Bu araştırmada görsel sanatlar eğitiminde görsel kültür temelli etkinliklerin üstün yetenekli öğrencilerin eleştirel düşünme sürecine yansımaları ve katkılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma üstün yetenekli öğrencileri desteklemek için kurulan ve okul sonrası hizmet veren İzmit Bilim ve Sanat Merkezinde (BİLSEM) resim yetenek alanındaki 10-13 yaş grubundaki öğrencilerle yürütülmüştür. Eylem araştırması ile desenlenen araştırmanın verileri, COVID-19 salgını nedeniyle uzaktan eğitimde toplanmıştır. Eylem planları BİLSEM resim yetenek alanındaki 20 öğrencinin tamamına uygulanmış ancak veriler, araştırma için gönüllü olan sekizi kız, ikisi erkek toplam 10 odak öğrencisinden alınmıştır. Araştırmanın verileri; gözlem, görüşmeler, video kayıtları, araştırmacı günlükleri ve doküman incelemesi şeklinde farklı araçlarla elde edilmiştir. Betimsel analiz yaklaşımıyla çözümlenen veriler ve elde edilen bulgular, araştırmanın sorularına bağlı olarak yorumlanmıştır. Elde edilen verilerden “Ortamı Yansıt”, “Eğlen Öğren”, “Fark Et”, “Üret ve Yansıt”, “Süreci Yansıt” şeklinde beş temaya ulaşılmıştır. Araştırmayla öğrencilerin, eğlenerek öğrenmeleri, toplumsal ve kültürel konulardaki farkındalıklarına bağlı olarak eleştirel sorgulamalarının artması, dijital temelli araç ve uygulamalara dayalı sanatsal çalışmalar yapmaları gibi farklı beceri gelişimleri sağlanmıştır.
Görsel kültür Bilim ve Sanat Merkezleri üstün yetenekliler eleştirel düşünme becerileri eylem araştırması
Anadolu Üniversitesi BAP (Bilimsel Araştırma Projesi)
Bu araştırma doktora tezi kapsamında Anadolu Üniversitesi BAP (Bilimsel Araştırma Projesi) komisyonu tarafından 1908E163 numaralı araştırma projesi ile desteklenmiştir.
Değerlendirme sürecine katkı sunan ve emek veren tüm değerli hocalarımıza teşekkür ederiz.
This study aims to evaluate the reflections and contributions of visual culture-based activities in visual arts education on the critical thinking process of gifted students. This study was conducted with 10-13-year-old students in the visual arts talent area at the Izmit Science and Art Center (BILSEM), which provides post-school services to support gifted students. The research, designed with action research, collected data through distance education due to COVID-19. Action plans were implemented for all 20 students in the visual arts area at BILSEM, but the data were obtained from 10 focus students who volunteered for this research, eight of whom were female and two were male. Data were collected using various tools, such as observation, interviews, video recordings, researcher diaries, and document analysis. The data, analyzed with a descriptive analysis approach, were interpreted based on the research questions. Five themes were derived from the obtained data: "Reflect the Environment," "Learn through Fun," "Notice the Differences," "Produce and Reflect," and "Reflect the Process." The research facilitated various skill developments, such as students learning while having fun, an increase in critical questioning based on awareness of social and cultural issues, and the creation of artistic works based on digital tools and applications.
Bu araştırma doktora tezi kapsamında Anadolu Üniversitesi BAP (Bilimsel Araştırma Projesi) komisyonu tarafından 1908E163 numaralı araştırma projesi ile desteklenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | Bu araştırma doktora tezi kapsamında Anadolu Üniversitesi BAP (Bilimsel Araştırma Projesi) komisyonu tarafından 1908E163 numaralı araştırma projesi ile desteklenmiştir. |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | June 3, 2024 |
Acceptance Date | March 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 74 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty