Mekânı algılama becerisi, yeni sosyal bilgiler öğretim programında yer alan en önemli becerilerden biridir. Bu çalışmanın amacı, bu beceriyle ilgili sosyal bilgiler öğretimi alanında Türkiye’de yapılan deneysel çalışmaların karakteristik özelliklerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda öncelikli olarak konuyla ilgili alan yazında yer alan akademik nitelikli çalışmalar taranmıştır. Dergi Park, Ulusal Tez Merkezi, TrDizin ve Google veri tabanlarında, belirlenen kriterlere uygun on bir araştırma tespit edilmiştir. Bunlardan üçü özgün araştırma makalesi, altısı yüksek lisans veya doktora tezlerinden üretilmiş makale, ikisi ise yüksek lisans tezidir. Söz konusu araştırmalara ait derlenen metinler incelenmiş, sınıflandırılmış ve analiz edilmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları beş ayrı tema altında gruplandırılmış ve yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Acceptance Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 1 |
*