Değerlerin öğretimi toplumun devamlılığı açısından önemli görülmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada, 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan değerlerin öğrencilere kazandırılmasında değerler zinciri etkinliğinin etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Karma araştırma yöntemi kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, Balıkesir merkez ilçelerinden birinde 27 kişilik bir sınıftaki 6. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veriler; değerler zinciri etkinliği uygulanarak, duygular tablosu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen değerler ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Toplanan nicel veriler bağımlı guruplar t testi ile nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda; değerler zinciri etkinliği uygulamasının, öğrencilerin değer edinimleri açısından orta büyüklükte bir etki yarattığı ve bu süreçte özgüven, bilimsellik, saygı, yardımseverlik, aile birliğine önem, sorumluluk, çalışkanlık gibi değerlerin edinimine katkı sunduğu ve sınıf ölçeğinde planlanan değerler eğitimi uygulamalarının öğrencide, toplu hareket etmeden kaynaklı itici bir güç olduğu ve değer farkındalığının artırılmasına katkı sunduğu tespit edilmiştir. Bu bakımdan okullarda değerlerin edinimine yönelik, öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine olanak sunacak, okulun diğer paydaşlarını (öğretmen, veli, yardımcı personel vb.) da içine alan benzer projelerin yaygınlaştırılması, değerler eğitiminde etkinlik temelli öğretime daha fazla önem verilmesi ve okullarda değerlere yönelik projelerin yaygınlaştırılması şeklinde öneriler getirilmiştir.
The teaching of values is considered essential for the continuity of society. Based on this premise, the present study aims to examine the impact of the Values Chain Activity on instilling the values included in the 2018 Social Studies Curriculum among students. The study employed a mixed-methods research design, and the study group consisted of 27 sixth-grade students from a classroom in one of the central districts of Balıkesir. Data was collected through the implementation of the Values Chain Activity, utilizing an Emotions Table and a Values Scale developed by researchers. The collected quantitative data were analyzed using a dependent samples t-test, while qualitative data were examined through content analysis. The findings revealed that the implementation of the Values Chain Activity had a moderate effect on students' acquisition of values. Specifically, the activity contributed to the development of values such as self-confidence, scientific thinking, respect, helpfulness, appreciation of family unity, responsibility, and diligence. Based on these results, it is recommended that similar activities be widely adopted, greater emphasis be placed on activity-based instruction in education, and school-based projects related to values be promoted
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Applied and Developmental Psychology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2025 |
Submission Date | April 15, 2024 |
Acceptance Date | June 23, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 1 |