Johanna Waters ve Rachel Brooks tarafından yazılan Göçmen öğrenciler ve Çağdaş Eğitim Hareketlilikleri (2021), kavramsal, politik ve etik perspektifleri göz önünde bulundurarak son yıllarda uluslararası öğrenci hareketliliğindeki artışı inceleyen disiplinler arası bir çalışmadır. Daha önceki çalışmaları olan 2011'de yayınlanan Öğrenci Hareketlilikleri, Göç ve Yükseköğretimin Uluslararasılaşması'nı takiben, yazarlar bu yeni çalışmanın göç ve eğitim literatüründe son birkaç yılda meydana gelen değişiklikleri açıklamayı, mevcut tanımları incelemeyi ve teorik yaklaşımlara derinlemesine eleştirel bir bakış sunmayı amaçladığını belirtmektedir (s.3-8). Kitabın bir diğer öne çıkan özelliği ise sistematik bir literatür incelemesinin ardından literatürün mevcut yapısını, epistemolojisini ve bilgi üretim koşullarını sorgulamasıdır. Bu nedenle yazarlar, öğrenci hareketliliği ve göç kavramını sentezlemenin yanı sıra, mevcut literatüre bazı eleştirel perspektifler katarak bu süreçlerin politik doğasını da incelemektedir.
Student Migrants and Contemporary Educational Mobilities (2021), written by Johanna Waters and Rachel Brooks, is a multidisciplinary study that explores the increase in international student mobility in recent years by considering conceptual, political, and ethical perspectives. Following the authors' earlier production, Student Mobilities, Migration and the Internationalization of Higher Education, published in 2011, the authors state this new work aims to explain the changes that have occurred in the past few years in the literature on migration and education, examining existing definitions and offering a critical look at theoretical approaches with depth (p.3-8). Another prominent feature of the book is that, after a systematic literature review, it questions the existing structure of the literature, its epistemology, and the conditions of knowledge production. Therefore, in addition to synthesizing the concept of student mobility and migration, the authors scrutinize the political nature of these processes by contributing some critical perspectives to the existing literature.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | May 30, 2025 |
Acceptance Date | June 24, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 3 Issue: 1 |