Yönetim kurullarında cinsiyet eşitliği, çeşitliliğin ve kurumsal kapsayıcılığın artırılması açısından kritik bir konu olarak görülmekte ve kurumsal yönetim kapsamında ele alınıp farklı sektörlerde incelenmektedir. Bu çalışma, Türkiye’de önde gelen ve Borsa İstanbul (BIST)’da işlem gören üç büyük medya kuruluşunun (Doğan Yayıncılık, Hürriyet ve İhlas Medya) yönetim kurulu yapısını inceleyerek, cinsiyet temsiliyetini analiz etmeyi amaçlamaktadır. 19-21 Mart 2025 tarihleri arasında Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP)’ndan elde edilen verilere dayanarak yapılan içerik analizleri, kadın yöneticilerin yönetim kurullarında oldukça düşük oranlarda temsil edildiğini ve karar alma mekanizmalarında erkek yöneticilerin baskın olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma bulgularına göre, Hürriyet’in yönetim kurulunda yalnızca bir kadın üye (%14) bulunurken, İhlas Medya’nın yönetim kurulunda hiç kadın yönetici yer almamaktadır. Doğan Yayıncılık’ta kadın yönetici oranının görece daha yüksek olduğu (%25) ve yönetimde söz sahibi olan personelin yarısının (%50) kadın olduğu bulunmuştur. Ancak her üç medyada da üst yönetim ve icra yetkisine sahip pozisyonlarda erkeklerin daha ağırlıklı olduğu, bağımsız yönetim kurulu üyeleri arasında kadın temsilinin son derece düşük olduğu ve gazetecilik ile yöneticilik gibi sektörün temel alanlarında erkeklerin çoğunlukta olduğu bulunmuştur. Bulgular, medya kuruluşlarında toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak ve kurumsal yönetim kalitesini arttırmak için yönetim kurullarında kadın liderlerin daha fazla yer almasını teşvik edecek politikaların uygulanması gerektiğini göstermektedir.
Kurumsal Yönetim Yönetim Kurulu Yapısı Medya Sektörü Kadın-Erkek Temsiliyeti Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Çalışma herhangi bir destek almamıştır.
Teşekkür ederim.
Gender equality on boards of directors is seen as a critical issue in terms of increasing diversity and corporate inclusiveness and is addressed within the scope of corporate governance and examined in different sectors. This study aims to analyze gender representation by examining the board structure of three major media organizations in Turkey that are traded on Borsa İstanbul (BIST) (Doğan Yayıncılık, Hürriyet and İhlas Medya). Content analyses conducted based on data obtained from the Public Disclosure Platform (KAP) between March 19-21, 2025, revealed that female executives were represented at very low rates on boards of directors and that male executives dominated decision-making mechanisms. According to the research findings, while there is only one female member (14%) on the board of directors of Hürriyet, there are no female directors on the board of directors of İhlas Medya. It was found that the rate of female managers is relatively high (25%) in Doğan Yayıncılık and half of the personnel with a say in the management are women (50%). However, it was found that in all three media, men were more dominant in senior management and executive positions, women's representation among independent board members was extremely low, and men were in the majority in key areas of the sector such as journalism and management. The findings suggest that policies should be implemented to encourage greater participation of female leaders on boards of directors in order to ensure gender equality in media organizations and improve the quality of corporate governance.
Corporate Governance Board Structure Media Sector Representation of Women and Men Gender Equality
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Women's Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 30, 2025 |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | March 31, 2025 |
Acceptance Date | May 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |
Dergide yayımlanan tüm çalışmalar, kamu ve tüzel kişilerce, gerekli atıflar verilmek koşuluyla kullanıma açık olup dergide yayımlanmış çalışmaların tüm sorumluluğu yazarlarına aittir.