Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre 2019 yılı İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programının 21. yüzyıl becerilerini destekleme düzeyini belirlemektir. Bu araştırma, nicel yöntemi esas alan tarama modelinde bir araştırmadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılarak elde edilmiştir. Ölçek geliştirilirken farklı örneklem gruplarına uygulama yapılmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizinden yararlanılarak ölçeğin yapı geçerliği sağlanmıştır. Geliştirilen ölçek, oransız küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş 505 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi, ANOVA testi ve pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programının yaşam ve kariyer becerilerini yüksek düzeyde; öğrenme ve yenilik becerilerini yüksek düzeyde; bilgi, medya ve teknoloji becerilerini ise orta düzeyde desteklediği görülmüştür. Yapılan analizlerde öğretmen görüşlerinin cinsiyet ve farkındalık düzeyi değişkenlerine göre ölçeğin tüm faktörlerinde; eğitim düzeyi ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre sadece bilgi, medya ve teknoloji becerileri faktöründe anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen görüşlerinin çalışılan yerleşim birimi değişkenine göre ölçeğin tüm faktörlerinde anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ile ölçeğe ilişkin ortalama puanları arasında anlamlı ilişkinin bulunmadığı görülmüştür.
In this study, determining the level of support for 21st century skills in the 2019 Primary School Turkish Curriculum from the perspective of classroom teachers was aimed. The study is a survey model research using quantitative method. All the data were obtained by using the scale prepared by the author. During the development of the scale, different sample groups were applied. Exploratory and confirmatory factor analyses were used to ensure the construct validity of the scale. The developed scale was applied to 505 classroom teachers selected by disproportionate cluster sampling method. Independent groups t test, ANOVA test and Pearson correlation analysis to analyse the data has been used. It was observed that the Primary School Turkish Curriculum supports life and career skills in the high level; learning and innovation skills in the high level; and information, media and technology skills in the medium level. From the analysis, determined that teachers' opinions differed significantly in all factors of the scale based on gender and awareness level variables, and only in the information, media and technology skills factor based on education level and grade level variables. No meaningful difference was found in all factors of the scale depending on the residential unit variable. No significant relationship was found between the teachers' professional seniority and their mean scores on the scale.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2025 |
Submission Date | August 3, 2024 |
Acceptance Date | December 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 54 Issue: 246 |