Keman eğitimi özelinde dijital platformların nasıl kullanılabileceğine ve mevcut mobil uygulamaların bu alandaki rolünü değerlendirmeye yönelik yapılan bu araştırma ile keman eğitimi alan veya keman eğitimine ilgi duyan bireylerin ve keman eğitimcilerinin mobil uygulamaları etkili bir şekilde kullanmalarına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Günümüzde formal ve/veya informal çalgı eğitiminde, keman eğitimine yönelik, uygun içeriklerdeki mobil uygulamalar aracılığı ile keman öğretimini destekleyici çalışmalar yapılabilir. Bu bakımdan çalışma, mobil uygulamaların keman eğitimi özelindeki pratikleri hakkındadır. Araştırma, doküman incelemesi modelinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Araştırmaya kaynaklık eden android işletim sistemlerindeki mobil uygulamalar, kullanıcı deneyimleri bakımından 4 ve üzeri puanlanmış, ücretsiz erişim sağlanabilen uygulamalarla sınırlı olup, keman eğitimi ile ilgili bu uygulamalar, eğitsel işlevleri bakımından ele alınmış ve incelenmiştir. Araştırma evrenini Android işletim sistemindeki mobil cihazların Google Play Store uygulama marketinde yer alan, keman eğitimi ile ilgili mobil uygulamalar oluşturmaktadır. Kullanıcı deneyimlerine göre 5 üzerinden en az 4 puan almış, eğitsel içerikli uygulamalar ise araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan keman eğitimi ile ilgili mobil uygulamalar, içerik, hedef kitle (yaş), kategori (eğitim, ders, müzik ve ses) ve düzey (başlangıç, orta vb.) ölçütleri kapsamında incelenmiştir. Araştırma sonuçlarında dört ve üzeri puanlanan, eğitim, ders, müzik ve ses kategorilerinde, ücretsiz erişilebilen dört (4) mobil uygulama tespit edilmiştir. Hedef kitle, kategori, düzey ve içeriği bakımından incelenen bu uygulamaların olumlu ve olumsuz tarafları tartışılmış, keman derslerinde yardımcı bir araç olarak kullanılabileceği önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | June 14, 2024 |
Acceptance Date | February 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 26 Issue: 1 |