz, M. Ö. (2007). Folklor ve kültürel mekân. Milli Folklor, 19(76), 30-32.
  • Ol, C.G., Yılmaz, F.G., Demirezer, H., Polat, M., Akpınar, M., Evin, Ö., Çelebi, T.S. & Yabansu, Y. (2024). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu sosyal bilgiler 5. sınıf ders kitabı. F. Torun, İ. Turan & H. Kılıç (Eds). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Öncü, F. (2021). Somut olmayan kültürel mirasın sürdürülebilirlik problemleri. Art-e Sanat Dergisi, 14(28), 902-923.
  • Özer, Y. (2023). Geleneksel kültür ve folklorun korunması tavsiye kararı: Hazırlık ve etkinlik süreci. Milli Folklor, 140(18), 16-26.
  • Polat, S. (2019). Sosyal bilgilerde kültürel miras konularının öğretimi. T. Çelikkaya, Ç. Ö. Demirbaş, T. Yıldırım & H. Yakar (Ed.), Yeni program ve ders içeriklerine göre sosyal bilgiler öğretimi II içinde (s. 357-389). Pegem Akademi.
  • Richards, G. (2007). Cultural tourism: Global and local perspectives. Routledge.
  • Safran, M. (2008). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay ve A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (1-19). Pegem Akademi.
  • Scott, J. (1990). A matter of record: Documentary sources in social research. Polity Press.
  • Seçilmiş, C. & Köz, E. N. (2015). Sürdürülebilir kültür turizmi algısının nesillere göre tekrar gelme niyetine etkisi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 3(3), 69-78.
  • Seyidoğlu, H. (2016). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Güzem Can Yayınları.
  • Silverman, H. & Ruggles, D. F. (2007). Cultural heritage and human rights. H. Silverman & D.F. Ruggles (Eds.). Cultural heritageand human rights in (pp.3-22). Springer.
  • UNESCO. (1972). Convention concerning the protection of the world cultural and natural heritage. UNESCO.
  • UNESCO. (2024). World Heritage List. https://whc.unesco.org/en/list (15 Şubat 2025 tarihinde erişilmiştir).
  • Uz, E. & Öger, A. (2020). Öğretmenlerin kültürel mirasa bakışlarının PEST analizi ile irdelenmesi -Nevşehir ili örneği. Kültürel Miras Araştırmaları, 1(1), 1-6.
  • Yalçın, A. & Özdemir, M. (2023). Türkiye turizmine ait istatistiksel verilerin incelenerek sosyal bilgiler dersine yansımalarının belirlenmesi. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12, 49-61. https://doi.org/10.55089/yyuvasad.1392566
  • Yıldırım, D. & Çetin, T. (2022). Tarihsel süreçte sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında turizmin yeri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(3), 926-939. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1096503

Beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında kültürel miras turizmi

Year 2025, Volume: 11 Issue: 2, 92 - 106
https://doi.org/10.24289/ijsser.1640961

Abstract

Mevcut araştırmanın amacı, kültürel miras turizmi konularının Beşinci sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (SBDK) içeriğinde nasıl ele alındığını incelemektir. Çalışmada nitel araştırma deseni temel alınarak doküman analizi kullanılmıştır. Beşinci sınıf SBDK üzerinden ulaşılan veriler, betimsel analiz tekniğiyle yorumlanmıştır. Ulaşılan sonuçlarda; kültürel miras turizmine ait konuların en fazla “Ortak Mirasımız”, “Birlikte Yaşamak”, “Teknoloji ve Sosyal Bilimler” ile “Hayatımızdaki Ekonomi” öğrenme alanlarında; en az ise “Evimiz Dünya” ve “Yaşayan Demokrasimiz” öğrenme alanlarında yer aldığı görülmüştür. Ders kitabında kültürel miras turizmini temsil eden unsurlar doğal miras ve kültürel miras kategorileriyle temsil edilmiştir. Kültürel mirasın korunması, tanıtılması ve turizm ile ilişkilendirilmesine yönelik konuların, disiplinler arası bir yaklaşımla sunulduğu ders kitabında kültürel miras turizmini temsil eden çeşitli görsel öğeler ve metinler de dikkat çekmektedir.

References

  • Arslan, N. & Meydan, A. (2023). Konya’da sürdürülen Şivlilik geleneğinin sosyal bilgiler dersi kültür aktarımı açısından değerlendirilmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(2), 1125-1140.
  • Avcı, M. & Taşer, S. (2020). Sosyal bilgiler dersinde kültür ve miras öğrenme alanının sosyal bilgiler öğretim programı üzerinden incelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 111, 368-385.
  • Azrak, S. & Yalçınkaya, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (3), 1307-1320.
  • Batmaz, O. & Yurtbakan, E. (2023). İlkokul Türkçe, Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler ders kitaplarının kültürel miras unsurları açısından incelenmesi. TEBD, 21(1), 1-21. https://doi.org/10.37217/tebd.1115153
  • Belber, B. G. & Sözbilen, G. (2019). Turizm öğrencilerinin boş zaman etkinlikleri içerisinde Somut Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM) unsurlarının yeri. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(2), 897-916.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
  • Büyükkuru, M. (2023). Kültürel mirasın aktarımında dijital teknolojilerin kullanımı. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, İhtisaslaşma Özel Sayısı, 134-150. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1309699
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publications
  • Çulha Özbaş, B. (2021). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde kültürel miras eğitimi. M. Safran. (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi (5. Baskı) içinde (s. 743-762). Pegem Akademi.
  • Demirezen, S. & Aktaş, A. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin somut olmayan kültürel miras öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi,15 (30), 413-434. https://doi.org/10.35675/befdergi.699782
  • Deveci, H. (2009). Sosyal bilgiler dersinde kültürden yararlanma: Öğretmen adaylarının kültür portfolyolarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 1-19.
  • Diker, O. (2024). Kültürel miras ile kültürel miras turizmi kavramları üzerine kavramsal bir çalışma. The Journal of Academic Social Science, 30(30), 365-374. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.1367
  • Doğanay, H. & Zaman, S. (2021). Türkiye turizm coğrafyası (7. baskı). Pegem Akademi.
  • Dönmez, C. & Yeşilbursa, C. C. (2014). Kültürel miras eğitiminin öğrencilerin somut kültürel mirasa yönelik tutumlarına etkisi. Elementary Education Online, 13(2), 425‐442.
  • Güneş, E. & Alagöz, G. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras tutumları üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(29), 753-777. https://doi.org/10.14520/adyusbd.397551
  • Gürel, D. & Çetin, T. (2018). Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(2), 22-40.
  • Hardie, Y. & Kamara, Y. (2024). Shaping futures: Arts, culture and education as drivers of sustainable development, https://www.acp-ue-culture.eu/ (3 Aralık 2024 tarihinde erişilmiştir).
  • Haviland, W. A. (2002). Kültürel antropoloji (H. İnanç ve S. Çiftçi, Çev.). Kaknüs Yayınları.
  • Hunter, K. (1988). Heritage education in social studies. Retrieved from https://cool.culturalheritage.org/bytopic/misc/heritedu.html.
  • İnce, Z. & Sağdıç, M. (2021). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya dersindeki turizm konuları hakkındaki görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(116), 34-55. doi: 10.29228/asos.49882
  • İştin, A. E. (2025). Kültürel miras turizmi. Türkiye Turizm Ansiklopedisi. https://turkiyeturizmansiklopedisi.com/kulturel-miras-turizmi
  • Kantekin, M. (2024). The use of Web 2.0 tools in the teaching of cultural heritage ıssues in the classroom social studies lessons. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53(3), 1110-1142. https://doi.org/10.14812/cuefd.1315970
  • Kara, İ. & Tokmak, A. (2023). Doğal ve kültürel mirasın öğretiminde sosyal bilgiler dersinin yeri ve önemi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, İhtisaslaşma Özel Sayısı, 177-199. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1312336
  • Karapınar, E. & Barakazi, M. (2017). Kültürel miras turizminin sürdürülebilir turizm açısından değerlendirilmesi: Göbeklitepe ören yeri. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 5-18.
  • Karaseyfioğlu, F. & Çalışkan, H. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kültürel değerlere yönelik duyarlılıklarının incelenmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 5(3), 88-101.
  • Kaya, K. (2019). Yeni Sosyal bilgiler programı ve ders kitaplarında turizm kavramı. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 43, 173-194.
  • Kızık, M. M., Dündar, R. & Kurt, F. (2022). Somut olmayan kültürel miras öğemiz meddahlık ve 5. 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki yeri. Vakanüvis-Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 7, 1731-1751.
  • Lowenthal, D. (2013). Natural and cultural heritage. In The nature of cultural heritage, and the culture of natural heritage (pp. 79-90). Routledge.
  • May, İ. (2019). Sosyal bilgiler ders kitaplarında kültür ve miras ünitesi’nin kazanımlarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Metin Göksu, M. (2021). Social studies teachers’ views on cultural heritage education. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(13), 1061-1093.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. https://tymm.meb.gov.tr/ (15 Şubat 2025 tarihinde erişilmiştir).
  • National Council for the Social Studies (2025). What is social studies? https://www.socialstudies.org/about/definition-social-studies (15 Şubat 2025 tarihinde erişilmiştir).
  • Oğuz, M. Ö. (2007). Folklor ve kültürel mekân. Milli Folklor, 19(76), 30-32.
  • Ol, C.G., Yılmaz, F.G., Demirezer, H., Polat, M., Akpınar, M., Evin, Ö., Çelebi, T.S. & Yabansu, Y. (2024). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu sosyal bilgiler 5. sınıf ders kitabı. F. Torun, İ. Turan & H. Kılıç (Eds). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Öncü, F. (2021). Somut olmayan kültürel mirasın sürdürülebilirlik problemleri. Art-e Sanat Dergisi, 14(28), 902-923.
  • Özer, Y. (2023). Geleneksel kültür ve folklorun korunması tavsiye kararı: Hazırlık ve etkinlik süreci. Milli Folklor, 140(18), 16-26.
  • Polat, S. (2019). Sosyal bilgilerde kültürel miras konularının öğretimi. T. Çelikkaya, Ç. Ö. Demirbaş, T. Yıldırım & H. Yakar (Ed.), Yeni program ve ders içeriklerine göre sosyal bilgiler öğretimi II içinde (s. 357-389). Pegem Akademi.
  • Richards, G. (2007). Cultural tourism: Global and local perspectives. Routledge.
  • Safran, M. (2008). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay ve A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (1-19). Pegem Akademi.
  • Scott, J. (1990). A matter of record: Documentary sources in social research. Polity Press.
  • Seçilmiş, C. & Köz, E. N. (2015). Sürdürülebilir kültür turizmi algısının nesillere göre tekrar gelme niyetine etkisi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 3(3), 69-78.
  • Seyidoğlu, H. (2016). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Güzem Can Yayınları.
  • Silverman, H. & Ruggles, D. F. (2007). Cultural heritage and human rights. H. Silverman & D.F. Ruggles (Eds.). Cultural heritageand human rights in (pp.3-22). Springer.
  • UNESCO. (1972). Convention concerning the protection of the world cultural and natural heritage. UNESCO.
  • UNESCO. (2024). World Heritage List. https://whc.unesco.org/en/list (15 Şubat 2025 tarihinde erişilmiştir).
  • Uz, E. & Öger, A. (2020). Öğretmenlerin kültürel mirasa bakışlarının PEST analizi ile irdelenmesi -Nevşehir ili örneği. Kültürel Miras Araştırmaları, 1(1), 1-6.
  • Yalçın, A. & Özdemir, M. (2023). Türkiye turizmine ait istatistiksel verilerin incelenerek sosyal bilgiler dersine yansımalarının belirlenmesi. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12, 49-61. https://doi.org/10.55089/yyuvasad.1392566
  • Yıldırım, D. & Çetin, T. (2022). Tarihsel süreçte sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında turizmin yeri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(3), 926-939. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1096503
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cultural Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Ali Yalçın 0000-0001-8421-3924

Elif Alkar 0000-0002-5048-6470

Early Pub Date May 9, 2025
Publication Date
Submission Date February 17, 2025
Acceptance Date May 9, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Yalçın, A., & Alkar, E. (2025). Beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında kültürel miras turizmi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 11(2), 92-106. https://doi.org/10.24289/ijsser.1640961
AMA Yalçın A, Alkar E. Beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında kültürel miras turizmi. International Journal of Social Sciences and Education Research. May 2025;11(2):92-106. doi:10.24289/ijsser.1640961
Chicago Yalçın, Ali, and Elif Alkar. “Beşinci sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabında kültürel Miras Turizmi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 11, no. 2 (May 2025): 92-106. https://doi.org/10.24289/ijsser.1640961.
EndNote Yalçın A, Alkar E (May 1, 2025) Beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında kültürel miras turizmi. International Journal of Social Sciences and Education Research 11 2 92–106.
IEEE A. Yalçın and E. Alkar, “Beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında kültürel miras turizmi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 11, no. 2, pp. 92–106, 2025, doi: 10.24289/ijsser.1640961.
ISNAD Yalçın, Ali - Alkar, Elif. “Beşinci sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabında kültürel Miras Turizmi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 11/2 (May 2025), 92-106. https://doi.org/10.24289/ijsser.1640961.
JAMA Yalçın A, Alkar E. Beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında kültürel miras turizmi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2025;11:92–106.
MLA Yalçın, Ali and Elif Alkar. “Beşinci sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabında kültürel Miras Turizmi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 11, no. 2, 2025, pp. 92-106, doi:10.24289/ijsser.1640961.
Vancouver Yalçın A, Alkar E. Beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında kültürel miras turizmi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2025;11(2):92-106.