ABSTRACT
This qualitative study investigates the attitudes and behaviors of undergraduate students in visual communication design and film design towards the potential impact of artificial intelligence (AI). Through in-depth interviews with eight students, the research reveals a complex relationship with AI. While acknowledging its advantages in streamlining tasks and generating ideas, students express concerns regarding its impact on creativity, ethical implications, and potential job displacement.
The study found that students are actively incorporating AI into their creative processes, using it as a tool for research, inspiration, and visual development. However, they recognize the need for a balanced approach, emphasizing the importance of maintaining their unique artistic voices and navigating the ethical considerations surrounding AI.
Students advocate for comprehensive educational programs that integrate AI, including courses on AI tools, ethical frameworks, and copyright issues. They anticipate a future where AI expertise will be crucial in the creative industry and are adapting their career plans accordingly. This research highlights the critical need for preparing future creatives to embrace the transformative potential of AI while addressing its challenges.
ÖZ
Bu nitel araştırma, görsel iletişim tasarımı ve film tasarımı alanlarında lisans öğrencilerinin yapay zekânın potansiyel etkilerine yönelik tutum ve davranışlarını incelemektedir. Sekiz öğrenciyle yapılan derinlemesine görüşmeler, yapay zekaya yönelik karmaşık bir ilişki ortaya koymuştur. Öğrenciler yapay zekanın görevleri kolaylaştırma ve fikir üretmedeki avantajlarını kabul etse de, yaratıcılık üzerindeki etkisi, etik sonuçları ve potansiyel iş kayıpları konusunda endişelerini dile getirmişlerdir.
Araştırma, öğrenciler ile yapılan derinlemesine görüşmeler sonucunda öğrencilerin yapay zekayı aktif olarak yaratıcı süreçlerine entegre ettiğini, araştırma, ilham alma ve görsel geliştirmede bir araç olarak kullandığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, dengeli bir yaklaşımın gerekliliğini vurgulayarak, kendi benzersiz sanatsal seslerini korumak ve yapay zekaya yönelik etik hususları ele almanın önem taşıdığını düşünmüşlerdir.
Öğrenciler, yapay zekâ araçları, etik çerçeveler ve telif hakkı konularını içeren yapay zekâ entegrasyonunu içeren kapsamlı eğitim programları için önerilerde bulunurken, yapay zekâ uzmanlığının yaratıcı endüstride kritik önem taşıyacağını öngörmüşler ve kariyer planlarını buna göre uyarlamaya başlamışlardır. Bu araştırma, gelecekteki yaratıcıları yapay zekanın dönüştürücü potansiyelini benimsemeleri ve aynı zamanda ortaya çıkan zorlukları ele almaları için hazırlamaktaki kritik ihtiyacın altını çizmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | New Communication Technologies |
Journal Section | Makale Başvuru |
Authors | |
Early Pub Date | April 24, 2025 |
Publication Date | April 24, 2025 |
Submission Date | June 12, 2024 |
Acceptance Date | October 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: MX Yaratıcı Endüstriler Çalıştayı 2024: Yapay Zeka Çağında Yaratıcı Endüstriler Özel Sayısı |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377