The research aims to provide a conceptual framework to demonstrate the difference between digital and entrepreneurial education and its development, especially for young individuals. For this purpose, a bibliometric analysis method was employed in the literature for digital and entrepreneurial education research. Research data were taken from the WoS database. Authors who have conducted intensive research on the subject in the literature, keywords they frequently emphasize, country addresses, organizations, the most relevant sources, trending topics, and productivity times are included. The most frequently emphasized terms in digital and entrepreneurial education research are ranked as follows, entrepreneurship, education, entrepreneurial, digital, innovation, digitalization, entrepreneurial intention, entrepreneurship education, digital transformation, and higher education. In research on digital and entrepreneurial education, in the network of co-occurrence relationships of the most emphasized words by the authors, it has been found that entrepreneurship, education, digital, entrepreneurial, innovation, technology, business, digitalization, digital technology, university, digital transformation, entrepreneurial intention, entrepreneurial ecosystem, entrepreneurship education, and entrepreneurial orientation have the strongest relationships. The strongest relationships in terms of centrality and density have been understood as between entrepreneurship, education, entrepreneurial, digital, innovation, digitalization, entrepreneurial intention, digital transformation, COVID-19, and digital entrepreneurship. Inferences and suggestions were made regarding the research results.
projeden türetilmemiştir
Araştırmanın amacı dijital ve girişimci eğitim ilişkisini ve gelişimini göstermek için özellikle genç bireylere yönelik kavramsal bir çerçeve sağlamaktır. Amaç çerçevesinde literatürde dijital ve girişimci eğitim araştırmalarına yönelik bibliyometrik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri WoS veri tabanından alınmıştır. Literatürde konu üzerinde yoğun araştırma gerçekleştiren yazarlara, sıklıkla vurgu yaptıkları anahtar kelimelere, ülke adreslerine, kuruluşlara, en ilgili kaynaklara, trend konulara ve verimlilik zamanlarına yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarında dijital ve girişimci eğitim araştırmalarında yazarların en fazla vurgu yaptıkları anahtar kelimeler arasında; girişimcilik, eğitim, girişimci, dijital, yenilik, dijitalleşme, girişimcilik niyeti, girişimcilik eğitimi, dijital dönüşüm, yükseköğrenim, covid-19, dijital girişimcilik, teknoloji, dijital ekonomi, üniversite, dijital teknoloji yer almıştır. Dijital ve girişimci eğitim araştırması ilişkisinde; girişimcilik, eğitim, dijital, girişimci, yenilik, teknoloji, iş, dijitalleşme, dijital teknoloji, üniversite, dijital dönüşüm, girişimcilik niyeti, girişimcilik ekosistemi, girişimcilik eğitimi, girişimcilik yönelimi en güçlü ilişkilere sahip olduğu görülmüştür. Merkezilik ve yoğunluk açısından en güçlü ilişkilerin; girişimcilik, eğitim, girişimci, dijital, inovasyon, dijitalleşme, girişimcilik niyeti, dijital dönüşüm, covid-19, dijital girişimcilik arasında olduğu anlaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına ilişkin çıkarımlarda ve önerilerde bulunulmuştur.
Kıymetli hocam araştırma etik kurul izni gerektirmemektedir. Araştırmanın bütün aşamalarında etik kurallara uygun hareket edilmiştir.
Destekleyen kurum yoktur.
projeden türetilmemiştir
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Review |
Authors | |
Project Number | projeden türetilmemiştir |
Publication Date | June 27, 2025 |
Submission Date | June 1, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 1 |