Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin mili eğitim müdürlüğünü nasıl kavramsallaştırdıklarını ve algıladıklarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen, çalışma grubunun belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Malatya ilinde görev yapan toplam 153 okul yöneticisi yer almıştır. Veriler betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin milli eğitim müdürlüğüne ilişkin ürettikleri metaforlar, frekans bakımından çoktan aza doğru; koordinasyonu sağlayan kurum olması, çalışan bir kurum olması, destek ve yardım sağlayan bir kurum olması, değerli bir kurum olması, kararların alındığı yer olması, yol gösterici ve aydınlatıcı olması, etkisiz bir kurum olması, liyakatsizliğin olması, işleri engelleyen bir kurum olması, organizasyonu sağlayan kurum olması, karmaşık bir kurum olması, sürekli değişikliklerin olması, çok yönlü ve katmanlı olması, sistematik bir kurum olması, gereksiz iş yüklemesinin olması, danışmanlık yapıyor olması, kontrolü sağlayan kurum olması, her çeşit insanın olduğu bir kurum olması ve siyasi bir kurum olması kategorileri altında toplanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 19 Issue: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.