In order to address real-world problems, various solution methods are adapted to meet the needs of students at different levels. This study aims to design a Google Maps activity within the “Length and Measurement” learning domain for students with mild intellectual disabilities, aligned with model-eliciting activities. The research was conducted using the design and development research method. The Google Maps activity designed was developed using the ADDIE instructional design model. In the analysis phase, the activity, connected to real-world contexts, was designed in collaboration with special education teachers and subject matter experts. During the design and development phases, it was decided to frame the Google Maps activity by examining the components of modeling activities and the support education program published by the General Directorate of Special Education and Guidance Services. Aligned with the principles of model-eliciting activities, the activity was structured into components, including an introduction phase, readiness questions, a problem situation, and a presentation of solutions. Additionally, following the expert evaluation of two special education teachers, the activity was adapted to suit students with mild intellectual disabilities. During the implementation phase, the activities were carried out with three high school students with mild intellectual disabilities. To ensure reliability, the students’ responses were evaluated by two field experts during the analysis process. Based on the findings, it can be concluded that the Google Maps activity, designed as a real-world problem-solving task for students with mild intellectual disabilities, is well-suited to the framework of model-eliciting activities.
Students with mild intellectual disabilities mathematical modeling design and development research instructional design ADDIE model
Bu çalışmada "Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi"nde belirtilen kurallara uyulduğunu ve "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler"e dayalı hiçbir işlem yapmadığımızı beyan ederiz. Aynı zamanda tüm yazarların çalışmaya katkıda bulunduğu, yazarlar arasında herhangi bir çıkar çatışmasının bulunmadığını, tüm etik ihlallerde tüm sorumluluğun makale yazarlarına ait olduğunu beyan ederiz.
Gerçek dünyada karşılaştığımız problemleri çözmek için her düzeyden öğrenciye gereksinimlerine uygun olacak şekilde çeşitli çözüm yöntemleri kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip kaynaştırma öğrencilerine yönelik “Uzunluk ve Ölçme” öğrenme alanına ait Google Haritalar etkinliğini model oluşturma etkinliklerine uygun olarak tasarlamaktır. Araştırma, tasarım ve geliştirme araştırması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik Google Haritalar etkinliği ADDIE öğretim tasarım modeli çerçevesinde oluşturulmuştur. Analiz basamağında, öğretim sürecinde gerçek dünya ile ilişkilendirilen etkinlik, özel eğitim öğretmenleri ve konu alanı uzmanlarıyla iş birliği içinde tasarlanmıştır. Tasarım ve geliştirme basamaklarında model oluşturma etkinlikleri bileşenleri ile Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan destek eğitim programı incelenerek, ölçme öğrenme alanı çerçevesinde Google haritalar etkinliğinin tasarlanmasına karar verilmiştir. Model oluşturma etkinlikleri bağlamında giriş, hazır oluş soruları, problem durumu ve çözümlerin sunumu bileşenleri ile etkinlik oluşturulmuştur. Ayrıca iki özel öğretim öğretmeninin uzman değerlendirmesi sonucunda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilere uygun hale getirilmiştir. Uygulama basamağında, etkinlikler hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip üç lise öğrencisiyle uygulanmıştır. Güvenirliğinin sağlanması için; öğrencilerden alınan cevaplar değerlendirme sürecinde, iki alan uzmanı tarafından kontrol edilmiştir. Araştırmada katılımcıların etkinliğe verdiği cevaplar, araştırmacı tarafından geliştirilen model oluşturma etkinlikleri değerlendirme formu kullanılarak ve uygulama esnasında tutulan saha notları ile değerlendirilmiştir. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin Google haritalar etkinliğine verdiği cevapların model oluşturma etkinlikleri bileşenlerine uygunluğunun yeterli düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmanın bulguları hakkında hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin gerçek dünya problemi olan Google haritalar etkinliğinin model oluşturma etkinlikleri bileşenlerine uygun olduğu sonucuna ulaşılabilir.
hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler matematiksel modelleme tasarım ve geliştirme araştırması öğretim tasarımı ADDIE model
Bu çalışmada "Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi"nde belirtilen kurallara uyulduğunu ve "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler"e dayalı hiçbir işlem yapmadığımızı beyan ederiz. Aynı zamanda tüm yazarların çalışmaya katkıda bulunduğu, yazarlar arasında herhangi bir çıkar çatışmasının bulunmadığını, tüm etik ihlallerde tüm sorumluluğun makale yazarlarına ait olduğunu beyan ederiz.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2025 |
Submission Date | December 22, 2024 |
Acceptance Date | March 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 |