Research Article
BibTex RIS Cite

Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları

Year 2024, Volume: 12 Issue: 3, 38 - 53, 31.12.2024

Abstract

Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrencilerin sorgulama topluluğu algılarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde yükseköğretimde sistem analizi ve tasarımı dersini alan 132 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Sorgulama Topluluğu Algıları ölçeğinden yararlanılmıştır. Katılımcılara ön-test ve son-test uygulanmıştır. Ön-test sonrası, 14 hafta devam eden bir uygulama yapılmış ve bu uygulamanın ardından sorgulama topluluğu algılarına ilişkin son-test puanları elde edilmiştir. Veri analizinde toplanan verilere betimsel analizler ve bağımsız t-testi uygulanmıştır. Çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrencilerin sorgulama topluluğu algıları ön-test ve son-test puanları ile ortaya konularak, algılarında bir değişiklik olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucuna göre, dönem başında öğrencilerin sorgulama topluluğu algısı düşük olduğu tespit edilmiştir. Fakat sistem analizi ve tasarımı ders içeriğinin sorgulamaya yönelik hazırlanması sonucunda, son-test sonuçlarına göre öğrencilerin sorgulama topluluğuna dair algılarının yükseldiğini göstermiştir.

References

  • Nieuwoudt, J. E. (2020). Investigating synchronous and asynchronous class attendance as predictors of academic success in online education. Australasian Journal of Educational Technology, 36(1), 15-25.
  • Özçınar, Z., & Öztürk, H. T. (2008). Çevrimiçi öğrenme topluluğunun amaçları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 32, 45-56.
  • Özhan, Ş. Ç., & Kocadere, S. A. (2020). Investigating the effects of video-based learning in flipped classrooms. Educational Technology & Society, 23(2), 114-125.
Year 2024, Volume: 12 Issue: 3, 38 - 53, 31.12.2024

Abstract

References

  • Nieuwoudt, J. E. (2020). Investigating synchronous and asynchronous class attendance as predictors of academic success in online education. Australasian Journal of Educational Technology, 36(1), 15-25.
  • Özçınar, Z., & Öztürk, H. T. (2008). Çevrimiçi öğrenme topluluğunun amaçları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 32, 45-56.
  • Özhan, Ş. Ç., & Kocadere, S. A. (2020). Investigating the effects of video-based learning in flipped classrooms. Educational Technology & Society, 23(2), 114-125.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Cansu Şahin Kölemen 0000-0003-2376-7899

Publication Date December 31, 2024
Submission Date July 16, 2024
Acceptance Date December 15, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Şahin Kölemen, C. (2024). Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. International Journal of Social Science Research, 12(3), 38-53.
AMA Şahin Kölemen C. Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. IJSSR. December 2024;12(3):38-53.
Chicago Şahin Kölemen, Cansu. “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”. International Journal of Social Science Research 12, no. 3 (December 2024): 38-53.
EndNote Şahin Kölemen C (December 1, 2024) Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. International Journal of Social Science Research 12 3 38–53.
IEEE C. Şahin Kölemen, “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”, IJSSR, vol. 12, no. 3, pp. 38–53, 2024.
ISNAD Şahin Kölemen, Cansu. “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”. International Journal of Social Science Research 12/3 (December 2024), 38-53.
JAMA Şahin Kölemen C. Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. IJSSR. 2024;12:38–53.
MLA Şahin Kölemen, Cansu. “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”. International Journal of Social Science Research, vol. 12, no. 3, 2024, pp. 38-53.
Vancouver Şahin Kölemen C. Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. IJSSR. 2024;12(3):38-53.

*