Research Article
BibTex RIS Cite

Tabiat Parkı Ziyaretçilerinin Seyahat Memnuniyeti ve Tavsiye Etme Niyeti: Batı Karadeniz Bölgesi Örneği

Year 2024, Volume: 14 Issue: 4, 592 - 608, 31.12.2024

Abstract

Doğal turizm alanlarında, turizm gelişimi ve doğal kaynakların korunması, sürdürülebilir turizm yaklaşımı bağlamında mümkün olan en iyi dengeyi sağlama adına çeşitli paydaşları ve özellikle de ziyaretçileri sürece dahil etmeyi gerektirmektedir. Bu çalışmada tabiat parkı ziyaretçilerinin seyahat memnuniyeti ve tavsiye etme niyetlerine odaklanılmakta ve Batı Karadeniz Bölgesi tabiat turizminin sürdürülebilirliğine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından Batı Karadeniz Bölgesi içerisinde resmi olarak tabiat parkı olarak nitelendirilen 20 tabiat parkını ziyaret eden ziyaretçilerin Tripadvisor üzerinde bıraktıkları yorumlar, metodolojik yaklaşım olarak içerik analizi kapsamında incelenmiştir. Tabiat parkı ziyaretçilerinin seyahat memnuniyetlerini doğal ortam, iklim, ulaşım, yiyecek-içecek, hijyen ve fiyat alt boyutlarında toplandığı ve tavsiye etme niyetlerinin %60,02 oranında olumlu yönde olduğu belirlenmiştir.

References

  • Adinegara, G. N. J., Suprapti, N. W. S., Yasa, N. N. K., & Sukaatmadja, I. P. G. (2017). Factors that influences tourists satisfaction and its consequences. European Journal of Business and Management, 9(8), 39-50.
  • Ayaz, N. & Gökgöz, B. (2021). Seyahat işletmelerinin misyonlarına yönelik bir içerik analizi incelemesi. Ekonomi, İşletme ve Yönetim Dergisi, 5(2), 179-206.
  • Ayaz, N. (2015). Milli Eğitim Şurası kararlarında mesleki eğitimin düşünsel yapısı ve turizm eğitimi. Turizm Akademik Dergisi, 2, 45-57.
  • Bowen, J. T., & Chen, S. L. (2001). The relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(5). 213-217.
  • Bulut, Y. (2011). Otellerde müşteri memnuniyeti ve bir uygulama (Samsun örneği). Journal of International Social Research, 4(18).
Year 2024, Volume: 14 Issue: 4, 592 - 608, 31.12.2024

Abstract

References

  • Adinegara, G. N. J., Suprapti, N. W. S., Yasa, N. N. K., & Sukaatmadja, I. P. G. (2017). Factors that influences tourists satisfaction and its consequences. European Journal of Business and Management, 9(8), 39-50.
  • Ayaz, N. & Gökgöz, B. (2021). Seyahat işletmelerinin misyonlarına yönelik bir içerik analizi incelemesi. Ekonomi, İşletme ve Yönetim Dergisi, 5(2), 179-206.
  • Ayaz, N. (2015). Milli Eğitim Şurası kararlarında mesleki eğitimin düşünsel yapısı ve turizm eğitimi. Turizm Akademik Dergisi, 2, 45-57.
  • Bowen, J. T., & Chen, S. L. (2001). The relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(5). 213-217.
  • Bulut, Y. (2011). Otellerde müşteri memnuniyeti ve bir uygulama (Samsun örneği). Journal of International Social Research, 4(18).
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section ARTICLES
Authors

Burak Pınaroğlu 0000-0003-3738-4020

Nurettin Ayaz 0000-0003-2117-2015

Publication Date December 31, 2024
Submission Date October 15, 2024
Acceptance Date December 2, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 4

Cite

APA Pınaroğlu, B., & Ayaz, N. (2024). Tabiat Parkı Ziyaretçilerinin Seyahat Memnuniyeti ve Tavsiye Etme Niyeti: Batı Karadeniz Bölgesi Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 14(4), 592-608.