Bu çalışmanın amacı 2006-2023 yılları arasında Yabancılara Türkçe Öğretimi alanında anlatma becerileri ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin derlenip sistematik olarak incelenmesidir. Çalışmada sistematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma materyalini, 2006-2023 yılları arasında Yabancılara Türkçe Öğretimi alanında yapılmış anlatma becerileri (yazma ve konuşma) ile ilgili toplam 102 lisansüstü çalışması oluşturmaktadır. Verilerin toplanması sürecinde öncelikle Yabancılara Türkçe öğretimi alanında anlatma becerileri ile ilgili yapılan tez çalışmalarına ulaşmak amacıyla YÖKTEZ veri tabanı taranmıştır. Ulaşılan çalışmalar kategorik çözümleme yöntemiyle irdelenmiştir. Elde edilen veri analizlerine göre her iki beceri alanında da en fazla çalışılan konunun Ölçme ve Değerlendirme olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmalar yöntemlerine göre incelendiğinde deneysel ve tarama deseninin daha sık kullanıldığı; çalışmaların örneklem seçim yöntemlerine bakıldığında ise büyük çoğunluğunda seçim yöntemlerine yer verilmediği tespit edilmiştir. Her iki beceri alanında da en çok tercih edilen hedef grupların uluslararası öğrenciler olduğu; hedef grupların dil yeterlikleri incelendiğinde ise en çok tercih edilen dil yeterliğinin B2 olduğu görülmüştür. Çalışmaların veri toplama araçlarına bakıldığında her iki beceri alanında da doküman incelemesinin ağırlıkta olduğu; çalışmalar veri analizi açısından incelendiğinde ise betimsel istatistik ve içerik analizinin daha sık kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. En fazla çalışmanın İstanbul Üniversitesi ve Gazi Üniversitesinde olduğu; en fazla kullanılan anahtar kelimelerin “Yazma Becerisi” ve “Konuşma Becerisi” olduğu söylenebilir.
The aim of this study is to compile and systematically examine the postgraduate theses on narrative skills in the field of Teaching Turkish to Foreigners between 2006-2023. Systematic analysis method was used in the study. The study material consists of a total of 102 postgraduate studies on narrative skills (writing and speaking) in the field of Teaching Turkish to Foreigners between 2006-2023. In the process of data collection, first of all, YÖKTEZ database was scanned in order to reach the thesis studies on narration skills in the field of teaching Turkish to foreigners. The studies were analyzed by categorical analysis method. According to the data analysis, it was concluded that the most studied topic in both skills was Measurement and Evaluation. When the studies were analyzed according to their methods, it was found that experimental and survey designs were used more frequently; when the sample selection methods of the studies were examined, it was determined that the majority of the studies did not include selection methods. In both skill areas, the most preferred target groups were international students; when the language proficiency of the target groups was analyzed, it was seen that the most preferred language proficiency was B2. When the data collection tools of the studies were examined, it was concluded that document analysis was predominant in both skill areas; when the studies were analyzed in terms of data analysis, it was concluded that descriptive statistics and content analysis were used more frequently. It can be said that the most studies were conducted at Istanbul University and Gazi University; the most used keywords were “Writing Skill” and “Speaking Skill”.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | June 24, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | August 2, 2024 |
Acceptance Date | April 24, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |