Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BABY SHOWER PARTİSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 46 - 56, 04.06.2025
https://doi.org/10.55774/mikad.1679300

Abstract

Düğün, nişan ve doğum insan hayatının önemli dönüm noktalarındandır. Son yıllarda sıklıkla görülen Baby shower partileri batı kültürüne aitken artık Türk kültürü içinde yer almaya başlamaktadır. Özellikle sosyal medyanın etkisiyle hızlıca yaygınlaşmıştır. Bu araştırma, sosyal medyayı sıklıkla kullanmaları sebebiyle üniversite öğrencileriyle yapılmıştır. Araştırmada Baby Shower partisine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021- 2022 eğitim öğretim yılında 141’i kız 39’u erkek öğrenci olmak üzere toplam 180 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, katılımcıların baby shower partisine yönelik görüşlerinin alındığı Anket Formu kullanılmıştır. Katılımcıların %78.3’ünün kız öğrenci olduğu, %7.7’sinin baby shower partisine katıldığı, %92.8’inin baby shower partisine katılmadığı, %45.8’inin baby shower partisinin yapılma nedeni olarak sosyal medya kullanımının etkili olduğunu belirtmişlerdir. Son yıllarda küreselleşmenin etkisiyle toplumumuzda doğum ritüelleri değişime uğramıştır. Son yıllarda daha çok duymaya başladığımız Baby shower partileri bu değişimle beraber toplumuza girmiştir.

Ethical Statement

Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Etik Kurul Başkanlığı'ndan 06/10/2021 tarih, 2021/10/21 sayısı ile etik kurul izni alınmıştır.

Thanks

Araştırmamız 1.Uluslararası Sağlık Bilimleri ve Multidisipliner Yaklaşımlar Kongresi’nde sunulmuştur. Yazarlar arasında çıkar çatışması yoktur.

References

  • Aktaş, K.D. (2019). Sosyal medyada kusursuz anneliğin temsili: instgram örneği”. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Albayrak S.E (2020). Sosyal Medya’da Çocuk Mahremiyeti: Ebeveynlerin Instagram’daki Çocuk Mahremiyetine Bakış Açıları. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39), 1211-1226.
  • Altaş, B. (2018). “Kutlama ve Armağanlarca Kuşatılan Annelik: Diş Buğdayı, Baby Shower ve Annelik Eksenindeki Diğer Ritüeller Motherhood Surrounded by Gifts and Celebration: Tooth Wheat, Baby Shower and Other Rituals on the Axis of Motherhood.” Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 7(2), 1-31.
  • Altaş, B. (2018). “Tüketim toplumunda anneliğin yeni görünümleri”. Doktora Tezi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Bağcı R. B. (2021). Gösterişçi tüketimin Türkiye’de Kültür bağlamında incelenmesi: eltilerin savaşı filmi üzerine değerlendirmeler. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5.(3), 775-787.
  • Baştok Ö. G. (2022). Küreselleşme ve kültürel akışkanlık bağlamında‚ baby shower‚ ritüeli: İstanbul örneği. Kesit Akademi Dergisi, 8 (32), 560-591.
  • Bayat, M. & Yıldırım, H. (2021). Dini Yönelim Eğilimi ve Sosyal Medya Kullanımının Gösterişçi Tüketim Üzerine Etkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 19(2), 149-172. Doi: http://dx.doi.org/10.11611/yead.886937
  • Baysan M. (2020). “Kütahya’da geçmişten günümüze doğum âdetleri: Bir gelenek olarak doğu yatağı.” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (64), 265-283.
  • Bourdieu, P. (2015). Ayrım beğeni yargısının toplumsal eleştirisi (D. Fırat ve G. Berkkurt, Çev.). Heretik Yayınları. Burns, E. (2015). The blessingway ceremony: ritual, nostalgic imagination and feminist spirituality. Journal of religion and health, 54(2), 783-797.
  • Byström, Cecilia. The Ritual Construction of Fetal Personhood: A Voyage through the Gendering of the Unborn in Peruvian Baby Showers. Department of Ethnology, History of Religions and Gender studies (ERG), [PDF] The Ritual Construction of Fetal Personhood : A Voyage through the Gendering of the Unborn in Peruvian Baby Showers | Semantic Scholar (Erişim Tarihi: 20.12.2021)
  • Chi H, Benjamin M, Stringer E. (2015). Increasing PMTCT uptake through integrated faith-based activities. The Lancet Global Health, 3(11), 657-s658.
  • Ekşi, O., Cesur, Z., ve Yavuzyılmaz, O. (2022). Algılanan Sosyal Medya Pazarlaması'nın Gösterişçi Tüketim Üzerine Etkisi'nde Influencer Pazarlamasının Aracılık Rolü. Balkan & Near Eastern Journal of Social Sciences (BNEJSS), 8(2).
  • Ergül, G. ve Sıtkı Y. (2021). Sosyal medyada sosyal annelik: Instagram anneliği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 611-627.
  • Ezeanolue, E. Echezona V. (2017). What do you need to get male partners of pregnant women tested for HIV in resource limited settings? The baby shower cluster randomized trial. AIDS and Behavior, 21(2), 587-596.
  • Fischer E. ve Gainer B. (1993). Baby showers: A rite of passage in transition. ACR North American Advances, 20(1), 320- 324.
  • Güven, U.Z. (2018). Kültür, Gündelik Hayat ve Teatrallik İlişkisi Açısından Performans Antropolojisi. Antropoloji, (36), 103-123.
  • Han, S. S. (2006). The baby in the body: Pregnancy practices as kin and person making experience in the contemporary United States. University of Michigan.
  • Hryciuk, R. E. (2010). “Reconstructing Motherhood in Contemporary Mexico: Discourse Ideologies and Everyday Practices”. Polish Sociological Review, 172(4), 487-502.
  • Imber‐ BE. (2020). “Rituals in the time of COVID‐19: imagination, responsiveness, and the human spirit.” Family process, 59(3), 912-921.
  • Karal, S., & Mehmetoğlu, M. (2021). Tüketim toplumunda gündelik hayat sembolizmi: Poşet taşıma üzerine sosyolojik bir inceleme. NOSYON: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, (7), 14-25.
  • Kurt N. ve Özkan H. (2022). Annelerin Annelik Rolü ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Tanımlayıcı Çalışma. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 769- 779.
  • Miller, T. (2010). Annelik Duygusu: Mitler ve Deneyimler. 1.Baskı.İstanbul: İletişim Yayınları. Motswapong, P. Elizabeth “A Little Baby is on the Way:” and Community-Building in Gaborone Baby Showers. Gender Studies, 2017: 16(1), s50-70.
  • Okutan N. ve Kahraman A. B. (2019). Kayserili Annelerin Doğum Pratikleri Üzerine Bir İnceleme. Journal of International Social Research, 12(65), 657- 666.
  • Ortakcı, A. (2013). Geçiş dönemlerinden doğuma yeni bir evre:“baby shower”. Bilim ve Kültür - Uluslararası Kültür Araştırmaları Dergisi, 1(3), 13-24.
  • Oskay, Ünsal. “Modern Toplumlarda Gündelik Hayatın Sistemle Bütünleşmemiz ve Birey Olamayışımız Açısından Önemi”. Bruce Brown. Marx, Freud ve Günlük Hayatın Eleştirisi. çev. Y. Alogan. 7-13. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1989.
  • Passeron, J., Bourdieu, P. (2015). Yeniden üretim eğitim sistemine ilişkin bir teorinin ilkeleri. (A. Sümer., Ö. Akkaya., L. Ünsaldı, Çev.). Ankara: Heretik Yayıncılık.)
  • Sarıkaya S. (2019). Gösteri toplumunda geleneksel törenlerin dönüşümü: Doğum, düğün ve cenaze törenleri üzerine bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Serbest K. (2020). Kültür aktörlerinden internet fenomenlerine doğum ve evlilik ile ilgili uygulamalar. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 3(5), 48-69.
  • Tanyıldızı E. (2015). “Elazığ halk kültüründe doğum adetleri.” Electronic Turkish Studies, 10(12), s1067-1084.
  • Thoumrungroje A. (2014). The influence of social media intensity and EWOM on conspicuous consumption. Procedia-Social and behavioral sciences, 148, 7-15.
  • Töret A.B. (2014). “Geleneksel doğuma hazırlık uygulamalarının günümüz kent toplumuna evrimine bir örnek:“Bebek Kutlama Partisi”.” Folklor/Edebiyat, 23(90), 133-150.
  • Yılmaz, M. (2021). Gündelik Hayat: Sosyo-Kültürel Bir Yaklaşım. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 6(1), 143-162.
Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 46 - 56, 04.06.2025
https://doi.org/10.55774/mikad.1679300

Abstract

References

  • Aktaş, K.D. (2019). Sosyal medyada kusursuz anneliğin temsili: instgram örneği”. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Albayrak S.E (2020). Sosyal Medya’da Çocuk Mahremiyeti: Ebeveynlerin Instagram’daki Çocuk Mahremiyetine Bakış Açıları. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39), 1211-1226.
  • Altaş, B. (2018). “Kutlama ve Armağanlarca Kuşatılan Annelik: Diş Buğdayı, Baby Shower ve Annelik Eksenindeki Diğer Ritüeller Motherhood Surrounded by Gifts and Celebration: Tooth Wheat, Baby Shower and Other Rituals on the Axis of Motherhood.” Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 7(2), 1-31.
  • Altaş, B. (2018). “Tüketim toplumunda anneliğin yeni görünümleri”. Doktora Tezi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Bağcı R. B. (2021). Gösterişçi tüketimin Türkiye’de Kültür bağlamında incelenmesi: eltilerin savaşı filmi üzerine değerlendirmeler. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5.(3), 775-787.
  • Baştok Ö. G. (2022). Küreselleşme ve kültürel akışkanlık bağlamında‚ baby shower‚ ritüeli: İstanbul örneği. Kesit Akademi Dergisi, 8 (32), 560-591.
  • Bayat, M. & Yıldırım, H. (2021). Dini Yönelim Eğilimi ve Sosyal Medya Kullanımının Gösterişçi Tüketim Üzerine Etkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 19(2), 149-172. Doi: http://dx.doi.org/10.11611/yead.886937
  • Baysan M. (2020). “Kütahya’da geçmişten günümüze doğum âdetleri: Bir gelenek olarak doğu yatağı.” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (64), 265-283.
  • Bourdieu, P. (2015). Ayrım beğeni yargısının toplumsal eleştirisi (D. Fırat ve G. Berkkurt, Çev.). Heretik Yayınları. Burns, E. (2015). The blessingway ceremony: ritual, nostalgic imagination and feminist spirituality. Journal of religion and health, 54(2), 783-797.
  • Byström, Cecilia. The Ritual Construction of Fetal Personhood: A Voyage through the Gendering of the Unborn in Peruvian Baby Showers. Department of Ethnology, History of Religions and Gender studies (ERG), [PDF] The Ritual Construction of Fetal Personhood : A Voyage through the Gendering of the Unborn in Peruvian Baby Showers | Semantic Scholar (Erişim Tarihi: 20.12.2021)
  • Chi H, Benjamin M, Stringer E. (2015). Increasing PMTCT uptake through integrated faith-based activities. The Lancet Global Health, 3(11), 657-s658.
  • Ekşi, O., Cesur, Z., ve Yavuzyılmaz, O. (2022). Algılanan Sosyal Medya Pazarlaması'nın Gösterişçi Tüketim Üzerine Etkisi'nde Influencer Pazarlamasının Aracılık Rolü. Balkan & Near Eastern Journal of Social Sciences (BNEJSS), 8(2).
  • Ergül, G. ve Sıtkı Y. (2021). Sosyal medyada sosyal annelik: Instagram anneliği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 611-627.
  • Ezeanolue, E. Echezona V. (2017). What do you need to get male partners of pregnant women tested for HIV in resource limited settings? The baby shower cluster randomized trial. AIDS and Behavior, 21(2), 587-596.
  • Fischer E. ve Gainer B. (1993). Baby showers: A rite of passage in transition. ACR North American Advances, 20(1), 320- 324.
  • Güven, U.Z. (2018). Kültür, Gündelik Hayat ve Teatrallik İlişkisi Açısından Performans Antropolojisi. Antropoloji, (36), 103-123.
  • Han, S. S. (2006). The baby in the body: Pregnancy practices as kin and person making experience in the contemporary United States. University of Michigan.
  • Hryciuk, R. E. (2010). “Reconstructing Motherhood in Contemporary Mexico: Discourse Ideologies and Everyday Practices”. Polish Sociological Review, 172(4), 487-502.
  • Imber‐ BE. (2020). “Rituals in the time of COVID‐19: imagination, responsiveness, and the human spirit.” Family process, 59(3), 912-921.
  • Karal, S., & Mehmetoğlu, M. (2021). Tüketim toplumunda gündelik hayat sembolizmi: Poşet taşıma üzerine sosyolojik bir inceleme. NOSYON: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, (7), 14-25.
  • Kurt N. ve Özkan H. (2022). Annelerin Annelik Rolü ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Tanımlayıcı Çalışma. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 769- 779.
  • Miller, T. (2010). Annelik Duygusu: Mitler ve Deneyimler. 1.Baskı.İstanbul: İletişim Yayınları. Motswapong, P. Elizabeth “A Little Baby is on the Way:” and Community-Building in Gaborone Baby Showers. Gender Studies, 2017: 16(1), s50-70.
  • Okutan N. ve Kahraman A. B. (2019). Kayserili Annelerin Doğum Pratikleri Üzerine Bir İnceleme. Journal of International Social Research, 12(65), 657- 666.
  • Ortakcı, A. (2013). Geçiş dönemlerinden doğuma yeni bir evre:“baby shower”. Bilim ve Kültür - Uluslararası Kültür Araştırmaları Dergisi, 1(3), 13-24.
  • Oskay, Ünsal. “Modern Toplumlarda Gündelik Hayatın Sistemle Bütünleşmemiz ve Birey Olamayışımız Açısından Önemi”. Bruce Brown. Marx, Freud ve Günlük Hayatın Eleştirisi. çev. Y. Alogan. 7-13. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1989.
  • Passeron, J., Bourdieu, P. (2015). Yeniden üretim eğitim sistemine ilişkin bir teorinin ilkeleri. (A. Sümer., Ö. Akkaya., L. Ünsaldı, Çev.). Ankara: Heretik Yayıncılık.)
  • Sarıkaya S. (2019). Gösteri toplumunda geleneksel törenlerin dönüşümü: Doğum, düğün ve cenaze törenleri üzerine bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Serbest K. (2020). Kültür aktörlerinden internet fenomenlerine doğum ve evlilik ile ilgili uygulamalar. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 3(5), 48-69.
  • Tanyıldızı E. (2015). “Elazığ halk kültüründe doğum adetleri.” Electronic Turkish Studies, 10(12), s1067-1084.
  • Thoumrungroje A. (2014). The influence of social media intensity and EWOM on conspicuous consumption. Procedia-Social and behavioral sciences, 148, 7-15.
  • Töret A.B. (2014). “Geleneksel doğuma hazırlık uygulamalarının günümüz kent toplumuna evrimine bir örnek:“Bebek Kutlama Partisi”.” Folklor/Edebiyat, 23(90), 133-150.
  • Yılmaz, M. (2021). Gündelik Hayat: Sosyo-Kültürel Bir Yaklaşım. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 6(1), 143-162.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology of Culture
Journal Section Makaleler
Authors

Hava Özkan 0000-0001-7314-0934

Tuğçenur Doğan 0000-0003-1977-5714

Şeyma Aydın 0000-0003-2960-6164

Şerife Çamurcu 0000-0002-7307-1235

Early Pub Date June 3, 2025
Publication Date June 4, 2025
Submission Date April 20, 2025
Acceptance Date May 30, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Özkan, H., Doğan, T., Aydın, Ş., Çamurcu, Ş. (2025). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BABY SHOWER PARTİSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Kültür Araştırmaları Dergisi, 9(1), 46-56. https://doi.org/10.55774/mikad.1679300

MİLLİ KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ OLARAK TÜRK BİRLİĞİ KONGRELERİNE DESTEĞİMİZ SÜRMEKTEDİR. 


22-24 Aralık tarihlerinde Akdeniz'in İncisi Alanya'da gerçekleşen "V. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi"  dergimiz MİKAD ve Alanya Belediyesi'nin işbirliği ile gerçekleşmiştir. MİKAD olarak Türk bilim dünyasına katkı sunmaya devam etmekten onur duymaktayız.


DERGİMİZİN TÜRK DÜNYASINA AKADEMİK BAKIŞI

Milli Kültür Araştırmaları Dergisi akademik yayın hayatı, "Turan Kurultayı" sonuçları ile paralel yöndedir ve bu hedefler doğrultusunda yayın yapmaktadır. 

Sonuç bildirgesi ana teması: Köklere inemezseniz göklere yükselemezsiniz..

Hedefi: 21. Yüzyıl Türk Asrı Olacaktır…

Macaristan’ın Başkenti Budapeşte yakınlarında Bugac’ta düzenlenen TURAN KURULTAYI’nda Türk soyundan gelen Macar, Azeri, Avar, Başkurt, Bulgar, Balkar, Buryat, Çuvaş, Gagavuz, Kabardino, Karaçay, Karakalpak, Kazak, Kırgız,Kumuk, Moğol, Nogay, Oğuz, Özbek, Tatar, Tuva, Türkmen, Uygur ve Yakut boyları bir araya gelerek aşağıdaki kararları almıştır…

1) Ümitlerimizi yeşerten Türk Devletler Teşkilatı’nın kurulması memnuniyetle karşılanmıştır.

2) Bütün dünyaya adından bahsettiren Türk Devletler Teşkilatı daha aktif hâle getirilmelidir.

3) Bu bağlamda Türk Devletler Teşkilatının ikinci ve üçüncü halkaları mutlaka kurulmalıdır.

4) Teşkilatın kurulacak ikinci ve üçüncü halkalarında, “Türk Devletler Teşkilatında biz neden yokuz” diyen pek çok devlet gibi, Balkanlar’dan Moğolistan’a, Uyguristan’dan-Kore’ye kadar bütün akraba toplulukları yer almalıdır.

5) Bunun dışında; Özellikle Balkan Türkleri olmak üzere, Kamboçya’dan-Sri Lanka Türklerine, Pakistan ve Himalaya’daki Türklerden, Girit Türklerine, Libya’da ki Türklerden-Irak’taki Türkmenelindeki Türklere, Romanya Türklerinden-Kırım’a, Nijer’de yaşayan Tuaregler’den-Doğu Afrika’da ve Ortadoğu’da yaşayan Osmanlı Türkü’nün torunlarına, Sibirya’dan Kafkaslara, Tacikistan’a kadar hiçbir oba ve aşiretleri dışarıda bırakmadan temsilci alınması zarûrî olmuştur.

6) İşte öyle bir yapıya büründürülecek Türk Devletler Teşkilatı’nın önemli çalışması hâline gelen TURAN KURULTAYI için teklifimiz; bundan böyle dönüşümlü olarak her iki yılda bir diğer Türk Cumhuriyetlerinin birinde, olimpiyat oyunlarıyla, ekonomik ve kültürel oturumlarıyla kısaca her yönüyle icrâ edilmelidir.

7) Bugün Türk Devletler Teşkilâtının kurulması gibi; Turan Birliğini kurma mücâdelesi için, tam 100 yıl önce şehit düştüğü 4 Ağustos 1922’ye kadar, işgaldeki Türk Devletlerini kurtararak TURAN bayrağı altında biraraya getirmek isteyen Enver Paşa unutulmamalıdır. Anıtı dikilmeli, hayatı ve mücadelesi film yapılarak gelecek nesillere aktarılmalıdır.

8)Türk Devletler Teşkilatının bünyesinde ortak ordu, ortak pazar ve ortak parlamento kurulmalı ve üçer aylık dönemlerde Macaristan Parlamentosunda toplanarak yapılan çalışmalar gözden geçirmelidir.

10) Yine TDT bünyesinde Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Merkezi ve Türk Dünyası Araştırmalar Enstitüsü,Türk Dünyası Akademisyenler Birliği, Türk Dünyası Tarım Birliği (hayvancılık dahil), Tür Dünyası Sağlık Teşkilatı ve Türk Dünyası Arama Kurtarma (TÜDAK) kurulmalıdır.

11) Türk Dünyası Ekomomik Formu iki yılda bir Türk Dünyasının kalbi konumundaki Aşkabat’ta yapılmalıdır.

12) Türk Dünyası Bilim Olimpiyatları iki yılda bir Özbekistan’da icra edilmelidir.

13) Türk Dünyası Uzay Araştımaları Enstitüsü kurularak Kazakistan’da her yıl toplanmalıdır.

14) Türk Teknofest Festivali her yıl Türkiye’de yapılmalıdır.

15)Türk Dünyası Yüksek Öğrenim Kurumu kurulmalı, Türk Dünyasındaki üniversitelerin denkliği için üniversitelerde ıslah çalışmaları yapılmalıdır.

16) Türk Dünyası Hekimler Birliği Kurularak her yıl Azerbaycan’da biraraya gelmelidir.

17) Türk Dünyası Bilim Ödülleri düzenlenmeli ve iki yılda bir yapılan Turan Kurultayında sahiplerine takdim edilmelidir.

18) Türk Dünyası Film Festivali ve Türk Dünyası Erovizyon Müzik yarışmaları dönüşümlü olarak Kırgızistan’da birer yıl arayla yapılarak dereceye girenlere ödülleri verilmelidir.

19) Merkezi İstanbul’da olan Türk Dünyası Belediyeler Birliği “iş birliği-güç birliği” kapsamında genişletilerek, en küçük belediyelere kadar bütün Türk Dünyasını kapsayacak şekilde dizayn edilmelidir.

20) Türk Dünyası Kültür, sanat, edebiyat çalıştayları yapılarak Türk Dünyasının ortak değerleri, özellikle Dede Korkut, Nasrettin Hoca, Atilla, Timur, Uluğ Bey, Ali Kuşçu gibi önemli şahsiyetler anlatılmalıdır.

21) “Tarihini bilmeyen milletlerin coğrafyasını başkaları çizer” düsturuyla, Türk Dünyası ortak tarihi yeniden yazılmalıdır. Bunun İçin “Millî Tatihçiler Şurâsı” âcilen kurulmalıdır.

22) Başta Doğu Türkistan olmak üzere Musul-Kerkük, Kıbrıs, Kırım, Batı Trakya gibi Türk Bölgelerinin statüleri uluslararası platformlarda sürekli dile getirilerek, layık oldukları konuma gelene kadar dünya gündeminde kalmaları sağlanmalıdır.

Bütün dünya bilmelidir ki, 21. Yüzyıl Türk Asrı Olacaktır.

Turan Kurultayı Bilim Kurulu


TURAN KURULTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ..
Budapeşte, 13.08.2022