Günümüzde, öğrencilerin bilgiye araştırarak ulaşmaları, olaylara eleştirel yaklaşmaları ve olaylar karşısında fikir üretebilmeleri beklenmektedir. PISA sonuçları her alanda ama özellikle de fen alanında maalesef ülkemiz için iç açıcı bir durumda değildir. Özellikle üst düzey zihinsel beceriler ve problem çözmeye yönelik sorularda öğrencilerimizin oldukça başarısız olduğu görülmektedir. Öğrenme ortamının ve öğretim materyallerinin üst düzey becerileri geliştirecek şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Senaryo temelli öğrenme öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştiren, hayatın örgün eğitim ortamına taşınmasını sağlayan ve öğrencilerin süreçte aktif rol almalarına imkân tanıyan yöntemlerden biridir. Yapılan çalışmada, çalışma yapraklarıyla desteklenen probleme dayalı senaryoların 9.sınıf öğrencilerinin kimya dersine olan tutumlarına, laboratuvarı kullanmadan kaynaklı kaygılarına ve problem çözme algılarına etkisi incelenmiştir. Yapılan t-testi ile yapılan uygulamanın hiçbir değişken üzerinden manidar bir farklılık meydana getirmediği bulunmuştur ancak gözlem ve mülakatlarda olumlu yönde ki gelişmeler de dikkat çekmiştir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Submission Date | August 17, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 2 |
Bu eser CC-BY ile lisanslanmıştır.
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.