This study aims to reveal the perceptions of gifted students about Science and Art Center (SAC) through metaphors.It is conducted with phenomenological design. The study group consists of support and project program students at SAC in the Central Black Sea Region during 2023-2024 academic year. The data were obtained from 138 students using the metaphor statement 'SAC is like ..................... because .....................'. and analyzed through content analysis method. The students from both programs developed 54 metaphors in total. For the supportprogram, the themes are identified asSAC with its; educational, fun, exploratory andnature aspect while for the project program SAC as; a mentor and supporter, nature and environment,an educational institutionanda location. The metaphors most frequently formed by support program students are fun, school and bookwhereas family, compass and a chill out place for project programstudents.The findings show that students perceive SAC not only as a learning environment butas an entertainment and discovery center. It is concluded SACmake students feel relaxed with the atmosphereof familywarmth and students perceive SAC as an environment that aims to broaden their horizons, supportin line with their ability and orient to find the right path.
Bu araştırmada, özel yetenekli öğrencilerin BİLSEM’e ilişkin algılarının metaforlar yoluyla ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik (olgu bilim) desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Orta Karadeniz Bölgesi'nde yer alan bir Bilim ve Sanat Merkezine kayıt olan destek eğitim programı öğrencileri ile merkezin kayıtlı proje programı öğrencileri oluşturmaktadır. Toplamda 138 öğrencinin katıldığı araştırmada veriler ‘Bilsem ………………… gibidir çünkü …………………’ metafor cümlesi kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Öğrencilerin toplamda 54 metafor ürettiği çalışmada, destek eğitim programı öğrencileri için eğitim yönüyle BİLSEM, eğlenceli yönüyle BİLSEM, keşfedici yönüyle BİLSEM, doğa yönüyle BİLSEM temaları oluşturulurken; proje programı öğrencileri için rehber ve destek veren yönüyle BİLSEM, doğa ve çevre yönüyle BİLSEM, eğitim yönüyle BİLSEM, mekân yönüyle BİLSEM temaları oluşturulmuştur. Destek eğitim programı öğrencilerinin en çok kullandığı metaforlar eğlence, okul ve kitap olurken; proje programı öğrencilerinin en çok kullandığı metaforlar aile, pusula ve rahatlama yeri olmuştur. Bulgular öğrencilerin BİLSEM’i sadece bir öğrenme ortamı olarak değil, bir eğlence merkezi, bir keşif alanı olarak gördüklerini göstermektedir. Araştırma öğrencilerin BİLSEM’de rahatladıklarını, BİLSEM’in aile sıcaklığında bir mekân olduğunu ve öğrencilerin BİLSEM’i ufuklarını genişletmeyi amaçlayan, herkese yetenekleri doğrultusunda eğitim verilen, her zaman doğru yönü buldurmaya çalışılan bir ortam olarak gördükleri sonucunu ortaya koymaktadır.
“Bilsem Öğrencilerinin Bilsem’e İlişkin Metaforik Algıları” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır ve veriler toplanmadan önce Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’ndan 27.10.2023 tarih ve 2023-854 sayılı etik izin alınmıştır. Karşılaşılacak tüm etik ihlallerde “Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulunun” hiçbir sorumluluğunun olmadığı, tüm sorumluluğun Sorumlu Yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğunu taahhüt ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Education, Special Talented Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | May 21, 2024 |
Acceptance Date | February 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 74 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty