Dijitalleşme, dünyadaki hemen her alanı hızlı bir biçimde dönüştürürken medya kuruluşları da dijital dönüşüme çeşitli biçimlerde ayak uydurmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada da, 2015 yılının Nisan ayından itibaren aylık olarak çıkarılan spor dergisi Socrates’in dijital dönüşüm yolculuğuna odaklanılmaktadır. Çalışmada dijital gelişmelerle ortaya çıkan dijital teknolojilerin Socrates Dergi özelinde nasıl kullanıldığının ve derginin dijital olarak nasıl bir dönüşüm gerçekleştirildiğinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Socrates Dergi’nin bugüne kadarki dijital atılımları basılı dergi ve onun online edisyonun, dergi internet sitesinin, dijital abonelik sisteminin, sosyal medya platformlarındaki kurumsal hesapların, Youtube’daki yayıncılık faaliyetlerinin, elektronik mağazacılık operasyonlarının ve son olarak derginin küresel bir girişimi olarak değerlendirilebilecek The Rival uygulamasının oluşturulmasıyla gerçekleşmiştir. Söz konusu dijitalleşme süreçlerinin her biri Socrates Dergi tarafından kısa, orta ve uzun vadeli olarak planlanarak hayata geçirilmiş ve dijital teknolojiler iş süreçlerine zamana yayılarak entegre edilmiştir. The Rival uygulaması, matbu bir spor dergisi olarak yayın hayatına başlayan Socrates’in dijitalleşme serüvenindeki son halka olarak dikkat çekmektedir. Betimleyici bir yöntemle ele alınan bu durum çalışmasında veriler, Socrates Dergi’nin ilk sayısından itibaren takip edilmesiyle oluşan kişisel gözlemlerden ve The Rival uygulamasının kullanılarak deneyimlenmesinden elde edilmiştir. Çalışmada Socrates Dergi’nin dijital adapte olma kapasitesinin altı çizilmiş ve derginin kendi sağlam ekonomisini kurmak adına dijital dönüşümünü gerçekleştirmeye devam ettiği belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışmada, Socrates Dergi’nin dijitalleşme sürecinde derginin başlangıç noktası olan “yazı” geleneğinin, The Rival uygulaması ile bu kez okuyucuları da sürece dahil ederek devam ettirildiği de gözlemlenmiştir. Çalışmada ayrıca, Socrates Dergi’nin ilk günden beri benimsediği konu seçimi ve yazı üslubunun küresel olarak kullanıma sunulan bu uygulamada da sürdürdüğü görülmüştür.
While digitalization is rapidly transforming almost every field in the world, media organizations are trying to keep up with the digital transformation in various ways. This study focuses on the digital transformation journey of Socrates, a monthly sports magazine published since April 2015. The aim of the study is to reveal how digital technologies that emerged with digital developments are used in Socrates Magazine and how the magazine has been transformed digitally. Socrates Magazine’s digital breakthroughs to date have been realized with the creation of the printed magazine and its online edition, the magazine website, the digital subscription system, corporate accounts on social media platforms, broadcasting activities on YouTube, e-retail operations and finally The Rival application, which can be considered as a global initiative of the magazine. Each of the digitalization processes has been planned and implemented by Socrates in the short, medium and long term, and digital technologies have been integrated into business processes over time. The Rival application stands out as the latest link in the digitalization adventure of Socrates, which started its publication life as a printed sports magazine. In this case study, which was handled with a descriptive method, the data were obtained from personal observations made by following Socrates since its first issue and from experiencing The Rival application by using it. In the study, the digital adaptation capacity of Socrates Journal was underlined and it was determined that the journal continued to carry out its digital transformation in order to establish its own solid economy. In addition, it has been observed in the study that the “writing” tradition, which was the starting point of the magazine in the digitalization process of Socrates, has been continued with the application of The Rival, this time by including the readers in the process. In the study, it has been observed that the topic selection and writing style adopted by Socrates since the first day has been maintained in this application offered for global use.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Journalism Studies, Communication Technology and Digital Media Studies, New Media |
Journal Section | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Authors | |
Publication Date | June 5, 2025 |
Submission Date | December 31, 2024 |
Acceptance Date | April 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |