Öğrencilerimizden öğrenmelerini ve geliştirmelerini beklediğimiz kimya bilgisi, oldukça zengin bir içeriğe sahip olmasının yanında, bir o kadar da karmaşık ve çok yönlüdür. Bunun yanında hem orta öğretim hem de üniversite düzeyindeki bazı öğretmenler ve öğretim görevlileri, kimya içeriğinin sunulması sürecinde oldukça katı ve tekdüze bir tutum sergilemektedirler. Son birkaç on yıldır kimya eğitimi alanında gerçekleştirilen araştırmalar, orta öğretim ve üniversite düzeyinde temel kimya derslerini tamamlayan öğrencilerden birçoğunun, arzu edilen anlamlı öğrenmeleri geliştirme konusunda yetersiz kaldıklarını göstermektedir. Bu makalenin amacı da Talanquer (2013) tarafından kaleme alınan “Chemistry Education: Ten Facets To Shape Us (Kimya Eğitimi: Bizi Şekillendirecek On Bakış Açısı)” başlıklı çalışmasının, içeriğine sadık kalınarak, özetlenmiş bir versiyonunu okuyucuya ulaştırmak ve böylece kimyaya giriş kapsamında yer alan temel kimya dersi içeriklerinin analiz edilebilmesine olanak sağlayabileceği düşünülen 10 farklı birbirini tamamlayıcı perspektifi veya bakış açısını tanımlamak ve tartışmaktır. Bu çok boyutlu bakış açısının, özellikle mesleğe yeni başlayan kimya eğitimcilerinin, kimyayı bir öğretim konusu olarak anlamalarını zenginleştirmelerine ve kimya programının çeşitli yönleriyle yeniden kavramsallaştırılmasına giden yolu açmalarına yardımcı olabileceği düşünülmektedir.
The chemistry knowledge that we expect our students to learn and develop is not only quite rich in content, but also quite complex and multifaceted. In addition, some teachers and instructors at both secondary and university levels exhibit a rather rigid and uniform attitude in the process of conveying chemistry content. Research conducted in the field of chemistry education over the last few decades has shown that many students who complete basic chemistry courses at secondary and university levels are inadequate in developing the desired meaningful learning. The purpose of this article is to present a condensed version of the study titled “Chemistry Education: Ten Facets To Shape Us” by Talanquer (2013) while remaining faithful to its content, and thus to identify and discuss 10 different complementary perspectives or viewpoints that are thought to enable the analysis of basic chemistry course content within the scope of introductory chemistry. It is thought that this multidimensional perspective can help chemistry educators, especially those who are new to the profession, to enrich their understanding of chemistry as a teaching subject and pave the way for the reconceptualization of various aspects of the chemistry curriculum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Chemistry Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2025 |
Submission Date | October 26, 2024 |
Acceptance Date | February 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 21 Issue: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.