Movies have played an important role in people's lives for a very long time. This has also been reflected in scientific studies. In the science of psychology, films are used to understand the emotions, thoughts, and behaviors of individuals and to see them in a concrete way. In this study, it is aimed to concretize the basic concepts of individual psychology through film analysis and to examine their reflections on disadvantaged situations. Document analysis was used as a method in the research. In this context, the movie "Front of the Class", directed by Peter Werner and written by Thomas Rickman, Brad Cohen, and Lisa Wysocky, based on a real-life story and released in 2008, was analyzed. The movie is about the childhood, family life, and professional life of the protagonist, Brad Cohen, who has Tourette Syndrome. Brad Cohen's life was analyzed according to the basic concepts of individual psychology: social interest, feelings of inferiority and striving for superiority, lifestyle, life tasks, sibling relationships and birth order, family integrity, first memories, fictional finalism, and creative self. The findings of the study showed that Brad's social interest was high. He coped with the sense of inferiority triggered by Tourette Syndrome in a healthy way by not allowing Tourette Syndrome to shape his life in a negative way and displayed an effort of superiority. He determined a self-confident and active lifestyle. He fulfilled all his life tasks by developing social relationships with other people, establishing romantic relationships, and acquiring a profession. He adopted a fictional finalism to overcome Tourette Syndrome and revealed his creative self to realize this goal. In conclusion, the analysis of the movie “Front of the Class” offers a theoretical perspective that can be used as an effective educational resource. The movie can function as an educational material.
Araştırma Etiği Bu araştırmanın planlanmasından, uygulanmasına, verilerin toplanmasından verilerin analizine kadar olan tüm süreçte “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Bu çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Etik kurul izin bilgileri Çalışma doküman inceleme çalışması olduğu için Etik Kurul İzni alınmasını gerektiren çalışmalar grubunda yer almamaktadır. Bu nedenle Etik Kurul İzni beyan edilmemiştir.
Filmler çok uzun süredir insanların yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Bu durum, bilimsel çalışmalara da yansımıştır. Psikoloji biliminde de filmler; bireylerin duygu, düşünce, davranışlarını anlamak ve somut bir şekilde görebilmek için kullanılmaktadır. Bu çalışmada film analizi aracılığıyla bireysel psikolojinin temel kavramlarını somutlaştırmak ve dezavantajlı durumlara yansımalarını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu kapsamda yönetmenliğini Peter Werner’in; senaristliğini Thomas Rickman, Brad Cohen ve Lisa Wysocky’nin yaptığı; konusu gerçek bir hayat hikayesine dayanan, 2008 yılında vizyona giren “Sınıfın Önünde” filmi analiz edilmiştir. Film, Tourette sendromuna sahip Brad Cohen adlı başkahramanın çocukluk yaşamı, aile yaşamı ve mesleki yaşamını konu edinmektedir. Brad Cohen’in yaşamı, bireysel psikolojinin temel kavramları olan sosyal ilgi, aşağılık duygusu ve üstünlük çabası, yaşam stili, yaşam görevleri, kardeş ilişkileri ve doğum sırası, aile bütünlüğü, ilk anılar, kurgusal finalizm ve yaratıcı benlik kavramlarına göre incelenmiştir. Araştırmanın bulgularında Brad’in sosyal ilgisinin yüksek olduğu görülmüştür. Tourette sendromunun tetiklediği aşağılık duygusunun ve Tourette sendromunun hayatını olumsuz şekilde şekillendirmesine izin vermeyerek sağlıklı şekilde baş etmiş, üstünlük çabası sergilemiştir. Özgüvenli ve aktif bir yaşam stili belirlemiştir. Diğer insanlarla sosyal ilişkiler geliştirerek, romantik ilişki kurarak ve bir meslek edinerek tüm yaşam görevlerini gerçekleştirmiştir. Tourette sendromunun üstesinden gelmeye ilişkin bir kurgusal finalizm benimsemiş, bu amacı gerçekleştirme yolunda yaratıcı benliğini ortaya koymuştur. Sonuç olarak, 'Sınıfın Önünde' filminin analizi, etkili bir eğitim-öğretim kaynağı olarak kullanılabilecek teorik bir perspektif sunmaktadır. Film, görsel bir eğitim materyali olarak işlev görebilir.
Araştırma Etiği Bu araştırmanın planlanmasından, uygulanmasına, verilerin toplanmasından verilerin analizine kadar olan tüm süreçte “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Bu çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Etik kurul izin bilgileri Çalışma doküman inceleme çalışması olduğu için Etik Kurul İzni alınmasını gerektiren çalışmalar grubunda yer almamaktadır. Bu nedenle Etik Kurul İzni beyan edilmemiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychological Foundations of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | July 27, 2024 |
Acceptance Date | March 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |