Research Article
BibTex RIS Cite

Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi

Year 2025, Volume: 14 Issue: 3, 1140 - 1156, 10.07.2025
https://doi.org/10.33206/mjss.1660220

Abstract

Çalışmada, kitle iletişiminde hiper metin ve yaygın hiper metin ögelerinden hashtag kavramının tarihçesine, gelişimine, işlevlerine, hiper metnin özelliklerine ve sosyo-kültürel önemine bir bakış sunulur. Kullanımlarına ilişkin örnekler verilir. Sovyetler birliğini konu eden tematik hashtagler ve biçimsel yapıları incelenir. Sovyet temalı hashtagların hangi bağlamda kullanıldıkları, neredeyse 100 yıl önce Rus toplumunu etkilemiş olan tarihi olgunun günümüz popüler araçlarında nasıl aktarıldığı ortaya konulmaya çalışılır. Çalışmada100 gönderi basit örneklem yöntemi ile tespit edilir. Analiz edilen veriler tümdengelim yaklaşımı kullanılarak, Sovyet sözcüğüyle ilgili anahtar sözcükleri içeren hashtag gönderilerinden elde edilmiştir. Örnekler; a) en az 3 hashtag içeren, b) beğeni ve yorum sayısı yüksek olan gönderiler ve c) fazla takipçisi olan hesaplar arasından seçilmiştir. Bu bağlamda Sovyet sözcüğünün geçtiği hashtagler başta İnstagram olmak üzere Facebook ve Rusya’da yaygın kullanılan Odnoklasniki adındaki yerel sosyal medya hesaplarından arama butonuna yazılarak kullanım sıklıkları ve birlikte kullanıldıkları hashtag sözcükleri derlenmiştir. Çalışmada veri niteliğinde kullanılan Sovyet temalı hashtagler yapısal bakımdan incelenir; sözcük, sözcük öbeği ve tümce biçimindeki kullanımlar tespit edilir.

Ethical Statement

“Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

References

  • Bajenova E. A. & İvanova İ. A. (2012). Blog Kak İnternet-Janr. Vestnik Permskovo Universiteta. Vıp. 4(20). c.125– 131.
  • Vorojbitova, A. A. (2024). Teoriya Teksta. Antropotsentriçeskoye Napravleniye: Uçeb. Posobiye. 5-E İzd., Ster. Moskva: Flinta.
  • Galyamina, Yu. E. (2014). Lingvistiçeskiy Analiz Heştegov Twittera. Sovremennıy russkiy yazık v internete. M.: Yazıki slavyanskoy kulturı, c.13-22.
  • Glazkova S. N. & Rodina A. A. (2018). Neofrazemı c leksemoy “Duşa” (na materiale sotsialnoy seti “İnstagram”). Omskiy nauçnıy vestnik. Ser. Obşetstvo. İstoriya. Sovremennost. № 3. С. 44–48. Doı: 10.25206/2542-0488-2018-3-44-48.
  • Gonçarova, M. A. (2022). Vidı blogov v sotsialnoy seti “ınstagram”. Povoljskiy pedagogiçeskiy vestnik. Т. 10, № 1(34).
  • Goroşko E. İ. & Jigalina E. A. (2010). Virtualnoe Janrovedeniye: Ustoyavşeyasya i spornoye. Voprosı psiholingvistiki. № 12. С. 105–124.
  • Goroşko, E. İ. & Polyakova, T. L. (2015). K postroyeniyu tipologii Janrov Sotsialnıh medii. Janrı reçi. № 2(12). С. 119–127.
  • Dedova, O. V. (2008). Teoriya giperteksta i gipertekstovıye praktiki v runete. Moskva: İzd-Vo Mgu.
  • Yemelyanko V. (2013). Slova za reşetkoy. Russkiy Mir.Ru. No 2. С.14–17.
  • Kalmıkov, A. A. & Koçanova, L. A. (2005). Internet Jurnalistika: Uçebnoye Posobiye. Moskva: JUNITI-DANA.
  • Kastels M. & Kiseleva E. (2000). Rossiya i setevoye Soobşestvo. Mir Rossii. №1, 23-51.
  • Krasik, V. İ. (2019). Janrı setovogo diskursa. Janrı Reçi. № 1(21). С. 49–55.
  • Kolesnikova, M. M. (2003). Gipertekst kak osnova setevoy kommunikatsii. Tekst: teoriya metodika v kontekste vuzovskogo obrazovaniya: Nauç. Tr. I Vseros. Konf. «Tekst: teoriya metodika v kontekste vuzovskogo obrazovaniya» (Tolyatti, 14–16 okstyabrya 2003 g.). Tolyatti.
  • Kolesnikov, A. A. (2021). Janrovoye raznoobraziye sotsialnoy seti “instagram” kak lingvodidaktiçeskiy Orientir. Vestnik tomskogo gosudarstvennogo universiteta. № 472. С. 178–188. Doı: 10.17223/15617793/472/21.
  • Kornev C. (1998). «Setevaya literatura» i zaverşeniye postmodernizma: Internet kak mesto obitaniya literaturı. Novoye literaturnoye Obozreniye. №32. Url: Http://Www.Zhurnal.Ru/Slova/Teoriya/Kornev.Htm.
  • Krillov A. G. (2017). Transformatsiya janra bloga v programmah obmena mgnovennımi soobşeniyami. Janrı reçi. № 2(16). С. 260–267.
  • Krasnoyarova, O. V. (2012). Fenomen giperteksta i giperssılki. Voprosı teorii i praktiki jurnalistiki. (1) 46-54.
  • Leontyeva, N. N. (2006). Avtomatiçeskoye ponimaniye tekstov. Sistemı, Modeli, Resursı. М.: Akademiya.
  • Lotman, Yu. M. (2010). Semiosfera. Petersburg: «İskusstvospb».
  • Malkovskaya, İ. A. (2004). Znak Kommunikatsii. Diskursivnıye matritsı. М: Editorial Urss.
  • Mahov, A. C. (2010). Tipologiya hudojestvennıh gipertekstov na osnove nemetskoyazıçnıh internet-saytov: Aftoref. Diss. … K. Filol. N. M.
  • Masalova, M. V. (2003). Gipertekstualnost kak immanentnaya tekstovaya harakteristika: Diss. … K. Filol. N. Ulyanovsk.
  • Müller, R. & Šidák, P. (2012). Slovar noveyşey teorii literaturı: slovar terminov. Praha: Academia.
  • Patruşeva, L. C. (2018). Heştegirovaniye kak novıy kommunikativnıy protses. Vestnik Udmurtskogo Yniversiteta. Seriya istoriya i filologiya. Т. 28, Вып. 3. 471- 475с.
  • Petuhov, C. V. (2010). Gipertekst: Tvorçestvo bez granits. Vestnik buryatskogo gosudarstvennogo universiteta. Filosofiya. (10). 228-231.
  • Ponomarenko, İ. N. (2005). Postmodernizm i gipertekst. İzvestiya vuzov. Severo-Kavkazskiy region obşestvennoye nauki. Prilojeniye. № 7. 98-103.
  • Rudnev, V. P. (1999). Slovar kulturı XX veka: klyuçevıye ponyatiya i tekstı. Moskva: İzd-vo Agraf.
  • Rudnev, V. P. (1997). Slovar kulturı XX veka. M: Agraf.
  • Rukomoynikova, V. P. & Yablokova K. A. (2020). Metodı emotsionalnogo vozdeystviya bloggerov na polzovateley seti instagram. Vestnik mejdunarodnogo İnstituta rınka. Spetsvıpusk. С. 57–65.
  • Ryazantseva, T. İ. (2019). O kategoriyah giperteksta. Medialingvistika, 6(3), 327–340. Https://Doi.Org/10.21638/Spbu22.2019.304
  • Ryazantseva, T. M. (2008). Teoriya i praktika rabotı c gipertekstom [Tekst]: Uçeb. Posobiye dlya stud. vısş. Uçeb. Zaved., obuçayuşihsya po gumanit. spets. – M.:Akademiya.
  • Sayapin, V. O. (2012). Smıslovıye realii giperteksta v virtualnoy kommunikatsii. Vestnik Permskogo Universiteta Filosofiya. Psihologiya. Sotsiologiya Vıpusk. 3 (11) 105- 113.
  • Sergienko, P. İ. (2008). K Voprosu ob ispolzovanii giperteksta v ensiklopediçeskom informatsionno- razvlekatelnom elektronnıx izdaniyah. Vestnik Moskovskogo Gosuniversiteta. Ser. 19. Lingvistika i mejkulturnaya kommunikatsiya. № 4.
  • Sokolova, Ya (2012). Tri aspektı verbalnego tekstı. Nitra: UKF.
  • Stroykov, C. A. (2019). Formirovaniye lingvistiçeskoy kontseptsii elektronnogo giperteksta filologiçeskiye nauki. Voprosı teorii i praktiki. Tom 12. Vıpusk 4, 287-291c.
  • Subbotin, M. M. (1994). Gipertekst. Novaya forma pismennoy kommunikatsii. İtogi nauki i tehniki, Seriya informatika / Viniti. Т. 18.
  • Çernışevskaya, V. E. (2009). Lingvistika teksta: Polikodovost, İntertekstualnost, İnterdiskursivnost: Uçebnoye Posobiye. Moskva: Knijnıy dom LIBROKOM.
  • Çernyavskaya, V. E. (2005). Tip teksta v sotsiokulturnoy perspektive. Janrı reçi: Sbornik nauç. statey. Vıp. 4. Janr i konsept. Saratov: Kolledj. С. 102–112.
  • Şurina, Yu. V. (2015). Kommunikativno-igrovoy potensial heştegov. Vestn. Çerepovets. Gos. Un-ta. № 8 (69). С.100-104.
  • Şipitsina, L. Yu. (2009). Janrı kompyuterno-oposredovannoy kommunikatsii. Arhangelsk: Pomorskiy Universitet.
  • Hartung Yu. (1996). Gipertekst kak obekt lingvistiçeskogo analiza. Vest. Mosk. Un-Ta. Ser. 9: Filologiya. №3. C.61–77.
  • Huzina, A. H. (2019). Gipertekst kak didaktiçeskoye sredstvo. Şag v nauku. (3) 143-145.
  • Eko U. (1998). Otsutsvuyuşaya struktura. Vvedenie v semiologiyu. М:«Петрополис».
  • Eko U. (2000). Ot interneta k gutenbergu // Obşestvo i kniga: ot Gutenberga do interneta. М.: Traditsiya. С.275–279.
  • İnstagram [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Инстаграм.com
  • Facebook [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Ru-Ru.Facebook.Com
  • Odnoklasniki [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Одноклассники.Com

Hypertext and Collective Memory: An Analysis of Soviet Themed Hashtags

Year 2025, Volume: 14 Issue: 3, 1140 - 1156, 10.07.2025
https://doi.org/10.33206/mjss.1660220

Abstract

In the study, the concept of hypertext in mass communication and hashtag, one of the common hypertext elements, its history, development, functions, features of hypertext and an overview of its socio-cultural importance are presented. Examples of their use are given. Thematic hashtags about the Soviet Union and their formal structures are examined. It is tried to reveal the context in which Soviet-themed hashtags are used and how the historical phenomenon that affected Russian society almost 100 years ago is conveyed in today's popular tools. In the study, 100 posts are identified by simple sampling method. The analyzed data were obtained from hashtag posts containing keywords related to the word Soviet, using a deductive approach. Samples; a) containing at least 3 hashtags, b) posts with a high number of likes and comments, and c) accounts with more followers. In this context, the hashtags containing the word Soviet were collected by typing the frequency of use and the hashtag words they were used together by typing them into the search button from local social media accounts, especially Instagram, Facebook and Odnoklasniki, which is widely used in Russia. The Soviet-themed hashtags used as data in the study are analyzed structurally; the uses in the form of words, phrases and sentences are determined.

Ethical Statement

During the writing process of the study “Hypertext and Collective Memory: An Analysis of Soviet Themed Hashtags” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation.

References

  • Bajenova E. A. & İvanova İ. A. (2012). Blog Kak İnternet-Janr. Vestnik Permskovo Universiteta. Vıp. 4(20). c.125– 131.
  • Vorojbitova, A. A. (2024). Teoriya Teksta. Antropotsentriçeskoye Napravleniye: Uçeb. Posobiye. 5-E İzd., Ster. Moskva: Flinta.
  • Galyamina, Yu. E. (2014). Lingvistiçeskiy Analiz Heştegov Twittera. Sovremennıy russkiy yazık v internete. M.: Yazıki slavyanskoy kulturı, c.13-22.
  • Glazkova S. N. & Rodina A. A. (2018). Neofrazemı c leksemoy “Duşa” (na materiale sotsialnoy seti “İnstagram”). Omskiy nauçnıy vestnik. Ser. Obşetstvo. İstoriya. Sovremennost. № 3. С. 44–48. Doı: 10.25206/2542-0488-2018-3-44-48.
  • Gonçarova, M. A. (2022). Vidı blogov v sotsialnoy seti “ınstagram”. Povoljskiy pedagogiçeskiy vestnik. Т. 10, № 1(34).
  • Goroşko E. İ. & Jigalina E. A. (2010). Virtualnoe Janrovedeniye: Ustoyavşeyasya i spornoye. Voprosı psiholingvistiki. № 12. С. 105–124.
  • Goroşko, E. İ. & Polyakova, T. L. (2015). K postroyeniyu tipologii Janrov Sotsialnıh medii. Janrı reçi. № 2(12). С. 119–127.
  • Dedova, O. V. (2008). Teoriya giperteksta i gipertekstovıye praktiki v runete. Moskva: İzd-Vo Mgu.
  • Yemelyanko V. (2013). Slova za reşetkoy. Russkiy Mir.Ru. No 2. С.14–17.
  • Kalmıkov, A. A. & Koçanova, L. A. (2005). Internet Jurnalistika: Uçebnoye Posobiye. Moskva: JUNITI-DANA.
  • Kastels M. & Kiseleva E. (2000). Rossiya i setevoye Soobşestvo. Mir Rossii. №1, 23-51.
  • Krasik, V. İ. (2019). Janrı setovogo diskursa. Janrı Reçi. № 1(21). С. 49–55.
  • Kolesnikova, M. M. (2003). Gipertekst kak osnova setevoy kommunikatsii. Tekst: teoriya metodika v kontekste vuzovskogo obrazovaniya: Nauç. Tr. I Vseros. Konf. «Tekst: teoriya metodika v kontekste vuzovskogo obrazovaniya» (Tolyatti, 14–16 okstyabrya 2003 g.). Tolyatti.
  • Kolesnikov, A. A. (2021). Janrovoye raznoobraziye sotsialnoy seti “instagram” kak lingvodidaktiçeskiy Orientir. Vestnik tomskogo gosudarstvennogo universiteta. № 472. С. 178–188. Doı: 10.17223/15617793/472/21.
  • Kornev C. (1998). «Setevaya literatura» i zaverşeniye postmodernizma: Internet kak mesto obitaniya literaturı. Novoye literaturnoye Obozreniye. №32. Url: Http://Www.Zhurnal.Ru/Slova/Teoriya/Kornev.Htm.
  • Krillov A. G. (2017). Transformatsiya janra bloga v programmah obmena mgnovennımi soobşeniyami. Janrı reçi. № 2(16). С. 260–267.
  • Krasnoyarova, O. V. (2012). Fenomen giperteksta i giperssılki. Voprosı teorii i praktiki jurnalistiki. (1) 46-54.
  • Leontyeva, N. N. (2006). Avtomatiçeskoye ponimaniye tekstov. Sistemı, Modeli, Resursı. М.: Akademiya.
  • Lotman, Yu. M. (2010). Semiosfera. Petersburg: «İskusstvospb».
  • Malkovskaya, İ. A. (2004). Znak Kommunikatsii. Diskursivnıye matritsı. М: Editorial Urss.
  • Mahov, A. C. (2010). Tipologiya hudojestvennıh gipertekstov na osnove nemetskoyazıçnıh internet-saytov: Aftoref. Diss. … K. Filol. N. M.
  • Masalova, M. V. (2003). Gipertekstualnost kak immanentnaya tekstovaya harakteristika: Diss. … K. Filol. N. Ulyanovsk.
  • Müller, R. & Šidák, P. (2012). Slovar noveyşey teorii literaturı: slovar terminov. Praha: Academia.
  • Patruşeva, L. C. (2018). Heştegirovaniye kak novıy kommunikativnıy protses. Vestnik Udmurtskogo Yniversiteta. Seriya istoriya i filologiya. Т. 28, Вып. 3. 471- 475с.
  • Petuhov, C. V. (2010). Gipertekst: Tvorçestvo bez granits. Vestnik buryatskogo gosudarstvennogo universiteta. Filosofiya. (10). 228-231.
  • Ponomarenko, İ. N. (2005). Postmodernizm i gipertekst. İzvestiya vuzov. Severo-Kavkazskiy region obşestvennoye nauki. Prilojeniye. № 7. 98-103.
  • Rudnev, V. P. (1999). Slovar kulturı XX veka: klyuçevıye ponyatiya i tekstı. Moskva: İzd-vo Agraf.
  • Rudnev, V. P. (1997). Slovar kulturı XX veka. M: Agraf.
  • Rukomoynikova, V. P. & Yablokova K. A. (2020). Metodı emotsionalnogo vozdeystviya bloggerov na polzovateley seti instagram. Vestnik mejdunarodnogo İnstituta rınka. Spetsvıpusk. С. 57–65.
  • Ryazantseva, T. İ. (2019). O kategoriyah giperteksta. Medialingvistika, 6(3), 327–340. Https://Doi.Org/10.21638/Spbu22.2019.304
  • Ryazantseva, T. M. (2008). Teoriya i praktika rabotı c gipertekstom [Tekst]: Uçeb. Posobiye dlya stud. vısş. Uçeb. Zaved., obuçayuşihsya po gumanit. spets. – M.:Akademiya.
  • Sayapin, V. O. (2012). Smıslovıye realii giperteksta v virtualnoy kommunikatsii. Vestnik Permskogo Universiteta Filosofiya. Psihologiya. Sotsiologiya Vıpusk. 3 (11) 105- 113.
  • Sergienko, P. İ. (2008). K Voprosu ob ispolzovanii giperteksta v ensiklopediçeskom informatsionno- razvlekatelnom elektronnıx izdaniyah. Vestnik Moskovskogo Gosuniversiteta. Ser. 19. Lingvistika i mejkulturnaya kommunikatsiya. № 4.
  • Sokolova, Ya (2012). Tri aspektı verbalnego tekstı. Nitra: UKF.
  • Stroykov, C. A. (2019). Formirovaniye lingvistiçeskoy kontseptsii elektronnogo giperteksta filologiçeskiye nauki. Voprosı teorii i praktiki. Tom 12. Vıpusk 4, 287-291c.
  • Subbotin, M. M. (1994). Gipertekst. Novaya forma pismennoy kommunikatsii. İtogi nauki i tehniki, Seriya informatika / Viniti. Т. 18.
  • Çernışevskaya, V. E. (2009). Lingvistika teksta: Polikodovost, İntertekstualnost, İnterdiskursivnost: Uçebnoye Posobiye. Moskva: Knijnıy dom LIBROKOM.
  • Çernyavskaya, V. E. (2005). Tip teksta v sotsiokulturnoy perspektive. Janrı reçi: Sbornik nauç. statey. Vıp. 4. Janr i konsept. Saratov: Kolledj. С. 102–112.
  • Şurina, Yu. V. (2015). Kommunikativno-igrovoy potensial heştegov. Vestn. Çerepovets. Gos. Un-ta. № 8 (69). С.100-104.
  • Şipitsina, L. Yu. (2009). Janrı kompyuterno-oposredovannoy kommunikatsii. Arhangelsk: Pomorskiy Universitet.
  • Hartung Yu. (1996). Gipertekst kak obekt lingvistiçeskogo analiza. Vest. Mosk. Un-Ta. Ser. 9: Filologiya. №3. C.61–77.
  • Huzina, A. H. (2019). Gipertekst kak didaktiçeskoye sredstvo. Şag v nauku. (3) 143-145.
  • Eko U. (1998). Otsutsvuyuşaya struktura. Vvedenie v semiologiyu. М:«Петрополис».
  • Eko U. (2000). Ot interneta k gutenbergu // Obşestvo i kniga: ot Gutenberga do interneta. М.: Traditsiya. С.275–279.
  • İnstagram [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Инстаграм.com
  • Facebook [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Ru-Ru.Facebook.Com
  • Odnoklasniki [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Одноклассники.Com
Year 2025, Volume: 14 Issue: 3, 1140 - 1156, 10.07.2025
https://doi.org/10.33206/mjss.1660220

Abstract

References

  • Bajenova E. A. & İvanova İ. A. (2012). Blog Kak İnternet-Janr. Vestnik Permskovo Universiteta. Vıp. 4(20). c.125– 131.
  • Vorojbitova, A. A. (2024). Teoriya Teksta. Antropotsentriçeskoye Napravleniye: Uçeb. Posobiye. 5-E İzd., Ster. Moskva: Flinta.
  • Galyamina, Yu. E. (2014). Lingvistiçeskiy Analiz Heştegov Twittera. Sovremennıy russkiy yazık v internete. M.: Yazıki slavyanskoy kulturı, c.13-22.
  • Glazkova S. N. & Rodina A. A. (2018). Neofrazemı c leksemoy “Duşa” (na materiale sotsialnoy seti “İnstagram”). Omskiy nauçnıy vestnik. Ser. Obşetstvo. İstoriya. Sovremennost. № 3. С. 44–48. Doı: 10.25206/2542-0488-2018-3-44-48.
  • Gonçarova, M. A. (2022). Vidı blogov v sotsialnoy seti “ınstagram”. Povoljskiy pedagogiçeskiy vestnik. Т. 10, № 1(34).
  • Goroşko E. İ. & Jigalina E. A. (2010). Virtualnoe Janrovedeniye: Ustoyavşeyasya i spornoye. Voprosı psiholingvistiki. № 12. С. 105–124.
  • Goroşko, E. İ. & Polyakova, T. L. (2015). K postroyeniyu tipologii Janrov Sotsialnıh medii. Janrı reçi. № 2(12). С. 119–127.
  • Dedova, O. V. (2008). Teoriya giperteksta i gipertekstovıye praktiki v runete. Moskva: İzd-Vo Mgu.
  • Yemelyanko V. (2013). Slova za reşetkoy. Russkiy Mir.Ru. No 2. С.14–17.
  • Kalmıkov, A. A. & Koçanova, L. A. (2005). Internet Jurnalistika: Uçebnoye Posobiye. Moskva: JUNITI-DANA.
  • Kastels M. & Kiseleva E. (2000). Rossiya i setevoye Soobşestvo. Mir Rossii. №1, 23-51.
  • Krasik, V. İ. (2019). Janrı setovogo diskursa. Janrı Reçi. № 1(21). С. 49–55.
  • Kolesnikova, M. M. (2003). Gipertekst kak osnova setevoy kommunikatsii. Tekst: teoriya metodika v kontekste vuzovskogo obrazovaniya: Nauç. Tr. I Vseros. Konf. «Tekst: teoriya metodika v kontekste vuzovskogo obrazovaniya» (Tolyatti, 14–16 okstyabrya 2003 g.). Tolyatti.
  • Kolesnikov, A. A. (2021). Janrovoye raznoobraziye sotsialnoy seti “instagram” kak lingvodidaktiçeskiy Orientir. Vestnik tomskogo gosudarstvennogo universiteta. № 472. С. 178–188. Doı: 10.17223/15617793/472/21.
  • Kornev C. (1998). «Setevaya literatura» i zaverşeniye postmodernizma: Internet kak mesto obitaniya literaturı. Novoye literaturnoye Obozreniye. №32. Url: Http://Www.Zhurnal.Ru/Slova/Teoriya/Kornev.Htm.
  • Krillov A. G. (2017). Transformatsiya janra bloga v programmah obmena mgnovennımi soobşeniyami. Janrı reçi. № 2(16). С. 260–267.
  • Krasnoyarova, O. V. (2012). Fenomen giperteksta i giperssılki. Voprosı teorii i praktiki jurnalistiki. (1) 46-54.
  • Leontyeva, N. N. (2006). Avtomatiçeskoye ponimaniye tekstov. Sistemı, Modeli, Resursı. М.: Akademiya.
  • Lotman, Yu. M. (2010). Semiosfera. Petersburg: «İskusstvospb».
  • Malkovskaya, İ. A. (2004). Znak Kommunikatsii. Diskursivnıye matritsı. М: Editorial Urss.
  • Mahov, A. C. (2010). Tipologiya hudojestvennıh gipertekstov na osnove nemetskoyazıçnıh internet-saytov: Aftoref. Diss. … K. Filol. N. M.
  • Masalova, M. V. (2003). Gipertekstualnost kak immanentnaya tekstovaya harakteristika: Diss. … K. Filol. N. Ulyanovsk.
  • Müller, R. & Šidák, P. (2012). Slovar noveyşey teorii literaturı: slovar terminov. Praha: Academia.
  • Patruşeva, L. C. (2018). Heştegirovaniye kak novıy kommunikativnıy protses. Vestnik Udmurtskogo Yniversiteta. Seriya istoriya i filologiya. Т. 28, Вып. 3. 471- 475с.
  • Petuhov, C. V. (2010). Gipertekst: Tvorçestvo bez granits. Vestnik buryatskogo gosudarstvennogo universiteta. Filosofiya. (10). 228-231.
  • Ponomarenko, İ. N. (2005). Postmodernizm i gipertekst. İzvestiya vuzov. Severo-Kavkazskiy region obşestvennoye nauki. Prilojeniye. № 7. 98-103.
  • Rudnev, V. P. (1999). Slovar kulturı XX veka: klyuçevıye ponyatiya i tekstı. Moskva: İzd-vo Agraf.
  • Rudnev, V. P. (1997). Slovar kulturı XX veka. M: Agraf.
  • Rukomoynikova, V. P. & Yablokova K. A. (2020). Metodı emotsionalnogo vozdeystviya bloggerov na polzovateley seti instagram. Vestnik mejdunarodnogo İnstituta rınka. Spetsvıpusk. С. 57–65.
  • Ryazantseva, T. İ. (2019). O kategoriyah giperteksta. Medialingvistika, 6(3), 327–340. Https://Doi.Org/10.21638/Spbu22.2019.304
  • Ryazantseva, T. M. (2008). Teoriya i praktika rabotı c gipertekstom [Tekst]: Uçeb. Posobiye dlya stud. vısş. Uçeb. Zaved., obuçayuşihsya po gumanit. spets. – M.:Akademiya.
  • Sayapin, V. O. (2012). Smıslovıye realii giperteksta v virtualnoy kommunikatsii. Vestnik Permskogo Universiteta Filosofiya. Psihologiya. Sotsiologiya Vıpusk. 3 (11) 105- 113.
  • Sergienko, P. İ. (2008). K Voprosu ob ispolzovanii giperteksta v ensiklopediçeskom informatsionno- razvlekatelnom elektronnıx izdaniyah. Vestnik Moskovskogo Gosuniversiteta. Ser. 19. Lingvistika i mejkulturnaya kommunikatsiya. № 4.
  • Sokolova, Ya (2012). Tri aspektı verbalnego tekstı. Nitra: UKF.
  • Stroykov, C. A. (2019). Formirovaniye lingvistiçeskoy kontseptsii elektronnogo giperteksta filologiçeskiye nauki. Voprosı teorii i praktiki. Tom 12. Vıpusk 4, 287-291c.
  • Subbotin, M. M. (1994). Gipertekst. Novaya forma pismennoy kommunikatsii. İtogi nauki i tehniki, Seriya informatika / Viniti. Т. 18.
  • Çernışevskaya, V. E. (2009). Lingvistika teksta: Polikodovost, İntertekstualnost, İnterdiskursivnost: Uçebnoye Posobiye. Moskva: Knijnıy dom LIBROKOM.
  • Çernyavskaya, V. E. (2005). Tip teksta v sotsiokulturnoy perspektive. Janrı reçi: Sbornik nauç. statey. Vıp. 4. Janr i konsept. Saratov: Kolledj. С. 102–112.
  • Şurina, Yu. V. (2015). Kommunikativno-igrovoy potensial heştegov. Vestn. Çerepovets. Gos. Un-ta. № 8 (69). С.100-104.
  • Şipitsina, L. Yu. (2009). Janrı kompyuterno-oposredovannoy kommunikatsii. Arhangelsk: Pomorskiy Universitet.
  • Hartung Yu. (1996). Gipertekst kak obekt lingvistiçeskogo analiza. Vest. Mosk. Un-Ta. Ser. 9: Filologiya. №3. C.61–77.
  • Huzina, A. H. (2019). Gipertekst kak didaktiçeskoye sredstvo. Şag v nauku. (3) 143-145.
  • Eko U. (1998). Otsutsvuyuşaya struktura. Vvedenie v semiologiyu. М:«Петрополис».
  • Eko U. (2000). Ot interneta k gutenbergu // Obşestvo i kniga: ot Gutenberga do interneta. М.: Traditsiya. С.275–279.
  • İnstagram [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Инстаграм.com
  • Facebook [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Ru-Ru.Facebook.Com
  • Odnoklasniki [Elektronnıy resurs]: [Sotsialnaya set]. Rejim Dostupa: Https://Одноклассники.Com
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Discourse and Pragmatics
Journal Section Research Article
Authors

Nurgul Ozdemir 0000-0003-4597-8427

Publication Date July 10, 2025
Submission Date March 18, 2025
Acceptance Date April 30, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 14 Issue: 3

Cite

APA Ozdemir, N. (2025). Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(3), 1140-1156. https://doi.org/10.33206/mjss.1660220
AMA Ozdemir N. Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi. MJSS. July 2025;14(3):1140-1156. doi:10.33206/mjss.1660220
Chicago Ozdemir, Nurgul. “Hiper Metin Ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 14, no. 3 (July 2025): 1140-56. https://doi.org/10.33206/mjss.1660220.
EndNote Ozdemir N (July 1, 2025) Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 14 3 1140–1156.
IEEE N. Ozdemir, “Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi”, MJSS, vol. 14, no. 3, pp. 1140–1156, 2025, doi: 10.33206/mjss.1660220.
ISNAD Ozdemir, Nurgul. “Hiper Metin Ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 14/3 (July 2025), 1140-1156. https://doi.org/10.33206/mjss.1660220.
JAMA Ozdemir N. Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi. MJSS. 2025;14:1140–1156.
MLA Ozdemir, Nurgul. “Hiper Metin Ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 14, no. 3, 2025, pp. 1140-56, doi:10.33206/mjss.1660220.
Vancouver Ozdemir N. Hiper Metin ve Kolektif Bellek: Sovyet Temalı Hashtaglerin İncelenmesi. MJSS. 2025;14(3):1140-56.

MANAS Journal of Social Studies