İlkokul yıllarında verilen eğitim, çevresel sorumluluk bilincinin temellerini atarak, çocukların doğayı koruma ve kaynakları verimli kullanma alışkanlıklarını kazanmalarını sağlar. Sürdürülebilir moda da bu bilinçlenmenin bir parçası olarak ortaya çıkar. Erken yaşlarda bu eğitimi almış bireyler, gelecekte sürdürülebilir moda gibi bilinçli tüketim alanlarında farkındalık gösteren ve bu yönde seçimler yapan bireyler olarak yetişirler. Bu durum, çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliği destekleyen bir moda anlayışının gelişmesine katkıda bulunur. Bu bağlamda araştırmada, 9-10 yaş çocukların sürdürülebilir moda konusundaki farkındalık düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Sakarya İli Serdivan İlçesinde belirlenen ilkokulda öğrenim gören 3. sınıf ve 4.sınıf düzeyinde öğrenim gören toplam 117 öğrenci oluşturmaktadır. Tek grup öntest-sontest desende araştırmanın etkisini test etmek amacıyla bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik boyutlarında eğitim sonrasında çocukların farkındalıklarının geliştiği görülmüştür. Ekonomik sürdürülebilirlik boyutunda ise belli bir farkındalık düzeyinde oldukları ancak eğitim sonrasında ön test ve son test ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık oluşmadığı belirlenmiştir. Sürdürülebilir moda konusundaki bilinçlendirme çalışmalarının çocuk yaş grubuna yönelik olarak erken yaşlarda başlatılması, uzun vadeli sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmada önemli bir rol oynayabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Development of Environmental Education and Programs, Other Fields of Education (Other), Art Education (Other), Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | September 11, 2024 |
Acceptance Date | April 8, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 74 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty