Bu çalışmanın amacı, İzmir ilindeki sağlık turizmi işletmelerinin sunduğu hizmet kalitesinin hasta memnuniyeti üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada, sağlık turizmi hizmeti sağlayan bir özel hastaneye başvuran hastalardan anket yoluyla veri toplanmıştır. Anket, katılımcıların demografik bilgileri ve sağlık hizmeti ile ilgili deneyimlerini içeren iki ana bölümden oluşmaktadır. Ayrıca, hizmet kalitesini değerlendiren yedi alt boyut da analiz edilmiştir: yatış ve danışma hizmetleri, oda ve yemek hizmetleri, temizlik, sağlık personeli hizmetleri, fiyatlandırma, fiziki yapı ve hastane ile ilgili düşünceler. Veriler IBM SPSS 25 programında analiz edilerek, çeşitli istatistiksel testler uygulanmıştır. Araştırma bulguları, demografik faktörlerin (medeni durum, eğitim düzeyi) hasta memnuniyeti üzerinde belirgin bir etkisi olmadığını, ancak cinsiyet, yaş ve danışman görevlendirilmesi gibi faktörlerin kısmi etkiler yarattığını ortaya koymuştur. Ayrıca, hizmet kalitesine dair alt boyutların hasta memnuniyetini önemli ölçüde etkilediği belirlenmiştir. Bu bulgular, sağlık işletmelerinin hizmet geliştirme ve müşteri odaklı stratejiler oluşturmasına yardımcı olabilecektir.
The aim of this study is to examine the effects of service quality provided by health tourism establishments in Izmir province on patient satisfaction. In the study, data were collected through a survey from patients who applied to a private hospital providing health tourism services. The survey consists of two main sections including demographic information of the participants and their experiences with health services. In addition, seven sub-dimensions evaluating service quality were analyzed: hospitalization and consulting services, room and food services, cleaning, health personnel services, pricing, physical structure and thoughts about the hospital. The data were analyzed in IBM SPSS 25 program and various statistical tests were applied. The research findings revealed that demographic factors (marital status, education level) did not have a significant effect on patient satisfaction, but factors such as gender, age and consultant assignment created partial effects. In addition, it was determined that sub-dimensions related to service quality significantly affected patient satisfaction. These findings may help health establishments to develop service development and create customer-oriented strategies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2025 |
Submission Date | March 5, 2025 |
Acceptance Date | June 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |