Digital games have become a key cultural phenomenon of the 21st century and have started influencing social dynamics worldwide. This study critically examines the emerging field of the sociology of digital games and takes digital games as a cultural economy, where cultural practices intersect with economic mechanisms. In this respect, digital games are situated as commodities that reflect and shape societal values, norms, and conflicts, extending beyond simple entertainment to construct identities, communicate cultural narratives, and foster social discourse. It is argued that the dominance of industry leaders in production and distribution perpetuates economic hierarchies, influencing accessibility, cultural engagement, and representation. The study purports that digital games often perpetuate capitalist ideals such as consumerism and meritocratic success, while also exploring their potential to subvert or challenge these ideologies. The study also analyzes the gender dynamics revolving around digital games and how virtual gaming communities influence social interaction. Studies on the intersection of digital games and social capital, cultural exchange, skill development, social norms and governance, identity and representation, addiction and well-being as well as blurring boundaries of physical and virtual worlds are seen as important study areas of this emerging subfield of sociology. The article concludes by calling for future research on the intersection of gaming with issues such as race, disability, and global inequality, attempting to outline key research areas in the field of the sociology of digital games. It is thought that the study will contribute to the literature by means of highlighting the most glaring social issues in the world of digital games.
Digital games the sociology of digital games virtual communities social stratification gender
No support was received for the study.
Dijital oyunlar 21. yüzyılın önemli bir kültürel olgusu hâline gelmiş ve dünya çapında sosyal dinamikleri etkilemeye başlamıştır. Bu çalışma, gelişmekte olan dijital oyun sosyolojisi alanını eleştirel bir bakış açısıyla incelemekte ve dijital oyunları, kültürel pratiklerin ekonomik mekanizmalarla kesiştiği bir kültür ekonomisi alanı olarak ele almaktadır. Bu bağlamda dijital oyunlar, toplumsal değerleri, normları ve çatışmaları yansıtan ve şekillendiren, basit eğlencenin ötesine geçerek kimlikleri inşa eden, kültürel anlatıları ileten ve sosyal söylemi şekillendiren metalar olarak okunmaktadır. Çalışmada sektör liderlerinin üretim ve dağıtımdaki hâkimiyetinin ekonomik hiyerarşileri sürdürdüğü, erişilebilirliği, kültürel katılımı ve temsili etkilediği savunulmaktadır. Çalışmada dijital oyunların genellikle tüketimcilik ve meritokratik başarı gibi kapitalist idealleri sürdürdüğü öne sürülürken aynı zamanda oyunların bu ideolojileri yıkma veya bunlara meydan okuma potansiyeli taşıdığı da belirtilmektedir. Çalışma ayrıca dijital oyunlar etrafında dönen toplumsal cinsiyet dinamiklerini ve sanal oyun topluluklarının sosyal etkileşimi nasıl etkilediğini analiz etmektedir. Dijital oyunlar ile sosyal sermaye, kültürel alışveriş, beceri geliştirme, sosyal normlar ve yönetişim, kimlik ve temsil, bağımlılık ve iyi oluşun yanı sıra fiziksel ve sanal dünyaların bulanıklaşan sınırlarının kesişimi üzerine yapılacak çalışmalar gelişmekte olan bu sosyoloji alt dalının önemli çalışma alanları olarak görülmektedir. Makale, oyunların ırk, engellilik ve küresel eşitsizlik gibi konularla kesişimi üzerine gelecekte yapılacak araştırmalar için çağrıda bulunarak ve dijital oyun sosyolojisi alanındaki temel araştırma alanlarının ana hatlarını çizmeye çalışarak sonlanmaktadır. Çalışmanın, dijital oyun dünyasında öne çıkan sosyal meseleleri vurgulayarak literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Dijital oyunlar dijital oyun sosyolojisi sanal topluluklar sosyal tabakalaşma toplumsal cinsiyet
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | New Media |
Journal Section | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Authors | |
Publication Date | June 5, 2025 |
Submission Date | December 20, 2024 |
Acceptance Date | March 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |