Literatürde, alternatif yakıtların düşük hacimsel yoğunluk (örneğin hidrojen için) ve düşük ısıl değer (örneğin metanol, amonyak vb. için) gibi bazı özelliklerinden bir “dezavantaj” olarak bahsedilmektedir. Ancak, bu dezavantajın kesin etkisi açık değildir. Bu durumu açıklığa kavuşturmak için, bu çalışmada 11 farklı alternatif denizcilik yakıtı, yakıt ısıl değeri ve yoğunluk değeri kullanılarak yakıt gravimetrik enerji yoğunluğu analizine göre incelenmiştir. Gemi direncinin dinamik davranışını görmek için farklı senaryolar oluşturulmuştur. Sonuçlara göre, alternatif temiz yakıtlar “düşük gemi seyir menzili” ve “mesafe başına artan enerji tüketimi” dezavantajlarına sahip olabilir. En popüler yakıtlar arasında yer alan hidrojen (H2) ve amonyak (NH3) yakıtlı gemilerin menzili, yakıt tankı hacmi değiştirilmediği takdirde HFO kullanan gemi menzilinden %87 ve %68 daha düşük olabilir. Alternatif olarak, daha fazla depolanmış yakıt kütlesi ile aynı seyir menzilini sağlamak için gemide eşdeğer enerji depolanabilir. Bu durumda, mesafe başına tüketilen enerji bazı yakıtlar için artmaktadır (örneğin, amonyak için %1 artış).
Alternatif denizcilik yakıtları gemi direnci yakıt karakteristikleri dekarbonizasyon gemi enerji verimliliği.
In the literature, some properties of alternative fuels, such as low volumetric density (e.g. for hydrogen) and low heating value (e.g. for methanol, ammonia and etc.) have been mentioned as a “disadvantage”. However, the precise impact of this disadvantage is not clear. To clarify this situation, in this study, 11 different alternative marine fuels have been analyzed according to fuel gravimetric energy density analysis, using fuel heating value and density value. Different scenarios have been created to see the dynamic behavior of ship resistance. According to results, alternative clean fuels can have “low ship sailing range” and “increased energy consumption per distance” disadvantages. Among the most popular fuels, range of hydrogen (H2) and ammonia (NH3) fueled ships can be 87% and 68% lower than HFO fueled ship, if fuel tank volume is not changed. Alternatively, equivalent energy can be stored in the ship to ensure same sailing range with more stored fuel mass. In this situation, consumed energy per distance is increasing for some fuels (e.g., 1% increase for ammonia).
Alternative marine fuels ship resistance fuel characteristics decarbonization ship energy efficiency.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Marine Transportation, Ship Energy Efficiency, Ocean Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 20, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | February 28, 2025 |
Acceptance Date | May 6, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 21 Issue: 1 |