Research Article
BibTex RIS Cite

SPOR DERGİCİLİĞİNİN DİJİTAL TEZAHÜRLERİ: SOCRATES DERGİ’NİN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ VE THE RİVAL UYGULAMASI

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 410 - 427, 05.06.2025

Abstract

Dijitalleşme, dünyadaki hemen her alanı hızlı bir biçimde dönüştürürken medya kuruluşları da dijital dönüşüme çeşitli biçimlerde ayak uydurmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada da, 2015 yılının Nisan ayından itibaren aylık olarak çıkarılan spor dergisi Socrates’in dijital dönüşüm yolculuğuna odaklanılmaktadır. Çalışmada dijital gelişmelerle ortaya çıkan dijital teknolojilerin Socrates Dergi özelinde nasıl kullanıldığının ve derginin dijital olarak nasıl bir dönüşüm gerçekleştirildiğinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Socrates Dergi’nin bugüne kadarki dijital atılımları basılı dergi ve onun online edisyonun, dergi internet sitesinin, dijital abonelik sisteminin, sosyal medya platformlarındaki kurumsal hesapların, Youtube’daki yayıncılık faaliyetlerinin, elektronik mağazacılık operasyonlarının ve son olarak derginin küresel bir girişimi olarak değerlendirilebilecek The Rival uygulamasının oluşturulmasıyla gerçekleşmiştir. Söz konusu dijitalleşme süreçlerinin her biri Socrates Dergi tarafından kısa, orta ve uzun vadeli olarak planlanarak hayata geçirilmiş ve dijital teknolojiler iş süreçlerine zamana yayılarak entegre edilmiştir. The Rival uygulaması, matbu bir spor dergisi olarak yayın hayatına başlayan Socrates’in dijitalleşme serüvenindeki son halka olarak dikkat çekmektedir. Betimleyici bir yöntemle ele alınan bu durum çalışmasında veriler, Socrates Dergi’nin ilk sayısından itibaren takip edilmesiyle oluşan kişisel gözlemlerden ve The Rival uygulamasının kullanılarak deneyimlenmesinden elde edilmiştir. Çalışmada Socrates Dergi’nin dijital adapte olma kapasitesinin altı çizilmiş ve derginin kendi sağlam ekonomisini kurmak adına dijital dönüşümünü gerçekleştirmeye devam ettiği belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışmada, Socrates Dergi’nin dijitalleşme sürecinde derginin başlangıç noktası olan “yazı” geleneğinin, The Rival uygulaması ile bu kez okuyucuları da sürece dahil ederek devam ettirildiği de gözlemlenmiştir. Çalışmada ayrıca, Socrates Dergi’nin ilk günden beri benimsediği konu seçimi ve yazı üslubunun küresel olarak kullanıma sunulan bu uygulamada da sürdürdüğü görülmüştür.

References

  • Adornato, A. (2018). Mobile and Social Media Journalism. California: SAGE Publications.
  • Bendaş, K. (2022). Dijitalleşen Dünyada Medyanın Dönüşümü: Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş ve Türkiye’de İnternet Haberciliği. Anasay 6(22), 373-396. https://doi.org/10.33404/anasay.1185803
  • Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (1998). Qualitative Research for Education: An İntroduction to Theory and Methods. Boston: Allyn and Bacon.
  • Boyle, R. (2017). Sports Journalism: Changing journalism practice and digital media. Digital Journalism, 5(5), 493–495. https://doi.org/10.1080/21670811.2017.1281603
  • Budak, E. (2019). Türk Medyasında Dijital Spor Yayıncılığı Üzerine Bir Araştırma. TRT Akademi, 4(8), 226-245.
  • Buzzelli, N. R., Gentile, P., Billings, A. C., and Sadri, S. R. (2020). Poaching the News Producers: The Athletic’s Effect on Sports in Hometown Newspapers. Journalism Studies, 21(11), 1514–1530. https://doi.org/10.1080/1461670X.2020.1763191
  • Cantek, F. Ş. ve Yarar, B. (2009). Erken Cumhuriyet Dönemi Dergi ve Gazetelerinde Spor ve Kadın (1928-1960). İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 29, 202-218.
  • Çakır, H. (2008). Türk Basınında İlk Spor Gazetesi ‘Futbol’. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0(26), 169-196.
  • Çelikbaş, S. ve Özsoy, S. (2022). Dijitalleşme Sürecinde Yerel Medyanın Sorunları: Bolu Örneği. SDÜ İFADE, 4(1), 1-33.
  • Demir, Y. ve Baloğlu, E. (2019). Gol Gelmeden Tweet Geliyor: Twitter ve Spor Gazeteciliği, International Social Sciences Studies Journal, 5(53), 7424-7436.
  • Denisova, A. (2023). Viral Journalism. Strategy, Tactics and Limitations of the Fast Spread of Contenton Social Media: Case Study of the United Kingdom Quality Publications. Journalism 24 (9):1919–1937. https://doi.org/10.1177/14648849221077749
  • Dostgül, B. (2015). Niyeti Bariz Dergi: Socrates, https://bantmag.com/dergi/no-40/niyeti-bariz-dergi-socrates/, Erişim Tarihi: 10.11.2024.
  • Drok, N. and Hermans, L. (2015). Is there a future for slow journalism? The perspective of younger users. Journalism Practice, 10(4), 539–554. https://doi.org/10.1080/17512786.2015.1102604
  • Dündar, Y. (2021). Türk Medyasında Dijitalleşen Spor Yayıncılığı: 'Socrates Dergi' Youtube Kanalı Örneği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, İstanbul.
  • Eken, F. (2020). İlk Resmi Spor Dergisi: Türk Spor Kurumu Dergisi’ne (19361938) Bir Bakış. Belgi Dergisi, 2(20), 2537-2552.
  • Eroğul, A. (2012). Osmanlı İmparatorluğu’ndan Cumhuriyet’e Geçişte Spor Dergiciliği, https://isamveri.org/pdfdrg/D03292/2012/2012_17/2012_17_EROGLUA.pdf, Erişim Tarihi: 29.10.2024.
  • Erten, B. (2015). Bu Devirde Dergi mi Çıkar?, https://socratesdergi.com/yazi/bu-devirde-dergi-mi-cikar, Erişim Tarihi: 19.11.2024.
  • Franklin, B. (2014). The Future of Journalism: In an age of digital media and economic uncertainty. Journalism Studies, 15(5), 481–499. https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.930254
  • Ferrucci, P. (2021). Joining the Team: Metajournalistic Discourse, Paradigm Repair, the Athletic and Sports Journalism Practice. Journalism Practice, 16(10), 2064–2082. https://doi.org/10.1080/17512786.2021.1907213
  • Ferrucci, P. and Perreault, G. (2022). Local is now national: The Athletic as a model for online local news. New Media & Society, (26), doi:10.1177/14614448221117748.
  • Hansen, D., Shneiderman, B. and Smith, M. A. (2011). Analyzing social media networks with NodeXL: Insights from a connected world. California: Morgan Kaufmann.
  • Hutchins, B. and Boyle, R. (2017). A Community of Practice. Sport Journalism, Mobile Media and Institutional Change. Digital Journalism 5(5): 496–512. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1234147.
  • Iftikhar, S. M. (2024). A Critical Review of Personalization in Digital Marketing: Psychological, Technological and Ethical Perspectives. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=5015800 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.5015800
  • Kazaz, M. (2007). Geleneksel Habercilikten İnternet Haberciliğine Geçiş Sürecinde Spor Basını. Selçuk İletişim Dergisi. 4(4), 220-229.
  • Kılıç, N. (2019). Spor Basınının Tarihsel Gelişiminde Önemli Bir Dergi: Terbiye ve Oyun. TRT Akademi, 4(8). 264-284.
  • Köktener, A. (2013). Spor Gazeteciliği Örneğinde İnternet Gazeteciliğinin Geleneksel Gazeteciliğe Etkisi. Selçuk İletişim Dergisi 8(1), 233-250.
  • Kuru B. (2015, 2 Mayıs). Can Öz: Socrates, yayıncılığın kaderini etkileyecek bir iş, https://www.hurriyet.com.tr/kelebek/hayat/can-oz-socrates-yayinciligin-kaderini-etkileyecek-bir-is-28826234, Erişim Tarihi: 19.11.2024.
  • Mehmet Demirkol. (tarih yok). YouTube kanal sayfası. YouTube. https://www.youtube.com/@MehmetDemirkolSocrates
  • Mehta, C. and Hu, K. (2022). New York Times to acquire sports site The Athletic for $550 mln, Erişim Tarihi: 15.02.2025.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Öner, İ. ve Bingöl, Ş. (2025). Dijitalleşmenin Spor Yayıncılığına Etkisi. Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-17.
  • Özel, S. ve Alkan, E. (2023). Spor Gazeteciliğinde Asparagas Haber Sorunu: Twitter’da Aktif Spor Gazetecilerinin Sosyal Medya ve Twitter Gazeteciliği Bağlamında Asparagas Haberlere Yaklaşımı. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi(63), 187-209. https://doi.org/10.47998/ikad.1301559
  • Özsoy, S. (2011). Spor Basınının Tarihi ve Türkiye’de 1950’den Günümüze Yaşanan Değişim. Marmara İletişim Dergisi, (18), 208-223.
  • Özsoy, S. (2012). Türkiye›de Bilişim Teknolojisi İle Değişen Spor Gazeteciliği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (41), 81-102.
  • Perreault, G. P. and Bell, T. R. (2022). Towards a “Digital” Sports Journalism: Field Theory, Changing Boundaries and Evolving Technologies. Communication & Sport, 10(36), p. 395-586
  • Pulurluoğlu, T. (2023). Gazeteciliğin dijital dönüşümü ve spor haberciliğine etkileri: YouTube örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aksaray.
  • Ramon, X., Rojas-Torrijos, J. L., and Tulloch, C. D. (2024). Reshaping Sports Journalism Through Innovation: An Analysis of L’Équipe Explore’s Strategies, Practices and Output. Journalism Practice, 1–20. https://doi.org/10.1080/17512786.2024.2418911
  • Sengupta, T. (2023). The Power and Potential of Loyalty Apps: A Deep Dive, https://www.nector.io/blog/the-power-and-potential-of-loyalty-apps#:~:text=These%20apps%20are%20strategic%20marketing,consumer%20relationships%2C%20and%20increase%20profitability, Erişim Tarihi: 24.02.2025.
  • Sivaslı A. (2015). Düşünen Spor Dergisi: Socrates, https://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/dusunen-spor-dergisi-socrates, Erişim Tarihi: 28.11.2024.
  • Socrates (2023). The Rival (Sürüm 3.7.4) [Mobil uygulama]. App Store. https://apps.apple.com/tr/app/the-rival-basketbol-yaz%C4%B1lar%C4%B1/id6444078401?l=tr
  • Socrates. [@SocratesDergi]. (2024). Socrates Stüdyo Yayın Akışı, https://x.com/SocratesDergi/status/1853348771737874750, Erişim Tarihi: 04.11.2024.
  • Socrates Club (2023, 14 Ekim) Güneybatı & Pasifik Grupları | Kaan Kural & Orkun Çolakoğlu | Potacast [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=_LA4eKzdfhk&list=PLt0Vn_D-fvZvnR3SutrsoO5c-fI8S5jJl&index=1&t=3s
  • Socrates Dergi. (2023a). Socrates Channel Network, Stüdyo'da Yeni Sezon, Videocast, App’teki Yenilikler I Biz Bize #11 [Video], https://www.youtube.com/watch?v=HgT8TEbJbFw, Erişim Tarihi: 25.03.2024.
  • Socrates Dergi. (2023b). Socrates x Reflect Studio, 'The Rival' Dünyaya Açılıyor, SCN Evreni, Dergi Müjdesi I Biz Bize #12 [Video], https://www.youtube.com/watch?v=EwyNygSJ-r8&ab_channel=SocratesDergi, Erişim Tarihi: 25.03.2024.
  • Srai, J. and Lorentz, H. (2019). Developing design principles for the digitalisation of purchasing and supply management. Journal of Purchasing and Supply Management, 25(1), 78–98.
  • Suat, M. (2023). Dergiler yol ayrımında: Medyanın bu kadar erimesi dijitalin zaferi değil, https://journo.com.tr/socrates-uykusuz-basili-dergiler, Erişim Tarihi: 25.11.2024.
  • Subaşı, M. ve Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2): 419-426
  • Tanık, D. C. (2016). Socrates Dergi ve Yazıhane Blogu üzerinden Türkiye'deki alternatif spor basını incelemesi. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tilson, D., Lyytinen, K. and Sorensen, C. (2010). Research Commentary—Digital Infrastructures: The Missing Is Research Agenda. Information Systems Research, 21(4), 748-759. https://doi.org/10.1287/isre.1100.0318
  • Tongarlak, N. (2024). Popüler kültür örneği olarak Socrates Dergi ve Türkiye'deki spor kültürü. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tulloch, C. and Ramon, X. (2017). Take Five: How Sports Illustrated and L’Équipe redefine the long-form sports journalism genre. Digital Journalism, 5(5), 652–672. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1263159
  • Tumbul, M. ve Aslan, C. (2019). Spor Medyasında Mcdonaldlaşma: Sokrates Dergi Üzerine Bir İnceleme. Journal of Awareness, 4(4), 467-474.
  • Uluğ, Y. (2020, 1 Nisan). Önce Gelişim Spor Vardı, https://socratesdergi.com/yazi/once-gelisim-spor-vardi, Erişim Tarihi: 01.11.2024.
  • Wedel, M. and Kannan, P. K. (2016). Marketing Analytics for Data-Rich Environments. Journal of Marketing, 80(6), 97-121.
  • Yüce, M. (2022). Hayat Spor, https://socratesdergi.com/yazi/hayat-spor, Erişim Tarihi: 01.11.2024.
  • Yücel, Ö. F., ve Aydın, A. (2022). Yeni Medyada Toplum Merkezli Habercilik Anlayışı Olarak Yavaş Gazetecilik. Yeni Medya, (13), 354-375. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1111140
  • Yüksel, E. (2023). Dijital Spor Medyasında Kullanıcı Deneyimi ve Kullanıcı Deneyiminin Unsurları Çerçevesinde "The Athletıc". Yeni Medya Elektronik Dergisi, 7(3), 286-306.

Digital Appearings of Sports Magazine: Digital Transformation of Socrates Magazine and The Rival Application

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 410 - 427, 05.06.2025

Abstract

While digitalization is rapidly transforming almost every field in the world, media organizations are trying to keep up with the digital transformation in various ways. This study focuses on the digital transformation journey of Socrates, a monthly sports magazine published since April 2015. The aim of the study is to reveal how digital technologies that emerged with digital developments are used in Socrates Magazine and how the magazine has been transformed digitally. Socrates Magazine’s digital breakthroughs to date have been realized with the creation of the printed magazine and its online edition, the magazine website, the digital subscription system, corporate accounts on social media platforms, broadcasting activities on YouTube, e-retail operations and finally The Rival application, which can be considered as a global initiative of the magazine. Each of the digitalization processes has been planned and implemented by Socrates in the short, medium and long term, and digital technologies have been integrated into business processes over time. The Rival application stands out as the latest link in the digitalization adventure of Socrates, which started its publication life as a printed sports magazine. In this case study, which was handled with a descriptive method, the data were obtained from personal observations made by following Socrates since its first issue and from experiencing The Rival application by using it. In the study, the digital adaptation capacity of Socrates Journal was underlined and it was determined that the journal continued to carry out its digital transformation in order to establish its own solid economy. In addition, it has been observed in the study that the “writing” tradition, which was the starting point of the magazine in the digitalization process of Socrates, has been continued with the application of The Rival, this time by including the readers in the process. In the study, it has been observed that the topic selection and writing style adopted by Socrates since the first day has been maintained in this application offered for global use.

References

  • Adornato, A. (2018). Mobile and Social Media Journalism. California: SAGE Publications.
  • Bendaş, K. (2022). Dijitalleşen Dünyada Medyanın Dönüşümü: Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş ve Türkiye’de İnternet Haberciliği. Anasay 6(22), 373-396. https://doi.org/10.33404/anasay.1185803
  • Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (1998). Qualitative Research for Education: An İntroduction to Theory and Methods. Boston: Allyn and Bacon.
  • Boyle, R. (2017). Sports Journalism: Changing journalism practice and digital media. Digital Journalism, 5(5), 493–495. https://doi.org/10.1080/21670811.2017.1281603
  • Budak, E. (2019). Türk Medyasında Dijital Spor Yayıncılığı Üzerine Bir Araştırma. TRT Akademi, 4(8), 226-245.
  • Buzzelli, N. R., Gentile, P., Billings, A. C., and Sadri, S. R. (2020). Poaching the News Producers: The Athletic’s Effect on Sports in Hometown Newspapers. Journalism Studies, 21(11), 1514–1530. https://doi.org/10.1080/1461670X.2020.1763191
  • Cantek, F. Ş. ve Yarar, B. (2009). Erken Cumhuriyet Dönemi Dergi ve Gazetelerinde Spor ve Kadın (1928-1960). İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 29, 202-218.
  • Çakır, H. (2008). Türk Basınında İlk Spor Gazetesi ‘Futbol’. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0(26), 169-196.
  • Çelikbaş, S. ve Özsoy, S. (2022). Dijitalleşme Sürecinde Yerel Medyanın Sorunları: Bolu Örneği. SDÜ İFADE, 4(1), 1-33.
  • Demir, Y. ve Baloğlu, E. (2019). Gol Gelmeden Tweet Geliyor: Twitter ve Spor Gazeteciliği, International Social Sciences Studies Journal, 5(53), 7424-7436.
  • Denisova, A. (2023). Viral Journalism. Strategy, Tactics and Limitations of the Fast Spread of Contenton Social Media: Case Study of the United Kingdom Quality Publications. Journalism 24 (9):1919–1937. https://doi.org/10.1177/14648849221077749
  • Dostgül, B. (2015). Niyeti Bariz Dergi: Socrates, https://bantmag.com/dergi/no-40/niyeti-bariz-dergi-socrates/, Erişim Tarihi: 10.11.2024.
  • Drok, N. and Hermans, L. (2015). Is there a future for slow journalism? The perspective of younger users. Journalism Practice, 10(4), 539–554. https://doi.org/10.1080/17512786.2015.1102604
  • Dündar, Y. (2021). Türk Medyasında Dijitalleşen Spor Yayıncılığı: 'Socrates Dergi' Youtube Kanalı Örneği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, İstanbul.
  • Eken, F. (2020). İlk Resmi Spor Dergisi: Türk Spor Kurumu Dergisi’ne (19361938) Bir Bakış. Belgi Dergisi, 2(20), 2537-2552.
  • Eroğul, A. (2012). Osmanlı İmparatorluğu’ndan Cumhuriyet’e Geçişte Spor Dergiciliği, https://isamveri.org/pdfdrg/D03292/2012/2012_17/2012_17_EROGLUA.pdf, Erişim Tarihi: 29.10.2024.
  • Erten, B. (2015). Bu Devirde Dergi mi Çıkar?, https://socratesdergi.com/yazi/bu-devirde-dergi-mi-cikar, Erişim Tarihi: 19.11.2024.
  • Franklin, B. (2014). The Future of Journalism: In an age of digital media and economic uncertainty. Journalism Studies, 15(5), 481–499. https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.930254
  • Ferrucci, P. (2021). Joining the Team: Metajournalistic Discourse, Paradigm Repair, the Athletic and Sports Journalism Practice. Journalism Practice, 16(10), 2064–2082. https://doi.org/10.1080/17512786.2021.1907213
  • Ferrucci, P. and Perreault, G. (2022). Local is now national: The Athletic as a model for online local news. New Media & Society, (26), doi:10.1177/14614448221117748.
  • Hansen, D., Shneiderman, B. and Smith, M. A. (2011). Analyzing social media networks with NodeXL: Insights from a connected world. California: Morgan Kaufmann.
  • Hutchins, B. and Boyle, R. (2017). A Community of Practice. Sport Journalism, Mobile Media and Institutional Change. Digital Journalism 5(5): 496–512. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1234147.
  • Iftikhar, S. M. (2024). A Critical Review of Personalization in Digital Marketing: Psychological, Technological and Ethical Perspectives. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=5015800 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.5015800
  • Kazaz, M. (2007). Geleneksel Habercilikten İnternet Haberciliğine Geçiş Sürecinde Spor Basını. Selçuk İletişim Dergisi. 4(4), 220-229.
  • Kılıç, N. (2019). Spor Basınının Tarihsel Gelişiminde Önemli Bir Dergi: Terbiye ve Oyun. TRT Akademi, 4(8). 264-284.
  • Köktener, A. (2013). Spor Gazeteciliği Örneğinde İnternet Gazeteciliğinin Geleneksel Gazeteciliğe Etkisi. Selçuk İletişim Dergisi 8(1), 233-250.
  • Kuru B. (2015, 2 Mayıs). Can Öz: Socrates, yayıncılığın kaderini etkileyecek bir iş, https://www.hurriyet.com.tr/kelebek/hayat/can-oz-socrates-yayinciligin-kaderini-etkileyecek-bir-is-28826234, Erişim Tarihi: 19.11.2024.
  • Mehmet Demirkol. (tarih yok). YouTube kanal sayfası. YouTube. https://www.youtube.com/@MehmetDemirkolSocrates
  • Mehta, C. and Hu, K. (2022). New York Times to acquire sports site The Athletic for $550 mln, Erişim Tarihi: 15.02.2025.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Öner, İ. ve Bingöl, Ş. (2025). Dijitalleşmenin Spor Yayıncılığına Etkisi. Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-17.
  • Özel, S. ve Alkan, E. (2023). Spor Gazeteciliğinde Asparagas Haber Sorunu: Twitter’da Aktif Spor Gazetecilerinin Sosyal Medya ve Twitter Gazeteciliği Bağlamında Asparagas Haberlere Yaklaşımı. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi(63), 187-209. https://doi.org/10.47998/ikad.1301559
  • Özsoy, S. (2011). Spor Basınının Tarihi ve Türkiye’de 1950’den Günümüze Yaşanan Değişim. Marmara İletişim Dergisi, (18), 208-223.
  • Özsoy, S. (2012). Türkiye›de Bilişim Teknolojisi İle Değişen Spor Gazeteciliği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (41), 81-102.
  • Perreault, G. P. and Bell, T. R. (2022). Towards a “Digital” Sports Journalism: Field Theory, Changing Boundaries and Evolving Technologies. Communication & Sport, 10(36), p. 395-586
  • Pulurluoğlu, T. (2023). Gazeteciliğin dijital dönüşümü ve spor haberciliğine etkileri: YouTube örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aksaray.
  • Ramon, X., Rojas-Torrijos, J. L., and Tulloch, C. D. (2024). Reshaping Sports Journalism Through Innovation: An Analysis of L’Équipe Explore’s Strategies, Practices and Output. Journalism Practice, 1–20. https://doi.org/10.1080/17512786.2024.2418911
  • Sengupta, T. (2023). The Power and Potential of Loyalty Apps: A Deep Dive, https://www.nector.io/blog/the-power-and-potential-of-loyalty-apps#:~:text=These%20apps%20are%20strategic%20marketing,consumer%20relationships%2C%20and%20increase%20profitability, Erişim Tarihi: 24.02.2025.
  • Sivaslı A. (2015). Düşünen Spor Dergisi: Socrates, https://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/dusunen-spor-dergisi-socrates, Erişim Tarihi: 28.11.2024.
  • Socrates (2023). The Rival (Sürüm 3.7.4) [Mobil uygulama]. App Store. https://apps.apple.com/tr/app/the-rival-basketbol-yaz%C4%B1lar%C4%B1/id6444078401?l=tr
  • Socrates. [@SocratesDergi]. (2024). Socrates Stüdyo Yayın Akışı, https://x.com/SocratesDergi/status/1853348771737874750, Erişim Tarihi: 04.11.2024.
  • Socrates Club (2023, 14 Ekim) Güneybatı & Pasifik Grupları | Kaan Kural & Orkun Çolakoğlu | Potacast [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=_LA4eKzdfhk&list=PLt0Vn_D-fvZvnR3SutrsoO5c-fI8S5jJl&index=1&t=3s
  • Socrates Dergi. (2023a). Socrates Channel Network, Stüdyo'da Yeni Sezon, Videocast, App’teki Yenilikler I Biz Bize #11 [Video], https://www.youtube.com/watch?v=HgT8TEbJbFw, Erişim Tarihi: 25.03.2024.
  • Socrates Dergi. (2023b). Socrates x Reflect Studio, 'The Rival' Dünyaya Açılıyor, SCN Evreni, Dergi Müjdesi I Biz Bize #12 [Video], https://www.youtube.com/watch?v=EwyNygSJ-r8&ab_channel=SocratesDergi, Erişim Tarihi: 25.03.2024.
  • Srai, J. and Lorentz, H. (2019). Developing design principles for the digitalisation of purchasing and supply management. Journal of Purchasing and Supply Management, 25(1), 78–98.
  • Suat, M. (2023). Dergiler yol ayrımında: Medyanın bu kadar erimesi dijitalin zaferi değil, https://journo.com.tr/socrates-uykusuz-basili-dergiler, Erişim Tarihi: 25.11.2024.
  • Subaşı, M. ve Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2): 419-426
  • Tanık, D. C. (2016). Socrates Dergi ve Yazıhane Blogu üzerinden Türkiye'deki alternatif spor basını incelemesi. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tilson, D., Lyytinen, K. and Sorensen, C. (2010). Research Commentary—Digital Infrastructures: The Missing Is Research Agenda. Information Systems Research, 21(4), 748-759. https://doi.org/10.1287/isre.1100.0318
  • Tongarlak, N. (2024). Popüler kültür örneği olarak Socrates Dergi ve Türkiye'deki spor kültürü. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tulloch, C. and Ramon, X. (2017). Take Five: How Sports Illustrated and L’Équipe redefine the long-form sports journalism genre. Digital Journalism, 5(5), 652–672. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1263159
  • Tumbul, M. ve Aslan, C. (2019). Spor Medyasında Mcdonaldlaşma: Sokrates Dergi Üzerine Bir İnceleme. Journal of Awareness, 4(4), 467-474.
  • Uluğ, Y. (2020, 1 Nisan). Önce Gelişim Spor Vardı, https://socratesdergi.com/yazi/once-gelisim-spor-vardi, Erişim Tarihi: 01.11.2024.
  • Wedel, M. and Kannan, P. K. (2016). Marketing Analytics for Data-Rich Environments. Journal of Marketing, 80(6), 97-121.
  • Yüce, M. (2022). Hayat Spor, https://socratesdergi.com/yazi/hayat-spor, Erişim Tarihi: 01.11.2024.
  • Yücel, Ö. F., ve Aydın, A. (2022). Yeni Medyada Toplum Merkezli Habercilik Anlayışı Olarak Yavaş Gazetecilik. Yeni Medya, (13), 354-375. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1111140
  • Yüksel, E. (2023). Dijital Spor Medyasında Kullanıcı Deneyimi ve Kullanıcı Deneyiminin Unsurları Çerçevesinde "The Athletıc". Yeni Medya Elektronik Dergisi, 7(3), 286-306.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism Studies, Communication Technology and Digital Media Studies, New Media
Journal Section ARAŞTIRMA MAKALESİ
Authors

Arda Umut Saygın 0000-0002-5103-4636

Publication Date June 5, 2025
Submission Date December 31, 2024
Acceptance Date April 5, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Saygın, A. U. (2025). SPOR DERGİCİLİĞİNİN DİJİTAL TEZAHÜRLERİ: SOCRATES DERGİ’NİN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ VE THE RİVAL UYGULAMASI. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 10(1), 410-427. https://doi.org/10.47107/inifedergi.1611135