Bu metinde TESOL Uluslararası Derneği tarafından yayımlanan “Classroom Research for Language Teachers” adlı eserin bir incelemesi sunulmaktadır. Eser, özellikle sınıf temelli araştırmalara yeni başlayan İngilizce öğretmenlerine yönelik pratik bir rehber olarak tasarlanmıştır. Stewart, çalışma sürecini başlatma, veri toplama ve analiz, araştırma bulgularını yayımlama ve araştırmayı sürdürülebilir kılma gibi temel aşamalar etrafında yapılandırmıştır. Bölümler, karmaşık kavramları teknik terimlerden arındırılmış, anlaşılır ve sistematik bir biçimde açıklarken, yansıtıcı sorular ve gerçek yaşam örnekleriyle destekleyerek, öğretmenlerin araştırmayı mesleki gelişimlerine katmalarını teşvik etmektedir. Kitap, araştırma ile uygulama arasındaki geleneksel kopukluğu gidermeye yönelik olarak, öğretmenlerin pasif tüketiciler olmaktan ziyade, aktif bilgi üreticileri olmaları gerektiğini savunmaktadır. Nitel yöntemlere ağırlık verilmiş, nicel yaklaşımların ve araştırma süreçlerinde karşılaşılan ortak sorunların irdelenmediği gözlemlenmiştir; bu durum, nicel araştırma yöntemleri veya deneysel tasarımlar arayan öğretmenler için ek kaynakların gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, eser, dil öğretmenleri, öğretmen eğitmenleri ve müfredat geliştiricileri için sınıf temelli araştırmalar yoluyla öğretim uygulamalarını geliştirmeye yönelik değerli ve erişilebilir bir kaynak olma özelliğini korumaktadır. Pratik yaklaşımı, akıcı ve sade anlatımı ile öğretmenlerin araştırmaya aktif katılımını teşvik etmesi, eseri alanında anlamlı bir referans kaynağı haline getirmektedir.
This paper presents a review of "Classroom Research for Language Teachers” published by TESOL International Association. It is a practical guide designed especially for English language teachers new to classroom research. Stewart structures the book around key phases of research—initiating, data collection and analysis, publishing, and sustaining research over time. The chapters provide clear, jargon-free explanations and step-by-step guidance, supported by reflective questions and real-world examples, making complex concepts understandable and applicable. It bridges the gap between research and practice by encouraging teachers to integrate research naturally into their professional growth. While the focus is primarily on qualitative methods and lacks extensive coverage of quantitative approaches or common research challenges, the book remains a valuable resource for language teachers, teacher educators, and curriculum developers aiming to enhance instructional practice through classroom-based inquiry. Its practical orientation, engaging style, and promotion of teacher agency make it a strong recommendation for those seeking to demystify and engage with classroom research.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2025 |
Submission Date | June 2, 2025 |
Acceptance Date | June 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |