Araştırmanın amacı: öğretmenlerin sınıf içi iletişim algıları dikkate alınarak, Kahramanmaraş ilinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında görev yapan öğretmenlerin sınıf içi iletişim becerilerinin düzeylerini belirlemektir. Ayrıca, “cinsiyet, eğitim durumu, hizmet süresi, görev yaptıkları okul türü” gibi bazı değişkenlere göre, öğretmenlerin sınıf içi etkili iletişim becerilerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden, betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, Kahramanmaraş ili Türkoğlu ve Onikişubat ilçelerinde 6 okulda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Evren içerisinden basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle 244 öğretmen seçilerek araştırmanın örneklemi oluşturulmuştur. Öğretmenlerin sınıf içi iletişim becerilerini, dört alt faktörden ve 23 maddeden oluşan Gülbahar ve Aksungur (2018) tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Etkili İletişim Becerileri Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin yapılan analiz sonuçlarında gruplar arası dağılımları genel itibariyle homojen olmadığı görülmüş olup parametrik olmayan test teknikleri uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre ölçeğinin genel düzeyinin öğretmen algılarına göre yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 6 |
.