Amaç: Bu araştırmanın amacı, ters yüz sınıf öğretim yönteminin paramedik öğrencilerinin temel yaşam desteği konusundaki bilgi ve becerilerine etkisini değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, randomize kontrollü deneysel bir çalışmadır. Türkiye’nin batısındaki bir devlet üniversitesinin İlk ve Acil Yardım Programında, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini deney grubunda 49, kontrol grubunda 57 toplam 106 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada temel yaşam desteği konusu deney grubuna ters yüz sınıf öğretim yöntemiyle, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemiyle anlatılmıştır. Veriler, “Öğrenci Bilgi Formu”, “Teorik Bilgi Formu” ve “Beceri Değerlendirme Kontrol Listesi” ile toplanmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencileri bilgi ve beceri öğrenme düzeyleri açısından karşılaştırılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 19,35±1,26 olup, %65,3’ü kadındır. Deney grubundaki öğrencilerin temel yaşam desteğine ilişkin, teorik bilgi puan ortalamasının 83,67±9,67, beceri puan ortalamasının 86,04±6,59 ve genel başarı puan ortalamasının 85,14±6,43 olduğu saptanmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilerin temel yaşam desteğine ilişkin, teorik bilgi puan ortalamasının 75,35±8,17, beceri puan ortalamasının 80,08±6,20 ve genel başarı puan ortalamasının 77,94±6,19 olduğu belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin temel yaşam desteğine ilişkin teorik bilgi, beceri ve genel başarı puan ortalamalarının kontrol grubu öğrencilerinden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,001).
Sonuç: Araştırmada ters yüz sınıf öğretim yönteminin paramedik öğrencilerinin temel yaşam desteği konusundaki bilgi ve beceri puanlarını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Paramedik eğitiminde ters yüz sınıf öğretim yönteminin kullanımının yaygınlaştırılması önerilmektedir.
Objective: This study aims to evaluate the effect of the flipped classroom teaching method on paramedic students' knowledge and skills in basic life support.
Material and Methods: This randomized controlled experimental study. It was conducted in the fall semester of the 2022-2023 academic year in the First and Emergency Aid Programme of a state university in western Turkey. The sample consisted of 106 students, with 49 in the experimental group and 57 in the control group. In the study, the basic life support topic was taught to the experimental group using the flipped classroom method and to the control group using the traditional method. Data were collected using a “Student Information Form,” “Theoretical Knowledge Form,” and “Skill Evaluation Checklist.” Experimental and control group students were compared in terms of knowledge and skill levels.
Results: The average age of the students was 19.35±1.26 years and 65.3% were female. The experimental group had a theoretical knowledge score of 83.67±9.67, a skill score of 86.04±6.59, and an overall success score of 85.14±6.43. The control group had a theoretical knowledge score of 75.35±8.17, a skill score of 80.08±6.20, and an overall success score of 77.94±6.19. The experimental group showed significantly higher scores in all areas compared to the control group (p<0.001).
Conclusion: In the study concluded that the flipped classroom method increased paramedic students' knowledge and skill scores in basic life support. It is recommended that the use of the flipped classroom method be promoted in paramedic education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Services and Systems (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2025 |
Submission Date | September 3, 2024 |
Acceptance Date | February 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 2 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.