Research Article
BibTex RIS Cite

MAKER ÖĞRETMENLERİN MAKER HAREKETİ VE ROBOTİK KODLAMA FAALİYETLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2021, Volume: 5 Issue: 7, 277 - 296, 30.06.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Maker Hareketi (MH) ve Robotik Kodlama (RK) faaliyetleri yapan öğretmenlerin demografik bilgilerini ve bu faaliyetlerde yaşanan sorunları ve bunların çözümlerine yönelik görüşlerini incelemektir. Çalışma karma araştırma modelindedir. Çalışmanın birinci aşamasında aktif olarak MH ve RK faaliyetleri yapan öğretmenlerin demografik bilgileri ve bu faaliyetlere ilişkin görüşleri çevrimiçi anketle toplanmıştır. Bu aşamanın örneklemi MH ve RK faaliyetlerinde aktif, Maker Öğretmen sertifikasına sahip ve konuyla ilgili çeşitli etkinliklere öğrencileriyle birlikte katılan 97 gönüllü öğretmendir. Araştırmanın ikinci aşamasında, ankete katılan öğretmenlerden seçilen gönüllü altı öğretmenin bu faaliyetlere yönelik görüşleri yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Uygulanan anketteki açık uçlu sorulara verilen yanıtlar ve yapılan görüşmeler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Sonuçlara göre bu faaliyetleri yapanlar çoğunlukla meslekte yeni öğretmenlerdir. MH ve RK faaliyetlerinin öğrencilere olumlu katkıları olduğu ve onların etkin katılımlarını sağladığı, onların özgüven ve başarı duyguları yaşamalarına yardımcı olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenler bu faaliyetlerden haz aldıklarını ve mesleki doyuma ulaştıklarını, ancak faaliyetlerde maddi sorunlar başta olmak üzere kaynak, malzeme, donanım ve uygun çalışma ortamı yetersizliği nedeniyle sorunlar yaşadıklarını belirtmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu faaliyetleri denetlemesi, desteklemesi ve öğretim programlarıyla daha fazla bütünleştirmesi çocukları 21. yüzyıla daha iyi hazırlayacaktır.

Thanks

Doç. Dr. Okan Sarıgöz'e katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz.

References

  • Akbaba, C. (2017). Okullarda maker ve STEAM eğitim hareketlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Akıncı, A., ve Tüzün, H. (2016). MH ve yenilikçi eğitim: bir durum analizi. 3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı, 59-70. Creswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş. Pegem Akademi, ISBN: 9786053184720, Ankara. Dougherty, D. (2012). The maker movement. Innovations: Technology, Governance, Globalization, 7(3): 11-14.
Year 2021, Volume: 5 Issue: 7, 277 - 296, 30.06.2021

Abstract

References

  • Akbaba, C. (2017). Okullarda maker ve STEAM eğitim hareketlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Akıncı, A., ve Tüzün, H. (2016). MH ve yenilikçi eğitim: bir durum analizi. 3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı, 59-70. Creswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş. Pegem Akademi, ISBN: 9786053184720, Ankara. Dougherty, D. (2012). The maker movement. Innovations: Technology, Governance, Globalization, 7(3): 11-14.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Serhat Sönmez 0000-0002-0441-3588

Yunis Şahinkayası 0000-0002-1355-5369

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 7

Cite

APA Sönmez, S., & Şahinkayası, Y. (2021). MAKER ÖĞRETMENLERİN MAKER HAREKETİ VE ROBOTİK KODLAMA FAALİYETLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 277-296.

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486