Peer assessment has become widespread in recent years with the rise of the process approach. However, there is no study in the literature that has applied this method with gifted students in English writing. This study aimed to investigate the effects of peer assessment training on gifted students' English writing. Qualitative and quantitative data were obtained from 30 gifted 5th grade students studying at Afyonkarahisar Dumlupınar Science and Art Centre (BİLSEM). The data from the English writing scored on a rubric and the Second Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI) used as a pre-post-test were analysed using SPSS 25. Semi-structured Interview Form was used to obtain students’ views. According to the quantitative results, the study made a statistically significant difference in increasing English writing skills and decreasing foreign language writing anxiety. Qualitative findings revealed that the study was useful, informative and enjoyable. The study helped the participants to feel more comfortable because they realized that their peers could also make similar mistakes when writing in English. Besides, the students reported that they were worried about fair evaluation and grading by their peers. In conclusion, peer assessment has the potential to increase students' skills, self-confidence and awareness in English writing.
Akran değerlendirmesi son yıllarda süreç yaklaşımının yükselişiyle yaygınlık kazanmıştır. Ancak, literatürde İngilizce yazma konusunda özel yetenekli öğrencilerle bu yöntemi uygulamış bir çalışma bulunamamıştır. Çalışmanın amacı, akran değerlendirmesi eğitiminin özel yetenekli öğrencilerin İngilizce yazma becerilerine etkisini araştırmaktır. Karma araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada, kolayda örneklem deney grubunun 12 haftalık katılımıyla nitel ve nicel veriler elde edilmiştir. Ön-son test zayıf deneysel desen kullanılan araştırmanın katılımcı grubunu Afyonkarahisar Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi'nde (BİLSEM) öğrenim gören 30 özel yetenekli 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Ön-son test olarak kullanılan İkinci Dilde Yazma Kaygısı Envanterine (SLWAI) ve dereceli puanlama anahtarına dayanarak elde edilen veriler SPSS 25 ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin görüşlerini almak için Yarı yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Nicel sonuçlara göre, çalışma İngilizce yazma becerilerinin artmasında ve yabancı dilde yazma kaygısını azalmasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığını ortaya koymuştur. Nitel bulgulara göre ise çalışmanın yararlı, öğretici ve eğlenceli olduğu ortaya konmuştur. Çalışma katılımcıların kendilerini daha rahat hissetmelerine yardımcı olmuştur, çünkü akranlarının da İngilizce yazarken benzer hataları yapabileceklerini görmüşlerdir. Diğer taraftan öğrenciler arkadaşları tarafından adil değerlendirme ve puanlama konusunda ise kaygı duyduklarını belirtmiştir. Sonuç olarak, akran değerlendirmesi uygulamasının öğrencilerin İngilizce yazma konusunda becerilerini, özgüvenlerini ve farkındalıklarını artırma potansiyeli vardır.
Sözcükler: akran değerlendirmesi özel yetenekli öğrenciler İngilizce yazma becerileri yazma kaygısı
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Measurement and Evaluation in Education (Other), Special Talented Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | August 22, 2024 |
Acceptance Date | February 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 74 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty