Bu çalışmada; 5, 6 ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki 3 farklı fablın eleştirel çözümlemesi yapılmıştır. Yapılan eleştirel çözümlemeler aracılığıyla ders kitaplarındaki fablların Türkçe öğretim sürecinde daha etkili kullanımını için yapılabilecek etkinlikler belirlenmeye çalışılmıştır. Didaktik bir tür olan fablın yapılandırmacı öğrenme yaklaşımıyla uyumunun nasıl artırılabileceğine ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur. Özellikle okuduğunu anlama sürecinde fablların üst düzey düşünme becerilerinin kullanılabileceği fırsatlar sunduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |