Review
BibTex RIS Cite

KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2025, Volume: 26 Issue: 1, 39 - 57, 30.04.2025
https://doi.org/10.17679/inuefd.1501415

Abstract

Keman eğitimi özelinde dijital platformların nasıl kullanılabileceğine ve mevcut mobil uygulamaların bu alandaki rolünü değerlendirmeye yönelik yapılan bu araştırma ile keman eğitimi alan veya keman eğitimine ilgi duyan bireylerin ve keman eğitimcilerinin mobil uygulamaları etkili bir şekilde kullanmalarına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Günümüzde formal ve/veya informal çalgı eğitiminde, keman eğitimine yönelik, uygun içeriklerdeki mobil uygulamalar aracılığı ile keman öğretimini destekleyici çalışmalar yapılabilir. Bu bakımdan çalışma, mobil uygulamaların keman eğitimi özelindeki pratikleri hakkındadır. Araştırma, doküman incelemesi modelinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Araştırmaya kaynaklık eden android işletim sistemlerindeki mobil uygulamalar, kullanıcı deneyimleri bakımından 4 ve üzeri puanlanmış, ücretsiz erişim sağlanabilen uygulamalarla sınırlı olup, keman eğitimi ile ilgili bu uygulamalar, eğitsel işlevleri bakımından ele alınmış ve incelenmiştir. Araştırma evrenini Android işletim sistemindeki mobil cihazların Google Play Store uygulama marketinde yer alan, keman eğitimi ile ilgili mobil uygulamalar oluşturmaktadır. Kullanıcı deneyimlerine göre 5 üzerinden en az 4 puan almış, eğitsel içerikli uygulamalar ise araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan keman eğitimi ile ilgili mobil uygulamalar, içerik, hedef kitle (yaş), kategori (eğitim, ders, müzik ve ses) ve düzey (başlangıç, orta vb.) ölçütleri kapsamında incelenmiştir. Araştırma sonuçlarında dört ve üzeri puanlanan, eğitim, ders, müzik ve ses kategorilerinde, ücretsiz erişilebilen dört (4) mobil uygulama tespit edilmiştir. Hedef kitle, kategori, düzey ve içeriği bakımından incelenen bu uygulamaların olumlu ve olumsuz tarafları tartışılmış, keman derslerinde yardımcı bir araç olarak kullanılabileceği önerilmiştir.

References

  • Apaydınlı, K. (2019). Current Studies in Social Sciences (A. Akın, Ed.). Intelligent tutoring systems in musıc education (s. 3-33). İKSAD yayınevi. 28 Eylül 2023 tarihinde erişildi. 10.33422/2nd.icfte.2019.12.856
  • Avcı, A. (2020). Müzik eğitiminin yeni yüzü: Dijital teknopedagojik müzik (DiTeM) eğitimi. Turkish Studies - Applied Sciences, 15(3), 269-288. https://dx.doi.org/10.47844/TurkishStudies.45433
  • Dalmazzo, D. & Ramírez, R. (2019). Bowing gestures classification in violin performance: A machine learning approach. Performance Science, a Section of The Journal Frontiers in Psychology, 10(344), 1-14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00344
  • Dönmez Dimli, B. & Efe, M. (2021). Ios ve Android işletim sistemlerinde yazılmış gitar eğitimi mobil uygulamalarının hedef kullanıcı kitleleri açısından incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(123), 364-380. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.53865
  • Holland, S. (1989). Artificial intelligence, education and music: The use of artificial intelligence to encourage and facilitate music composition by novices. (Unpublished doctoral dissertation). The Open University, United States. 27 Eylül 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/234735483_Artificial_Intelligence_Education_and_Music_The_Use_of_Artificial_Intelligence_To_Encourage_and_Facilitate_Music_Composition_by_Novices adresinden erişildi.
  • Kalkanoğlu, B. & Özparlak Serin, Ç. (2018). Piyano eğitimi açısından mobil cihazlarda kullanılan yazılımların incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(69), 354-363. 10.16992/ASOS.13625
  • McCarthy, J., Minsky, M. L., Rochester, N., & Shannon, C. E. (2006). A proposal for the dartmouth summer research project on artificial ıntelligence. AI Magazine, 27(4), 12-14. https://doi.org/10.1609/aimag.v27i4.1904
  • Önder, O. & Yıldız, G. (2019). Müzik Uygulamalarında tablet bilgisayar (ipad) kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-e, 15, 127-154. 27 Eylül 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/193485 adresinden erişildi.
  • Özenç, Yeşilbaş, Y. (2022). Eğitim araştırmalarında durum çalışması deseni nasıl kullanılır? Uluslararası Eğitimde Nitel Araştırmalarda Mükemmllik Arayışı Dergisi, 1(2), 57-67. http://www.uenamad.elayayincilik.com/wp-content/uploads/2023/01/YASEMIN-YESILBAS-OZENC-1.pdf adresinden erişildi.
  • Sağıroğlu, A. & Efe, H. (2017). Teknolojik gelişmeler bağlamında müzik yaratım süreci ve yapay zekâ kullanımı: David Cope örneği. VIII. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 12-13-14 Mayıs, 63-71. 25 Eylül 2023 tarihinde https://www.academia.edu/38615158/Teknolojik_Geli%C5%9Fmeler_Ba%C4%9Flam%C4%B1nda_M%C3%BCzik_Yarat%C4%B1m_S%C3%BCreci_ve_Yapay_Zeka_Kullan%C4%B1m%C4%B1_David_Cope_%C3%96rne%C4%9Fi adresinden erişildi.
  • Ser, A. (2020). Algoritmaların senfonisi: müzikte yapay zekâ’ nın geçmişi, bugünü ve geleceğinin değerlendirilmesi. Uygulamalı Bilimler Dergisi, MAS Journal of Applied Sciences, MAS JAPS, 8(2), 320–328. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7973728
  • Sezgin, M. & Talaz, L. (2016). Bilişim devrimi, sibernetik iletişim ve stratejik halkla ilişkiler. Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 559-571. 3 Ekim 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/317926 adresinden erişildi.
  • Sonsel, Ö., B. & Orhan Yıldırım, Ş. (2018). Akıllı telefon ve tabletler için yazılmış güncel müzik eğitim programlarının incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(68), 250-266. 10.16992/ASOS.13546
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zhang, Y. (2022). Violin teaching ımprovement strategy in the context of ıntelligent ınternet of things. Hindawi Mathematical Problems in Engineering, volume 2022, 1-11. 22 Eylül 2023 tarihinde erişildi. https://doi.org/10.1155/2022/3627113
  • Zulić, H. (2019). How AI can Change/Improve/Influence Music Composition, Performance and Education: Three Case Studies. INSAM Journal of Contemporary Music, Art and Technology, 2(1), 100–114. 22 Eylül 2023 tarihinde https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=780725 adresinden erişildi.
Year 2025, Volume: 26 Issue: 1, 39 - 57, 30.04.2025
https://doi.org/10.17679/inuefd.1501415

Abstract

References

  • Apaydınlı, K. (2019). Current Studies in Social Sciences (A. Akın, Ed.). Intelligent tutoring systems in musıc education (s. 3-33). İKSAD yayınevi. 28 Eylül 2023 tarihinde erişildi. 10.33422/2nd.icfte.2019.12.856
  • Avcı, A. (2020). Müzik eğitiminin yeni yüzü: Dijital teknopedagojik müzik (DiTeM) eğitimi. Turkish Studies - Applied Sciences, 15(3), 269-288. https://dx.doi.org/10.47844/TurkishStudies.45433
  • Dalmazzo, D. & Ramírez, R. (2019). Bowing gestures classification in violin performance: A machine learning approach. Performance Science, a Section of The Journal Frontiers in Psychology, 10(344), 1-14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00344
  • Dönmez Dimli, B. & Efe, M. (2021). Ios ve Android işletim sistemlerinde yazılmış gitar eğitimi mobil uygulamalarının hedef kullanıcı kitleleri açısından incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(123), 364-380. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.53865
  • Holland, S. (1989). Artificial intelligence, education and music: The use of artificial intelligence to encourage and facilitate music composition by novices. (Unpublished doctoral dissertation). The Open University, United States. 27 Eylül 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/234735483_Artificial_Intelligence_Education_and_Music_The_Use_of_Artificial_Intelligence_To_Encourage_and_Facilitate_Music_Composition_by_Novices adresinden erişildi.
  • Kalkanoğlu, B. & Özparlak Serin, Ç. (2018). Piyano eğitimi açısından mobil cihazlarda kullanılan yazılımların incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(69), 354-363. 10.16992/ASOS.13625
  • McCarthy, J., Minsky, M. L., Rochester, N., & Shannon, C. E. (2006). A proposal for the dartmouth summer research project on artificial ıntelligence. AI Magazine, 27(4), 12-14. https://doi.org/10.1609/aimag.v27i4.1904
  • Önder, O. & Yıldız, G. (2019). Müzik Uygulamalarında tablet bilgisayar (ipad) kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-e, 15, 127-154. 27 Eylül 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/193485 adresinden erişildi.
  • Özenç, Yeşilbaş, Y. (2022). Eğitim araştırmalarında durum çalışması deseni nasıl kullanılır? Uluslararası Eğitimde Nitel Araştırmalarda Mükemmllik Arayışı Dergisi, 1(2), 57-67. http://www.uenamad.elayayincilik.com/wp-content/uploads/2023/01/YASEMIN-YESILBAS-OZENC-1.pdf adresinden erişildi.
  • Sağıroğlu, A. & Efe, H. (2017). Teknolojik gelişmeler bağlamında müzik yaratım süreci ve yapay zekâ kullanımı: David Cope örneği. VIII. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 12-13-14 Mayıs, 63-71. 25 Eylül 2023 tarihinde https://www.academia.edu/38615158/Teknolojik_Geli%C5%9Fmeler_Ba%C4%9Flam%C4%B1nda_M%C3%BCzik_Yarat%C4%B1m_S%C3%BCreci_ve_Yapay_Zeka_Kullan%C4%B1m%C4%B1_David_Cope_%C3%96rne%C4%9Fi adresinden erişildi.
  • Ser, A. (2020). Algoritmaların senfonisi: müzikte yapay zekâ’ nın geçmişi, bugünü ve geleceğinin değerlendirilmesi. Uygulamalı Bilimler Dergisi, MAS Journal of Applied Sciences, MAS JAPS, 8(2), 320–328. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7973728
  • Sezgin, M. & Talaz, L. (2016). Bilişim devrimi, sibernetik iletişim ve stratejik halkla ilişkiler. Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 559-571. 3 Ekim 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/317926 adresinden erişildi.
  • Sonsel, Ö., B. & Orhan Yıldırım, Ş. (2018). Akıllı telefon ve tabletler için yazılmış güncel müzik eğitim programlarının incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(68), 250-266. 10.16992/ASOS.13546
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zhang, Y. (2022). Violin teaching ımprovement strategy in the context of ıntelligent ınternet of things. Hindawi Mathematical Problems in Engineering, volume 2022, 1-11. 22 Eylül 2023 tarihinde erişildi. https://doi.org/10.1155/2022/3627113
  • Zulić, H. (2019). How AI can Change/Improve/Influence Music Composition, Performance and Education: Three Case Studies. INSAM Journal of Contemporary Music, Art and Technology, 2(1), 100–114. 22 Eylül 2023 tarihinde https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=780725 adresinden erişildi.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts Education
Journal Section Articles
Authors

Pelin Özkan Köse 0000-0002-0015-5446

Publication Date April 30, 2025
Submission Date June 14, 2024
Acceptance Date February 4, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Özkan Köse, P. (2025). KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 39-57. https://doi.org/10.17679/inuefd.1501415
AMA Özkan Köse P. KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. INUJFE. April 2025;26(1):39-57. doi:10.17679/inuefd.1501415
Chicago Özkan Köse, Pelin. “KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, no. 1 (April 2025): 39-57. https://doi.org/10.17679/inuefd.1501415.
EndNote Özkan Köse P (April 1, 2025) KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 1 39–57.
IEEE P. Özkan Köse, “KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”, INUJFE, vol. 26, no. 1, pp. 39–57, 2025, doi: 10.17679/inuefd.1501415.
ISNAD Özkan Köse, Pelin. “KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/1 (April 2025), 39-57. https://doi.org/10.17679/inuefd.1501415.
JAMA Özkan Köse P. KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. INUJFE. 2025;26:39–57.
MLA Özkan Köse, Pelin. “KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 1, 2025, pp. 39-57, doi:10.17679/inuefd.1501415.
Vancouver Özkan Köse P. KEMAN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. INUJFE. 2025;26(1):39-57.